Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B4 1,9 TD

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 21 maja 2014, 22:34

to oznacza, że masz skręconą pompę i musiałabyś podjechać do jakiegoś pompiarza na ustawienie, z tym, że wtedy musisz się liczyć z tym, że będzie więcej palił.

Zawsze AAZ można troszkę po modzić i spalanie będzie się mieścić w 9l przy 140KM <ok>

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 21 maja 2014, 22:37

ksiązkowo powinien do 175 max isc ale i spalanie jest ksiązkowe wieksze - koło 7-9 zrec powinien i w praktyce i do 10 tez żrą

[ Dodano: 2014-05-21, 22:38 ]
no właśnie, ustawiony jest na małe spalanie, tak myslałam, bo ja po b3 1,6 TD w sumie nie czuje róznicy w spalaniu, ten pali bardzo podobnie

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 21 maja 2014, 22:44

no dokładnie najprostszy jest pin na pompie z 1.6 td golfa 2, jak ja miałem aaz`a w golfie to szedł 170 i za nic więcej nie chciał, ja bym najpierw sprawdził pompę wtryskową, a później turbo. jeżeli nie masz takiej pompy do której pasował by pin z 1.6 to trochę lipa bo to jeden z pierwszych modów które się robi w aaz

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 21 maja 2014, 22:46

no właśnie, ja wiem z tym pinem, tylko akurat ja tej pompy nie mam, mam płaską tą eco czy jak ona sie nazywa a do tego moda musi miec wypukłą ta kopułkę

[ Dodano: 2014-05-21, 22:49 ]
ten link znalazłam - http://www.aditech.net.pl/index.php/pro ... d-aaz-13km i tam są zdjęcia tych pomp, wiec ja mam ta płaską, zeby to podeszło bym musiała wymienić dekiel, ma dodać 13 KM, według opisu

[ Dodano: 2014-05-21, 22:50 ]
w sumie na przyszłosć, moze i sprawa otwarta, tylko tak sie zastanawiam, czy ma to sens, czy poczuję róznice i jakie spalanie będzie przy tym modzie

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 maja 2014, 22:52

Wertyn pisze:z tym, że wtedy musisz się liczyć z tym, że będzie więcej palił.
nie gadaj głupot jak się nie znasz, czyli jak AAZ przy 140KM pali 9l to mój przy 240KM i to przy ustawieniach na max MOC a nie ekonomię to palił 18l/100km ?

diesel ma to do siebie że karmisz wykorzystywaną moc. jeśli jeździsz spokojnie pali mało, jak deptasz to daje fun, ale swoje spali.
ja mam 2.5TDI i jak zakładałme każdy mi prorokował że poniżej 10l ze spalaniem nie zejdę a jakoś w trasie spokojnie mieszczę się w 5,5l a jak chce zejść jeszcze niżej to i do 4,4l też się da zejść.
pojemność ani moc w dieslu nie są wyznacznikiem spalania przy spokojnej jeździe, dopiero jak deptasz to wlewasz do baku większe ilości paliwa.
diesel to nie benzyna że karmisz pojemność, i że jak masz dużą moc to dużo pali, a i w benzynie nie do końca jest to wysnacznikiem spalania.

ja nie piszę ze słyszenia że ktoś tak miał, tylko z doświadczenia, a jeżdżę od jakichś 12 lat tylko dieslami, w swoich autach, i to czy to 1.6TD, czy to 1.9TD 1.9TDI czy 2.5TDI to jakoś spalanie przy spokojnej jeździe w trasie oscyluje w okolicach 5l nawet w C4 z automatem, choć tam przy jeździe miejsckiej już nie jest tak wesoło i koło 8l trzeba wlać.


a jak Ci powiem że eco pompa też jest rozwojowa, to co, nie ma prawa bo nie ma pina ?

jak się nie wie gdzie dłubnąćto niestety tak jest

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 22 maja 2014, 20:45

arwam pisze:
Wertyn pisze:z tym, że wtedy musisz się liczyć z tym, że będzie więcej palił.
nie gadaj głupot jak się nie znasz, czyli jak AAZ przy 140KM pali 9l to mój przy 240KM i to przy ustawieniach na max MOC a nie ekonomię to palił 18l/100km ?
tylko ciekawe kto mając przerobionego aaz lata w trasy...

jak przerabiać silnik to po to, żeby coś z tego było a nie tak sobie dla fanu...

aaz do najoszczędniejszych diesli nie należy, od komentarza reszty twojej wypowiedzi się powstrzymam

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 22 maja 2014, 23:59

Wertyn pisze:ak przerabiać silnik to po to, żeby coś z tego było a nie tak sobie dla fanu...
no to ja jestetm tym wyjątkiem :)

zarówno pod wzlgędem tras jak i tego że pełną moc wykorzystywałem żadko, natomiast co do oszczędności owszem nie należy do najoszczędniejszych ale w żadnym wypadku nie jest to żarłok
jak używasz pedału gazu tyle wlewasz, do baku.

zresztą AAZ nie nadaje się do upalania, jest zbyt mocno termicznie obciążonym silnikiem.


powtórzę to co napisałem wcześniej raz jeszcze w dieslu nie karmisz pojemności, karmisz dodatkowe punkty tarcia.
czyli dokładasz cylindry to spalanie idzie w górę.
dlatego silnikiem 2.5TDI nie uda mi się zejść do granic spalania minimalnego do jakiego udawało mi się schodzić z silnikiem 1.9TDI.
za to przy codziennej jeździe szczególnie w większych autach spalanie jest takie samo w 2.5TDI jak i w 1.9TDI lub nawet mniejsze z tego względu że większy silnik ma lżej.

i powyższy post nie miał na celu Ci w jaki kolwiek ubliżyć czy sprawić przykrości, a jedynie wyprowadzenie z błędu, duży nie znaczy żarłoczny,

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 23 maja 2014, 06:28

Wertyn pisze:
arwam pisze:
Wertyn pisze:z tym, że wtedy musisz się liczyć z tym, że będzie więcej palił.
nie gadaj głupot jak się nie znasz, czyli jak AAZ przy 140KM pali 9l to mój przy 240KM i to przy ustawieniach na max MOC a nie ekonomię to palił 18l/100km ?
tylko ciekawe kto mając przerobionego aaz lata w trasy...

jak przerabiać silnik to po to, żeby coś z tego było a nie tak sobie dla fanu...
motorek w podpisie i czesto gesto bywam w twoich rejonach :) smigam przez cala polske :)

mozna na prawde fajnie ekonomicznie smigac, a ten "fun" czasem wykozystac jak ktos mruga dlugimi z tylu <urodziny>

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 23 maja 2014, 08:11

arwam pisze:
Wertyn pisze:ak przerabiać silnik to po to, żeby coś z tego było a nie tak sobie dla fanu...
no to ja jestetm tym wyjątkiem :)

zarówno pod wzlgędem tras jak i tego że pełną moc wykorzystywałem żadko, natomiast co do oszczędności owszem nie należy do najoszczędniejszych ale w żadnym wypadku nie jest to żarłok
jak używasz pedału gazu tyle wlewasz, do baku.

zresztą AAZ nie nadaje się do upalania, jest zbyt mocno termicznie obciążonym silnikiem.


powtórzę to co napisałem wcześniej raz jeszcze w dieslu nie karmisz pojemności, karmisz dodatkowe punkty tarcia.
czyli dokładasz cylindry to spalanie idzie w górę.
dlatego silnikiem 2.5TDI nie uda mi się zejść do granic spalania minimalnego do jakiego udawało mi się schodzić z silnikiem 1.9TDI.
za to przy codziennej jeździe szczególnie w większych autach spalanie jest takie samo w 2.5TDI jak i w 1.9TDI lub nawet mniejsze z tego względu że większy silnik ma lżej.

i powyższy post nie miał na celu Ci w jaki kolwiek ubliżyć czy sprawić przykrości, a jedynie wyprowadzenie z błędu, duży nie znaczy żarłoczny,

dobra spoko :-P OT się zrobił a właścicielka nic nie pisze :-P

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 18 maja 2017, 12:13

Witam :)

Dawno mnie tu nie było ;)

Moja 80-tka cały czas jest - mam i trzymam, cały czas jest w serii silniczek fabryczne 75KM i taka zostaje jak Bóg ją stworzył, bez kręcenia silnika, bez gleby ;) pozdrawiam :)

Z kolegami z Audi Club Łódź ;)

Od lewej - projekt B4 1,8T quattro 220KM dalej V8 3.6, potem A4 B5 1,9TDI, B4 1.9 TD i B3 1,8

Obrazek

Obrazek

sama ;)

Obrazek

i z młodszą kolezanką z którą dzieli zycie ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 19 maja 2017, 20:59

Ładna sztuka okok Miałem kiedyś taką samą Audi z AAZ-tem pod maską i w kolorze LZ6P. Teraz mam 1Z i też w kolorze LZ6P. ;-) Piękny kolor-tylko dbaj o niego to na pewno się odwdzięczy okok

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 05 lip 2017, 19:58

MATOWE RINGI - wszyscy mają błyszczące, a mi chodziły po głowie matowe :P matowe wyglądają tak .... bo właśnie dziś zrealizowałam plan - całą fotorelacje wrzucam

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 05 lip 2017, 20:11

Widzę że jeszcze plomba na liczniku była okok
Teraz dużo lepiej prezentują się zegary w oklasky
Jeszcze obrotomierz by się przydał. W swoim poprzednim AAZ-CIE też rezałem obrotek.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 17 sie 2017, 13:33

jak trafie w dobrej kasie z TD to wejdzie obrotek, tak zeby był ori bez regulacji potencjometrem... bo nie mam pewości, czy on wtedy będzie dokładny

Obrazek

[ Dodano: 2017-08-17, 13:33 ]
lepiej? obrotek własnie sie trafił :)

obrotek pochodzi od TD z B3 (gdzie oryginalnie iberze też sygnał obrotów z alternatora) - wymieniona jest płyta głowna na ori pod obrotek, reszta wskaźników wszystko przełozone z moich zegarów, no i ramka z ringami oczywiście moja

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sie 2017, 16:30

Gosia, obrotek okok ja sobie nawet nie wyobrażam jazdy bez niego ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga