Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Problem z sondą Lambda

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Disocare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2016, 20:40

[B4 2.6 ABC] Problem z sondą Lambda

Post autor: Disocare » 31 lip 2017, 21:58

Witam,

Mam problem s sondą lambda gdyż podłączając VCDS pokazuje błąd 2 Sondy Lambda. Sonda jest sprawna gdyż zamieniłem ją miejscami z pierwszą i o dziwo pokazuje wskazania takie jakie powinna. Za to jest problem od sondy do sterownika. Ma ktoś jakiś rysunek bądź jakiś schemat jak są poprowadzone kable od sondy po stronie pasażera do sterownika. Najlepsze oczywiście były by zdjęcia ale za wiele nie mogę wymagać. Bardzo proszę o pomoc.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4741
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2017, 22:38

Disocare pisze: VCDS pokazuje błąd 2 Sondy Lambda.
Disocare pisze:Ma ktoś jakiś rysunek bądź jakiś schemat jak są poprowadzone kable od sondy po stronie pasażera do sterownika.
Po stronie pasażera jest sonda nr. 1 (chyba że masz anglika). Masz lpg? Może też być problem z zapłonem na którymś cylindrze i to też może wyrzucić błąd sondy.

sygnał sond idzie na piny C2 i C4 ECU, kostka C to ta 16 pinowa ale z małymi pinami, druga 16 pinowa jest z grubymi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2017, 22:49

A może obydwie są walnięte, sprawdzałeś oscyloskopem?

Disocare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2016, 20:40

Post autor: Disocare » 31 lip 2017, 22:55

Obie są sprawne bo dają normalne odczyty. Posiadam LPG ale problemem jest miejsce gdzie kabel sygnałowy od sondy łączy się z przewodem do komputera. Nie mam zielonego pojęcia gdzie ten kabel do kompa idzie, nawet za cholerę nie wiem gdzie jest w tym badziewiu komputer bo od przewodu łączącego komputer z sondą nie ma sygnału. Ale sama sonda sygnał daje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2017, 22:58

Która generacja LPG?
Disocare pisze:Obie są sprawne bo dają normalne odczyty.
Zdziwił byś się co to normalne odczyty.

A w uszkodzenie kabla nie wierzę to są grube ekranowane kable jak przy wtyczce sprawne to tam tym bardziej.

Disocare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2016, 20:40

Post autor: Disocare » 31 lip 2017, 23:01

Sekwencja 4 Generacji

Nie przeczę może się zwaliły lecz kabel sygnałowy (czarny) od sondy jest cienki jak by go z latarki wyciągnęli i od niego nie ma sygnału.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2017, 23:11

Pokaż zdjęcie bo możliwe że coś Gazownicy namieszali.

Disocare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2016, 20:40

Post autor: Disocare » 31 lip 2017, 23:13

Problem jest taki, że to od niedawna zaczęło się dziać (Tydzień) a gazownia jest od ładnych paru lat. A wszystko się złożyło po zmianie przewodów WN. Zdjęcie mogę podrzucić dopiero jutro chociaż i tak nie wiele na nim by było widać bo wszystko w peszlach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2017, 23:17

W peszlach to szła instalacja LPG. Ori przewody do sterownika Pb są gołe Od drugiej sondy 1 piniowa wtyczka w rogu grodzi po lewej stronie.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 01 sie 2017, 20:51

Disocare pisze:A wszystko się złożyło po zmianie przewodów WN.
A weź no napisz jakie te przewody założyłeś, jaka firma. I dlaczego zmieniałeś, czy coś się działo, czy "po prostu mnie naszło".
Świece też ruszałeś?
Jak tutaj zauważono słusznie błędy zapłonu = błędy mieszanki = sonda mówi "oż ty w mordę, dawno takich bzdur nie czytałam!".

Disocare
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2016, 20:40

Post autor: Disocare » 03 sie 2017, 22:08

Przewody NGK zmienione tylko dla tego, że pod fajkami był taki biały nalot, że można było skrobać i sprzedawać jako narkotyk. Miał też problem z paleniem jak było wilgotno.

Świece zmienione tydzień wcześniej Beru

A sprawa się rozwiązała gdyż kabel się faktycznie przetarł i wystarczyło lutowanie go oraz zabezpieczenie taśmą kevlarową dla pewności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl