Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Szarpanie i falujące obroty. Dziwne objawy komp

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sie 2017, 21:14

tidek1507 pisze:W tym silniku przeprowadza się jakąkolwiek adaptację podzespołów?
adaptacji jako takich nie - jedynie nastawy podstawowe.
Poza zakresem znaczy ile? A ten drugi komp taki sam?
tidek1507 pisze:Sprawdzanie dolotu łatwopalnym sprayem to dobry sposób?
każdy w sumie jest dobry

tidek1507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2017, 21:20

Post autor: tidek1507 » 28 sie 2017, 22:01

PieterB,
Taki sam, przynajmniej wszystkie numery takie same.
No ale w sumie na chłopski rozum jak taki sam, to nic wiecej nie pokaze. Pewnie te weraje po 93 roku pokazywaly wiecej, moja audica jest z 91 roku, pierwsze sztuki b4.

Na drugim kompie wskazanie przepływki na wolnych obrotach oscyluje ok 27-29%.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2017, 22:14

PieterB pisze:tidek1507, mam dwie wiadomości dobra i zła ;-)
Dobra to taka że w bokach widać jedynie za małe ciut ładowanie i niestety ale prawdopodobnie padniętą sondę bo jej wahania są mizerne(lub coś z przewodami od niej do ecu). Przez co pewnie silnik jest ciut zalewany paliwem, co zresztą widać.
Zła ta taka że masz jakiś ubogi ecu i większości ważnych danych nie widać chociażby takich jak ecu przestawia punkt zapłonu. Więc pozostaje tylko ręczne sprawdzenie by mieć pewność że jest ok.
I od tego bym zaczął zanim zaczniesz wymieniać sondę. Plus sprawdzenie szczelności w dolocie.
Piotrku pominąłeś najwalniejsze, nie działa mu zwór biegu jałowego, albo ma taką dużą nieszczelność albo coś z zaworem lub ktoś majstrował przy przepustnicy.

Choć w grupie 000 widac ewidentnie że ktoś grzebał przy rzepustnicy.

tidek1507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2017, 21:20

Post autor: tidek1507 » 28 sie 2017, 22:31

Jarewa,
Zawor wymieniałem, ale kupiony ze złomu, wiec nie jest na 100% sprawny. Ewidentnie wolne obroty sie poprawily wiec zostawilem.

Co sugerujesz sprawdzić/zrobić?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2017, 22:34

Wyreguluj TPS. Jugo gdzieś pisał w temacie regulacja dla abk przed 92r. Ma być 1V a u ciebie jest wyżej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 sie 2017, 22:45

Jarewa, z tego co mi się wydaje to w tym roczniku to ecu nie podaje w ogóle wartości zaworu biegu jałowego
a co do przepustnicy to hmm... bardzo możliwe ale często widuję takie wartości a właściwie to chyba w żadnym nie widziałem by było 0,2V. Wiem że do 1V wszędzie podają i że jest ok ale tu nie mam pewności więc... może i nie mam racji.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 sie 2017, 22:55

Dla pewności niech rzuci jeszcze raz grupę 002 bez odpalonego silnika z puszczonym gazem i z gazem do podłogi.

tidek1507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2017, 21:20

Post autor: tidek1507 » 31 sie 2017, 15:53

PieterB, Jarewa,
Znalazłem dzisiaj czas na pogrzebanie i powoli dochodzę do wniosku, że nie ma sensu diagnozować, dopóki nie podepnę go pod stu procentowo działający komputer. Nie wiem, które wskazania są poprawne. Na moim komputerze silnik chodzi o niebo lepiej, ale jednak czasem zgaśnie i potem wariuje obrotomierz, na drugim znów wskazania VAGa i praca silnika to lekka paranoja. Komputer po 93 ma raczej inne oznaczenie? Wiele by to tłumaczyło gdybym miał komputer z późniejszych lat, ale oba moje komputery z oznaczeń są IDENTYCZNE.


Wrzucam drugą grupę z zabawą z gazem, chyba jest jak być powinno:
Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_foZc2F.html

Dolot szczelny, jednak na drugim komputerze CHYBA usłyszałem dzwonienie. Wykonałem 'test młoteczkowy' czujnika stukania. Uderzałem młotkiem w dłuto przyłożone w okolice czujnika. Szczerze mówiąc nie zauważyłem żadnej reakcji silnika. Reakcja powinna być wyraźna? Przyduszenie silnika, czy coś w tym stylu?

Ręczne sprawdzenie przestawiania zapłonu przez komputer odbywa się za pomocą lampy? Może udałoby mi się gdzieś skombinować. Chodź myślę, że ta sonda to też całkiem prawdopodobna sprawa, bo zapach spalin jest dość mocno intensywny, jakby troche przesycony paliwem, trudno mi to opisać.


Jak na razie chyba będę szukał komputera na złomach, może uda mi się znaleźć kogoś z tym samym silnikiem, żeby mieć pewność działania.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2017, 18:23

tidek1507 pisze:Ręczne sprawdzenie przestawiania zapłonu przez komputer odbywa się za pomocą lampy?
temat zapłonu https://audi80.pl/abk-b-4-ustawienie ... 816,45.htm
tidek1507 pisze:Uderzałem młotkiem w dłuto przyłożone w okolice czujnika. Szczerze mówiąc nie zauważyłem żadnej reakcji silnika. Reakcja powinna być wyraźna? Przyduszenie silnika, czy coś w tym stylu?
jedno stuknięcie Ci nic nie da, należy stukać rytmicznie przez chwilkę. Chodź z tego co ja zauważyłem że silnik ma wówczas lekko niestabilne wolne obroty(takie jakby nerwowe) a nie ma żadnego przygasania ani nic w tym stylu jak być chciał. Oczywiście przy poprawnym ustawieniu zapłonu przy innych opcjach nie sprawdzałem, więc nie wiem.
tidek1507 pisze:Jak na razie chyba będę szukał komputera na złomach, może uda mi się znaleźć kogoś z tym samym silnikiem, żeby mieć pewność działania.
jak ci już pisałem wcześnie - takie operacje jak wykonujesz są do kitu. Jakiego kompa nie założysz na chwilę będzie inaczej i nigdy nie dojdziesz ładu. Musiał byś na każdym z nich zrobić ze 100 km na bp by ecu nauczył się nowej mapy bp, dopiero wówczas można być coś wywnioskować - takie moje zdanie.
Ale skoro uważasz że zmiana kompa załatwi sprawę to rób jak uważasz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sie 2017, 18:42

tidek1507 pisze:Wrzucam drugą grupę z zabawą z gazem, chyba jest jak być powinno:
Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_foZc2F.html
To jednak cos nie tak z tps bo masz max 72 a powinno powyżej 75 chyba ze jeszcze linka za luzna

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2017, 18:48

Jarewa pisze:
tidek1507 pisze:Wrzucam drugą grupę z zabawą z gazem, chyba jest jak być powinno:
Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_foZc2F.html
To jednak cos nie tak z tps bo masz max 72 a powinno powyżej 75 chyba ze jeszcze linka za luzna
no tak tu masz rację zapomniałem o tym wspomnieć ;-) ale to i tak moim zdaniem nie jest tego powodem co mu się dzieje - chodź może się mylę
Ten test troszkę kolega źle wykonał bo robi się delikatnie(jak najwolniej się da) dodaje gazu aż do oporu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl