Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 mar 2017, 20:47

Nad. Widać je po założeniu deski.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 01 mar 2017, 21:33

Chyba jednak pod. W desce są takie wcięcia w które mają wejść

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 03 mar 2017, 10:30

W starej desce nie ma otworów na te blachy także myśle że te blachy powinny iść nad deske.Musi zostać tak jak zrobiłem czyli pod deske,nie chce drugi raz deski zdejmować.Oby nie trzeszczała.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 03 mar 2017, 15:34

Mój błąd. Nad deskę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 mar 2017, 18:15

Mi się wydaje ze pod, a blaszka podwiesza deskę do szyby większość ma nad bo nie przykładając się do tego sama tak wchodzi . Ale niestety nikt nie ma nie ruszanej deski wiec ciężko to stwierdzić potwierdzić.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 03 mar 2017, 22:24

Masz racje Jarewa ciężko to stwierdzić.Moja też już była raz przezemnie ściągana tylko wtedy nie zwracałem na to uwagi.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 27 lip 2017, 20:26

Ostatnio się za to wziąłem i poza nagrzewnicą słynne klapki także wymagały regeneracji, a w sumie to jedna ciepło/zimno:
Obrazek
Ale że strasznie leniwy jestem i nie chciało mi się bawić w gąbki i kleje, wycinanki i czy będzie śmierdzieć czy nie to zrobiłem tak:
Obrazek
Power tape i po testach jest super, w aucie piekarnik, to ze niektóre klapy są krótsze niż przekrój nawiewu to nie ma znaczenia i niewarto sobie tym głowy zawracać. ;)
Jedyne co to chyba wiem po co ktoś te otwory powymyślał. Takie idealnie szczelne klapy działają troche jak żagiel, przez co można wyczuć minimalny opór podczas zmiany ustawień, niemniej w niczym to nie przeszkadza, subtelna różnica. ;)

A tu stara i nowa nagrzewnica:
Obrazek
Oryginał Behr Hella z widocznym zadrapaniem w okolicy numerów czyli pewnie zdarty znaczek Audi, a wszystko to udało mi się kupić za 67zł na allegro, polujcie na okazje, bo czasem można się nieźle zdziwić. :D

PS: Serdecznie współczuje osobom, które nie mają filtra kabinowego, ja założyłem w zeszłym roku, ale w mieszalniku i tak było tyle dziadostwa że to po prostu nie mogło poprawnie działać. :) Jeżeli któs go nie ma, to przy wymianie polecam dokupić ramkę i filtr, ponieważ cały nasz trud po czasie zostanie zniweczony.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2017, 20:44

krisf1 pisze:Power tape i po testach jest super, w aucie piekarnik,
Latem to i z dziurami będzie piekarnik. Mogłeś mieszalnik bardziej się postarać na szczelność gdy zimą z początku każe 1stC jest ważne będzie taka nieszczelność bolała.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 27 lip 2017, 21:03

No ale wcześniej przed oklejeniem to nie miałem w lecie zimnego powietrza, a teraz mam i takie i takie, także zimą też powinno być git, ale to dam znać jak się chłodniej zrobi. :P

A u mnie i z dziurami była lipa, ale może dlatego że nagrzewnica chyba była zabrudzona w środku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lip 2017, 22:02

Nie no zimą będzie grzało, ale jak pisałem wyżej, szybkość grzania i cenne stopnie przy mrozach przy rozgrzewaniu silnika, kiedy się skrobie szyby w przypadku nieszczelnego dokładnie mieszalnika traci się trochę sprawności grzewczej jakiś tam procent przejdzie. A jest różnica czy przednia szyba puści szron w 3min a 5min.

Bo ja tam nigdy nie skrobie za leniwy jestem, jedynie śnieg pozamiatam z szyb.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 28 lip 2017, 09:35

Ja też raczej nie skrobie, ale ze względu na możliwe rysy, aczkolwiek no mam też A3 w której raczej nigdy nic nie było w tamtej okolicy ingerowane i siła i temperatura jest raczej podobna. Przyznaj się, jakby Cię wsadzić do auta w którym są gąbki, a w którym jest taśma - odczułbyś różnice i poprawnie wskazał które jest które ze 1000000000% pewnością? :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lip 2017, 20:15

krisf1 pisze:1000000000% pewnością?
bez problemu ;-) nie masz charakterystycznego odgłosu uderzania klapek o obudowe :-D

bubu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2017, 12:54

Post autor: bubu$ » 30 lip 2017, 00:46

Patrzyłeś czy dobrze się domykają te klapy jak składałeś? zwłaszcza ta klapa ciepło/zimno, ogólnie ta gąbka wychodzi poza obrys niej w celu pewnie jej lepszego doszczelnienia nie wiem czy zauważyłeś. Robota godna podziwu. okok

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 30 lip 2017, 13:54

Wiem, wiem, szczeliny są jakieś, ale no nie ma to zauważalnego wpływu, ciepło/zimno działa i nawet w obecne upały można poczuć powiew chłodu. ;) Tak jak mówiłem, jeżeli takie rozwiązanie nie sprawdzi się z biegiem czasu to na pewno Wam o tym powiem, aczkolwiek raczej nie jestem jedynym kto tak zrobił. :P

lexuzzzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2017, 19:29
Lokalizacja: Toruń

niespotykany problem

Post autor: lexuzzzz » 31 lip 2017, 19:56

Witam serdecznie Panów i być może Panie. :)
Mam wyjątkowo niespotykany problem, przeczytałem wszystkie 32 strony i jedynie dwóch kolegów miało podobny problem jak ja niestety nikt nie potrafił pomóc w tej sprawie albo nikt po prostu się nie odniósł do tego problemu. Dotyczy to również nagrzewnicy, tak przynajmniej ja myślę. Otóż chodzi o kopcenie z nagrzewnicy, wygląda to raczej jak para, chociaż lekko śmierdzi. Poniżej załączę zdjęcie oraz filmik jak to wygląda i myślę że jednogłośnie wszyscy stwierdzicie że wygląda to strasznie. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Mam audi 1.8S, nagrzewnica i chłodzi i grzeje, ale zwłaszcza przy zimniejszych temperaturach zaczyna lecieć dym. Ktoś kiedyś z 5 lat temu na forum pisał że też mu masakrycznie parowały szyby, w nocy nic totalnie nie było widać. Mam dokładnie to samo tylko, że nie mam jakichś wielkich ubytków jeśli chodzi o płyn chłodniczy i nie wiem czy jest mus wymiany nagrzewnicy w tym przypadku, no i nie wypływa mi płyn chłodniczy do środka samochodu. Nie wiem co macie na myśli mówiąc duże ubytki płynu, wiecie jak wygląda zbiornik płynu chłodniczego, między max a min jest 4-5cm. Dolewałem z 3 miesiące płynu chłodniczego do max, w tej chwili mam trochę poniżej minimum.. Na temperaturę nagrzewania narzekać nie mogę , bo grzeje dość dobrze. Mówiąc o zimniejszych temperaturach mam na myśli raczej po prostu wcześnie rano gdzie jest chłodniej niż za dnia. Na szybie osiada mi się para w miejscach wylotu nawiewu na szybę.
Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale spójrzcie na zdjęcia i powiedzcie mi czy to wszystko może być spowodowane zalaną kiedyś podłogą od strony kierowcy, kiedyś mechanik naprawiał mi linkę do otwierania maski i nie wsadził tej gumy zabezpieczającej, uszczelki jak zwał tak zwał. Leciała tamtędy woda, ale suszyłem z 2 tygodnie na gorącym słońcu, wszystko starałem się ściągnąć ręcznikami itd. Inne szyby nie parują, tylko na tej jednej się osiada. No chyba, że odpalę nagrzewnice to wtedy wszystkie zaparowują. Po drugie mam też lekko odklejoną szybę, tak przynajmniej ja to nazywam bo między miejsce gdzie jest przyklejona a szybą jest taki biały nalot, gdyby ktoś chciał mogę również zrobić zdjęcie. Aż dziwne że nikt nie miał takiego problemu.
Swoją drogą nagrzewnica jest raczej dość szczelna bo nie używałem jej z 2 miesiące i tak naprawdę para nie przedostawała się do samochodu, jedynie jak sie ją uruchomiło. Czasami jedynie zdarzało się że lekko gdzieniegdzie było widać że leci dymek. No i być może to też jest ważne, najbardziej paruje jak uruchomię gorący nawiew. Na filmiku widać jak kopci na gorącym powietrzu, na zimnym jest jego o wiele mniej, nie raz nawet w ogóle. Jest to dość dynamiczny "proces". Bardzo liczę na waszą pomoc i bardzo dziękuję za pomoc. :-)
https://www.fotosik.pl/zdjecie/8792f7ee7bd609ff

https://www.fotosik.pl/zdjecie/fa8d1f47cf08e5c0


http://www114.zippyshare.com/v/2EqtbuRp/file.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl