[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam, jestem w trakcie swapa z 2.0 ABK na 1.8T AEB z a4 b5 1995r. Wszystko już włożone, audi odpala jednak po sekundzie gaśnie. Myślę, że to immo. przelozylem białego immoboxa z dawcy, nic to niee pomogło,nastepnie wyjalem też wkład stacyjki z dawcy. wtyczkę na dwa kabelki od pętli immo z audi 80 wpialem do wkładu stacyjki z petla i kluczykiem z dawcy. Nadal jednak po sekundzie auto gaśnie. Co jest nie tak?
Dodano: 2017-08-12, 18:23
dodam, że zrobiłem adaptacje immo vagiem, immo nie pokazuje błędów, jedyny błąd jaki jest w silniku to moduł sterujący silnika zablokowany
Dodano: 2017-08-12, 18:23
dodam, że zrobiłem adaptacje immo vagiem, immo nie pokazuje błędów, jedyny błąd jaki jest w silniku to moduł sterujący silnika zablokowany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jestem już na końcowym etapie swapa, także dodam trochę od siebie "dla potomnych".
Auto które swapowałem to Audi Cabriolet z 1994r z silnikiem 2.0 ABK 115KM.
Dawca to Audi A4 B5 z 1995r 1.8T AEB.
Swap zajął mi półtora tygodnia, w tym wyjęcie silnika z dawcy.
Ogólnie, jest dużo przerabiania, i jak ktoś mówi że wszystko jest P&P to wyśmiać od razu
1) Łapa silnika od strony pasażera byłaby bardzo skoszona, dlatego trzeba było przerobić trochę mocowanie poduszki.
2) Downpipe z a4b5 nie podejdzie, trzeba było go uspawać na nowo.
3) W mocowaniu akumulatora trzeba wyciąć róg na króciec, mimo to nie ma jak włożyć metalowej odmy, więc trzeba zrobić gumową lub oil catch tanka.
4) Trzeba zrobić wąż od podciśnienia serwa.
5) Chłodnica wody z A4B5 nie podejdzie, będę coś kombinował z pasem od 80 z Vki bo tam był inny niz w rzędówce.
6) Linka gazu z ABK jest za długa, trzeba zdystansować mocowanie.
7) Filtr powietrza nie wejdzie, zdecydowałem się założyć stożkowy, i oddzielić go przegrodą od kolektora wydechowego.
8) Immobiliser mimo immoboxa i stacyjki z dawcy odcinał zapłon, więc trzeba było to załatwić emulatorem.
9) Węże paliwowe też do przeróbki.
10) Wskaźnik pokazuje zawyżoną temp cieczy, ciągle miga mi ręczny, po dodaniu gazu piszczy kontrolka ciśnienia oleju, z tymi rzeczami będę jeszcze walczył.
Napewno coś jeszcze było po drodze, to tak na szybko
Zostało mi spasować zderzak z intercoolerem, skrzynię z półosiami zostawiłem z ABK, wydech trzeba będzie uspawać szerszy, i gdzieś ładnie zamontować komputer. Dodatkowo, myślę, że pompa paliwa nie wyrobi. Silnik pracuje ładnie, jutro po połtóra tygodnia stania na podnośniku wyjedzie o własnych kołach i napiszę jak się jeździ
Auto które swapowałem to Audi Cabriolet z 1994r z silnikiem 2.0 ABK 115KM.
Dawca to Audi A4 B5 z 1995r 1.8T AEB.
Swap zajął mi półtora tygodnia, w tym wyjęcie silnika z dawcy.
Ogólnie, jest dużo przerabiania, i jak ktoś mówi że wszystko jest P&P to wyśmiać od razu
1) Łapa silnika od strony pasażera byłaby bardzo skoszona, dlatego trzeba było przerobić trochę mocowanie poduszki.
2) Downpipe z a4b5 nie podejdzie, trzeba było go uspawać na nowo.
3) W mocowaniu akumulatora trzeba wyciąć róg na króciec, mimo to nie ma jak włożyć metalowej odmy, więc trzeba zrobić gumową lub oil catch tanka.
4) Trzeba zrobić wąż od podciśnienia serwa.
5) Chłodnica wody z A4B5 nie podejdzie, będę coś kombinował z pasem od 80 z Vki bo tam był inny niz w rzędówce.
6) Linka gazu z ABK jest za długa, trzeba zdystansować mocowanie.
7) Filtr powietrza nie wejdzie, zdecydowałem się założyć stożkowy, i oddzielić go przegrodą od kolektora wydechowego.
8) Immobiliser mimo immoboxa i stacyjki z dawcy odcinał zapłon, więc trzeba było to załatwić emulatorem.
9) Węże paliwowe też do przeróbki.
10) Wskaźnik pokazuje zawyżoną temp cieczy, ciągle miga mi ręczny, po dodaniu gazu piszczy kontrolka ciśnienia oleju, z tymi rzeczami będę jeszcze walczył.
Napewno coś jeszcze było po drodze, to tak na szybko
Zostało mi spasować zderzak z intercoolerem, skrzynię z półosiami zostawiłem z ABK, wydech trzeba będzie uspawać szerszy, i gdzieś ładnie zamontować komputer. Dodatkowo, myślę, że pompa paliwa nie wyrobi. Silnik pracuje ładnie, jutro po połtóra tygodnia stania na podnośniku wyjedzie o własnych kołach i napiszę jak się jeździ
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Zgadzam się że stwierdzenie p2p jest nadużyciem. Ogólnie silnik pasuje w budę bez cięcia ściany i na tym wie kończy. Reszta wymaga adaptacji i przeróbek.Kondi pisze:Ogólnie, jest dużo przerabiania, i jak ktoś mówi że wszystko jest P&P to wyśmiać od razu
Na zdjęciach pokazuje jak u mnie wygląda sytuacja. Ale i tak myślałem że będzie gorzej.
A tutaj przerobione polosie.
Dziś po pokonaniu 50km i banana na ryju z udanego swapa...
3 kilometry przed domem silnik zgasł i nie chciał odpalić. W środku lasu. Nie miałem nic do świecenia, bateria w tel padła, więc pozostało tylko czekać aż odpali. Podejrzewałem jakąś nieszczelność, brak prądu, ale to nie było to. Po chwili postoju odpalił, ale nie podobała mi się jego praca, zaczęły się stuki i brak mocy. Doczłapałem się do domu. Wąż z nagrzewnicy puścił przy króccu przy silniku, jest tam bardzo ciasno (koło maglownicy). W efekcie czego wyciekł cały płyn chłodniczy, i silnik zgasł bo się przegrzał. Nie wiem, ile jechałem na przegrzanym silniku bo po swapie nie działa ani czujnik temp wody ani wskaźnik temp wody (zamiast 90 ciagle jest miedzy 110-120C)...
Jutro w dziennym świetle zobaczę czy ucierpiało coś jeszcze oprócz uszczelki pod głowicą.
3 kilometry przed domem silnik zgasł i nie chciał odpalić. W środku lasu. Nie miałem nic do świecenia, bateria w tel padła, więc pozostało tylko czekać aż odpali. Podejrzewałem jakąś nieszczelność, brak prądu, ale to nie było to. Po chwili postoju odpalił, ale nie podobała mi się jego praca, zaczęły się stuki i brak mocy. Doczłapałem się do domu. Wąż z nagrzewnicy puścił przy króccu przy silniku, jest tam bardzo ciasno (koło maglownicy). W efekcie czego wyciekł cały płyn chłodniczy, i silnik zgasł bo się przegrzał. Nie wiem, ile jechałem na przegrzanym silniku bo po swapie nie działa ani czujnik temp wody ani wskaźnik temp wody (zamiast 90 ciagle jest miedzy 110-120C)...
Jutro w dziennym świetle zobaczę czy ucierpiało coś jeszcze oprócz uszczelki pod głowicą.