Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 11 sie 2017, 19:32

Co do przewodów to chyba nie robi który gdzie.

Odczytujesz, edytujesz, zapisujesz.

Co do immo to na nef moto jest chyba opis.

Kondi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2016, 19:47
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Kondi » 12 sie 2017, 19:23

Witam, jestem w trakcie swapa z 2.0 ABK na 1.8T AEB z a4 b5 1995r. Wszystko już włożone, audi odpala jednak po sekundzie gaśnie. Myślę, że to immo. przelozylem białego immoboxa z dawcy, nic to niee pomogło,nastepnie wyjalem też wkład stacyjki z dawcy. wtyczkę na dwa kabelki od pętli immo z audi 80 wpialem do wkładu stacyjki z petla i kluczykiem z dawcy. Nadal jednak po sekundzie auto gaśnie. Co jest nie tak?

Dodano: 2017-08-12, 18:23
dodam, że zrobiłem adaptacje immo vagiem, immo nie pokazuje błędów, jedyny błąd jaki jest w silniku to moduł sterujący silnika zablokowany

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 12 sie 2017, 20:35

Dokładnie to co napisałeś moduł silnika zablokowany.

Usuń immo z ecu i po problemie.

Kondi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2016, 19:47
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Kondi » 12 sie 2017, 22:56

wstawię Emulator za 40zl z allegro, może to pomoże. mam jeszcze pytanie jaki filtr powietrza dobrać? z AEB nie pasuje

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 13 sie 2017, 00:47

Najlepiej puchę z s2 , albo jakiegoś diesla ( nie pamiętam którego). Ja na ten moment ma jakiś grzyb hks.

xenon112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 16 gru 2016, 06:32

Post autor: xenon112233 » 13 sie 2017, 18:47

Czesc, jest mi Kris w stanie powiedziec w jaki sposob wykodowac immo z 24c02 z AJL przy uzyciu jakiegos edytora i programatorka? Mam wykodowany immobilizer z 1.8t aeb ale nie mam pojecia czy podejdzie i czy komputer nie przejdzie w jakis stan awaryjny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 sie 2017, 19:01

skwaromir pisze: albo jakiegoś diesla ( nie pamiętam którego).
AAZ

Kondi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2016, 19:47
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Kondi » 15 sie 2017, 15:26

Jestem już na końcowym etapie swapa, także dodam trochę od siebie "dla potomnych".
Auto które swapowałem to Audi Cabriolet z 1994r z silnikiem 2.0 ABK 115KM.
Dawca to Audi A4 B5 z 1995r 1.8T AEB.
Swap zajął mi półtora tygodnia, w tym wyjęcie silnika z dawcy.
Ogólnie, jest dużo przerabiania, i jak ktoś mówi że wszystko jest P&P to wyśmiać od razu :)
1) Łapa silnika od strony pasażera byłaby bardzo skoszona, dlatego trzeba było przerobić trochę mocowanie poduszki.
2) Downpipe z a4b5 nie podejdzie, trzeba było go uspawać na nowo.
3) W mocowaniu akumulatora trzeba wyciąć róg na króciec, mimo to nie ma jak włożyć metalowej odmy, więc trzeba zrobić gumową lub oil catch tanka.
4) Trzeba zrobić wąż od podciśnienia serwa.
5) Chłodnica wody z A4B5 nie podejdzie, będę coś kombinował z pasem od 80 z Vki bo tam był inny niz w rzędówce.
6) Linka gazu z ABK jest za długa, trzeba zdystansować mocowanie.
7) Filtr powietrza nie wejdzie, zdecydowałem się założyć stożkowy, i oddzielić go przegrodą od kolektora wydechowego.
8) Immobiliser mimo immoboxa i stacyjki z dawcy odcinał zapłon, więc trzeba było to załatwić emulatorem.
9) Węże paliwowe też do przeróbki.
10) Wskaźnik pokazuje zawyżoną temp cieczy, ciągle miga mi ręczny, po dodaniu gazu piszczy kontrolka ciśnienia oleju, z tymi rzeczami będę jeszcze walczył.
Napewno coś jeszcze było po drodze, to tak na szybko :D
Zostało mi spasować zderzak z intercoolerem, skrzynię z półosiami zostawiłem z ABK, wydech trzeba będzie uspawać szerszy, i gdzieś ładnie zamontować komputer. Dodatkowo, myślę, że pompa paliwa nie wyrobi. Silnik pracuje ładnie, jutro po połtóra tygodnia stania na podnośniku wyjedzie o własnych kołach i napiszę jak się jeździ :)

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 17 sie 2017, 15:09

Kondi pisze:Ogólnie, jest dużo przerabiania, i jak ktoś mówi że wszystko jest P&P to wyśmiać od razu
Zgadzam się że stwierdzenie p2p jest nadużyciem. Ogólnie silnik pasuje w budę bez cięcia ściany i na tym wie kończy. Reszta wymaga adaptacji i przeróbek.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zdjęciach pokazuje jak u mnie wygląda sytuacja. Ale i tak myślałem że będzie gorzej.
A tutaj przerobione polosie.
Obrazek

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 17 sie 2017, 22:19

Jak koledzy rozwiązaliście, temat króćca z czujnikami temperatury.
Oryginalnie wychodzi on centralnie w maglownice, założyłem na to przewód na szerokiej opasce, ale nie podoba mi się to rozwiązanie. Może ktoś wymyślił coś lepszego ?

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 17 sie 2017, 23:09

Możesz podesłać zdjęcie jak to wygląda u Ciebie

Kondi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2016, 19:47
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Kondi » 18 sie 2017, 01:02

Dziś po pokonaniu 50km i banana na ryju z udanego swapa...
3 kilometry przed domem silnik zgasł i nie chciał odpalić. W środku lasu. Nie miałem nic do świecenia, bateria w tel padła, więc pozostało tylko czekać aż odpali. Podejrzewałem jakąś nieszczelność, brak prądu, ale to nie było to. Po chwili postoju odpalił, ale nie podobała mi się jego praca, zaczęły się stuki i brak mocy. Doczłapałem się do domu. Wąż z nagrzewnicy puścił przy króccu przy silniku, jest tam bardzo ciasno (koło maglownicy). W efekcie czego wyciekł cały płyn chłodniczy, i silnik zgasł bo się przegrzał. Nie wiem, ile jechałem na przegrzanym silniku bo po swapie nie działa ani czujnik temp wody ani wskaźnik temp wody (zamiast 90 ciagle jest miedzy 110-120C)...
Jutro w dziennym świetle zobaczę czy ucierpiało coś jeszcze oprócz uszczelki pod głowicą.
:( :( :(

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 18 sie 2017, 05:58

Przykra sprawa...
Puścił przy tym króćcu o który pytałem jak miałeś tam zaczepione ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 sie 2017, 07:11

No, to szykuj drugi silnik.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 18 sie 2017, 10:38

U mnie jest tak.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl