Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Duże spalanie gazu

Wszystko co związane z LPG
wionco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 lip 2017, 12:21
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABK] Duże spalanie gazu

Post autor: wionco » 17 sie 2017, 19:35

Witam. Choć postow na ten temat było sporo to żaden nie daje konkretnej odpowiedzi, najlepiej by było wymienić pół auta ☺ dlatego mam nadzieje ze opisując co się dzieje u mnie ktoś może poda mi konkretny trop.
Moje audi pali 22 na mieście i 17 poza. Nie muli ani się nie dławi, rzadko tez strzela aczkolwiemk podczas hamowania silnikiem słychać takie jakby lekkie wybuchy. Auto jest po wymianie świec i przewodów a także parownika gdyż jest to instalacja I generacji,podłączane było również do analizatora spalin i wszystko jest jak być powinno. Wiem też ze padnięty jest przepływomierz . Audi nie gasło tez bez powodu dopóki trochę przesadziełem ściągając się z kolegą. Teraz albo gaśnie albo spada do 200 obrotów i wraca na 900. Pomocy!

[ Dodano: 2017-08-17, 19:35 ]
Kurde nie ten dział. Jak to przenieść?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 17 sie 2017, 21:47

Po pierwsze sprawdź szczelność całego dolotu. Mała nieszczelność i będą cyrki.

Spalanie masz takie tylko na LPG czy również na PB? Jeśli tylko na gazie to wina leżeć może w reduktorze. Jeśli na obu to zacznij od ogarnięcia przepływki, nieszczelności, zapłonu a na końcu ustaw pod to instalację LPG.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sie 2017, 22:39

wionco pisze:Moje audi pali 22 na mieście i 17 poza.
Hm nie bardzo chce mi się w to wierzyć że przy takim spalaniu na analizatorze wyszło że ok.
wionco pisze:podłączane było również do analizatora spalin i wszystko jest jak być powinno.
Chyba że podłączałeś na bp a nie lpg.
wionco pisze: rzadko tez strzela
a na moje oko właśnie strzela skoro masz
wionco pisze:Wiem też ze padnięty jest przepływomierz .

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 18 sie 2017, 09:07

Analizator jest przereklamowany -często te urządzenia są rozkalibrowane, a do tego pomiar bez obciążenia na wolnych obrotach mówi całe nic.
Rzadko kiedy po ustawieniu na analizatorze "optymalnej mieszanki" auto jechało choćby normalnie. A jak wydech ma jeszcze nieszczelności....
Przy Iej generacji sprawdzi się tak czasem sam baypass dla wolnych -wiele tu zależy od typu reduktora i regulacji. Bo niekiedy obejście nie wystarczy i auto podsysa membranę.
A dodając do tego membranę starą, sztywną od spieczonego syfu mamy powiedzmy tak:
-wolne obroty głównej membrany nie ruszają, obejście daje wystarczającą ilość gazu i wynik analizy jest ok na wolnych
-wyższe obciążenie i membrana sztywna jak talerzyk otwiera główny zawór, auto żłopie jak rajdowy gaźnik.

Jeżeli hamujesz silnikiem, a auto dudni w wydech to masz prawdopodobnie "zalewajkę" czyli mocno za bogatą mieszankę. Podobnie zapewne byłoby przy przegazówkach na postoju -silnik nie schodzi z obrotów płynnie lecz dudniąc w rurę.
Mówiąc ogólnie przy za bogatej mieszance silnik wchodzi na obroty podczas jazdy bardziej "niskotonowo", bardziej głucho.
Przy za ubogiej jak to mówiliśmy wieki temu "skrzeczy". Ale to trzeba mieć nieco doświadczenia i znać silnik.

Strzelać może z wielu powodów -awarie WN lub zła mieszanka, stająca się chwilami niepalną i dopalana przy "następnej okazji" w większych ilościach i po części w dolocie.

Jak wyżej wspomniano -SZCZELNOŚĆ i jeszcze raz szczelność. Bezwzględnie dopieszczona -dla mnie oznacza to nawet uszczelkę pod stalką i korkiem oleju. Że nie wspomnę o lekceważonych często uszczelnieniach wtryskiwaczy.

Jak auto ssie bokiem to regulacją można spowodować, że ilość mieszanki w jakimś stopniu zrekompensuje jej jakość. Kosztem spalania.

Na forum Mercedesa był filozof z Wrocławia -"gaz do zapalniczek, bo po najlepszym gazowniku w mieście w201 1.8 pali mi od 22/100". Okazało się, że nie pali, a przewala przez silnik większość -dziury w dolocie.
A przecież w201 jego miało vacuometr fabryczny(wskaźnik spalania). Nieważne.

Przepływka uwalona, auto strzela -jak strzela to są wybuchy. A jak są one to i fala uderzeniowa. W co uderza? W dolot. Skutki? Zniekształcenia, nieszczelności, rozwalenie...

wionco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 lip 2017, 12:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wionco » 18 sie 2017, 10:28

Narazie rozglądam się za przepływka co jak się okazuje nie jest takie proste :| ale w miedzy czasie mam jeszcze takie pytanko. Jak go kupiłem w kwietniu to pokazywał temp wody 120 stopni i został wymieniony czujnik 1 z 2och przy silniku tylko nie pamiętam który, a jak czytałem gdzieś na forum to któryś tez ma cos do spalania bo wydaje mi się że przed wymiana tyle nie palił.
Acha i jeszcze jedno nie wiem ile dokładnie ale po wskazówce widać ze Pb tez sporo złopie :/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sie 2017, 10:29

miron72 pisze:Analizator jest przereklamowany -często te urządzenia są rozkalibrowane
no tu masz też sporo racji, Chodź przy takim spalaniu powinno być to też widać.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 sie 2017, 11:45

wionco pisze:Jak go kupiłem w kwietniu to pokazywał temp wody 120 stopni i został wymieniony czujnik 1 z 2och przy silniku tylko nie pamiętam który,
Niebieski jest dla Ecu
Szary od wskazań na liczniku.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 18 sie 2017, 14:15

PieterB pisze:przy takim spalaniu powinno być to też widać.
Zależy jak to robili. Zwyczajowe "na odwal się" to lewatywa i odczyt. W razie potrzeby pokręcą śrubką i tyle.
Czyli wartość dla wolnych obrotów, a do spalania ma tyle co podczas otwierania bramy na posesję i na światłach stanie.,
Jeżeli większa opcja to wolne i przy ok. 3500rpm. To takie mocno wstępne zasymulowanie obciążenia silnika w normalnej jeździe. Wówczas faktycznie można już coś zobaczyć.
Ale tutaj znowu -jak dziurawy dolot to mieszanka ubożeje. Więc dla równowagi wypuszcza się więcej gazu przysłowiowo pudrując trupa. Podciśnienie w dolocie lipa, mieszanka prawidłowy skład ale ilość potworna i po części służąca do robienia wiatru przez silnik.
Wokół auta i z tyłu wali gazem aż w oczy szczypie. Spalanie kosmos. Do tego strzelanie.
Chociaż najgorsza opcja to i tak nieszczelność plus mocno uboga mieszanka.

wionco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 lip 2017, 12:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wionco » 18 sie 2017, 16:41

Nasunelo mi się kolejne pytanie. Dajmy na to wymienię i uszczelnie przepływke a on i tak sobie walnie. Mam niby antywybuch ale czy on gwarantuje 100% ochrony?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 18 sie 2017, 16:43

Nie. Anty wybuch to wymysł garażowych mechaników. On nawet nei daje 50% na ochronę przepływki. Dlatego do silników ABK czy innych z EFI wkłada sie sekwencję a nie starożytną instalacje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sie 2017, 16:52

wionco pisze:Mam niby antywybuch ale czy on gwarantuje 100% ochrony?
nie
wionco pisze:Dajmy na to wymienię i uszczelnie przepływke a on i tak sobie walnie.
kolego trochę źle rozumujesz to ci w niczym nie pomoże, tzn uszczelnienie dolotu to tak. A aby nie mieć wystrzałów i problemów i użytkowaniem lpg to trzeba o instalację dbać tzn odpowiednia regulacja i dbanie o układ WN.

Czyli reasumując jak nie usuniesz przyczyn strzałów to będziesz je miał non stop i nie pomoże tu nowa przepływka bo raz dwa ją też załatwisz.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 30 wrz 2017, 10:49

h/k pisze:Tata mówił, że na LPG takie spalanie oleju jak u mnie nawet służy zaworom. A co o tym myślicie?
Wiele mitów gazowych ma miejsce w czasach zaworów w silnikach dostosowanych do benzyny ołowiowej, gdzie gaz(zwłaszcza źle założony i używany) potrafił szybko zrobić zaworom kuku.
Dalej idąc -ubożenie mieszanki, bo "powinien w mieście w 4ce się mieścić, bo V8 na forum tak palą".
Skrajnie uboga mieszanka pomijając ryzyko strzałów powoduje wzmożenie temperatury spalania, przeciąganie tego procesu i znowu -palenie zaworów, "zżeranie" uszczelki i wydechu itp.
Kolejne naleciałości to "suchość" paliwa i mieszanie istotności tej informacji z... dieslami, gdzie faktycznie berbeluchą są smarowane niektóre elementy.

Sam gaz zaś nie miesza się tak chętnie z olejem jak benzyna, więc zasadniczo ma w tym zakresie wyższość nad wachą. Nie spłukuje bowiem/robi to znacznie słabiej filmu olejowego.
Tyle, że to rozbijanie zagadnienia na atomy, modne w sieci, mające znikomy wpływ na życie.
Olej należy lać możliwie dobry i tyle.

Pobór jak na 4 cylinderki i 8 zaworów dość spory. Duży rzekłbym.
Do uszczelki pod czapką jak Koledzy napisali -bez powodów się łap nie pcha, bo sobie można kosztów narobić i czasem kłopotów.
Też miałem napady paniki i zmieniałem uszczelkę czasem bez powodu ale mnie życie(jego koszta po założeniu rodziny) oduczyły takiej nadpobudliwości...

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 wrz 2017, 18:03

Dobrze Panowie, to wszystko jasne! :-) Trochę się przejmowałem tym, gdyż we wspomnianym Golfie objawy uszkodzonej uszczelki pojawiły się dość nagle i co prawda jeszcze do emulsji czy kłębów pary w spalinach brakowało dużo (jedyne co, to przelewem w zbiorniku wyrównawczym zaczął troszkę ciec płyn). Stąd takie moje przemyślenia.
Wiele mitów gazowych ma miejsce w czasach zaworów w silnikach dostosowanych do benzyny ołowiowej, gdzie gaz(zwłaszcza źle założony i używany) potrafił szybko zrobić zaworom kuku.
U mnie jest około 13-14 w cyklu mieszanym. A przy okazji pytając to czy jest sens inwestycji w starą instalację II generacji (aktywacja attuatora obecnie wpiętego jako atrapę, i/lub montaż BLOS), czy jednak bez zastanowienia zakładać sekwencję? Spalanie mnie nie interesuje, dobrze wiem, że i tak raczej niżej nie zejdę - co najwyżej 1 litr. Klapa przeciwwybuchowa z opaską gumową jest jakby co. Mam jakieś dziwne oscylacje na kilkuminutowym postoju na biegu jałowym, jakby nie palił na jeden cylinder, po przegazówce jest spokój na jakiś czas. Już nie wspominając, że od razu odcina mi benzynę po przełączeniu na gaz - wymaga to odpowiedniego operowania pedałem gazu, o warunkach na drodze nie wspominając (najlepiej brak czegokolwiek, co zmusiłoby do hamowania).
Też miałem napady paniki i zmieniałem uszczelkę czasem bez powodu ale mnie życie(jego koszta po założeniu rodziny) oduczyły takiej nadpobudliwości...
To fakt, też mam rodzinę, mam także możliwości póki co inwestowania w autko. Teraz widzę, że tutaj chyba trzeba mieć szczególną mądrość, by rozsądnie i naprawdę potrzebnie wydawać te pieniądzem, właśnie przy starym, acz wdzięcznym samochodzie.
Tak więc stan na dziś - przy wymianie napędu rozrządu oczywiście rolka do wymiany, pompa wody oraz pompa wspomagania do oszacowania czy dadzą dalej radę, uszczelniacze wałków i wału (o ile choćby zapocenie jest), uszczelniacze zaworowe. No i póki co to tyle.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2017, 18:22 przez h/k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 wrz 2017, 18:21

h/k pisze:czy jednak bez zastanowienia zakładać sekwencję?
wszystko zależy od tego czy i jak długo zamierzasz auto trzymać u siebie
h/k pisze:Spalanie mnie nie interesuje, dobrze wiem, że i tak raczej niżej nie zejdę - co najwyżej 1 litr.
jak dobry motor to 10-11 i dobrze wyregulowany gaz

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 wrz 2017, 18:34

PieterB pisze:
h/k pisze:czy jednak bez zastanowienia zakładać sekwencję?
wszystko zależy od tego czy i jak długo zamierzasz auto trzymać u siebie
h/k pisze:Spalanie mnie nie interesuje, dobrze wiem, że i tak raczej niżej nie zejdę - co najwyżej 1 litr.
jak dobry motor to 10-11 i dobrze wyregulowany gaz
Hm, brzmi interesująco. Na moje dzisiejsze przebiegi to wychodzi ok. 600 zł oszczędności rocznie. Chociaż moje autko do stanu igła nie należy, toteż nie wiem jak to się przełoży na ostatecznie realne spalanie oraz czy od razu kilku podzespołów nie wymienię przy montowaniu sekwencji - myślę, że koniecznym jest sprawdzenie kondycji i diagnostyka całości układu wtryskowego przed założeniem IV gen. Z poprzednim autem skończył się czas patentów i kombinowania po taniości, lubię mieć w aucie porobione wszystko jak należy. Taka operacja zmiany instalacji to już sprawa na szerszą skalę.
A założenie BLOSa i dostrojenie tego ma jeszcze w ogóle sens? Mam centralkę Bingo S4 i nawet nie wiem, czy ktoś się podejmie ogarnięcia tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl