[B4 2.0 ABT] Problem z układem chłodzenia
[B4 2.0 ABT] Problem z układem chłodzenia
Witam Szanownych kolegów. W mojej A80 b4 ABT miałem problem z przegrzewaniem sie silnika,wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia i nie włączaniem sie wentylatora. Wymiana korka nic nie dała wiec wymieniłem uszczelke pod głowica. Okazało się ze uszczelka była cała, lecz w głowicy jedej zawór wydechowy obok prowadnicy był zardzewiały, wiec wywaliłem gówice i kupiłem drugą. Oczywiście dałem ją na planowanie. Złożyłem wczoraj autko, odpaliłem no i czekam. Chodzi sobie na wolnych obrotach, powoli rośnie temperatura i przy ok 97 ruszył wiatrak. Ale nie schładzał. Zgasiłem i pozniej znowu odpowietrzałem. Dziś pojechałem w trase 30 km od domu i temperatura zawedrowała az na 110stopni, mimo ze jechałem cały czas bez postojów i było dosyć zimno. podczas powrotu temperatura wsazywała 110 stopni i całe 30 km chodził wentylator. Dopiero jak zajechałem do domu, zgasiłem go to po minucie stał wiatrak. Chłodnica przy czujniku gorąca, po środku zimna. przewody wszystkie gorące, trzymają ciśnienie. Wiem ze wskazywac moze zle ten szary czujnik ale przy takiej temperaturze w trasie raczej nie powinien cały czas pracowac wiatrak. Pomocy panowie bo sił i pomysłów brak
Nie, chciałem dać ta z ,,zardzewiałym" zaworem dać na szczelność ale musiałbym ją wieźć 50 km od domu i zapłacić 100zł za sprawdzenie szczelnośći bo w okolicznych zakładach robią głowice, ale ni sprawdzają szczelności. Wiec za 100 kupiłem druga. I jakie prawdopodobieństwo jest że też jest trefna? Znikome raczej. Pozatym na starej było czuć nawet w aucie spalenizne, tak jakby płyn smażony i wgl, a teraz nic nie czuć wiec sądze że głowica jest dobra. Na poprzedniej to aż w oczy szczypało. Przerwody były o wiele bardziej twarde. Myśle ze jest dobra ta głowica.....
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
pytanie padło czy oba węże od chłodnicy są gorące ? ważne czy dolny jest gorący, świadczy to o otwarciu termostatu. dalej czy z nagrzewnicy w wewnątrz daje gorąco jeśli nie to raczej słabo odpowietrzone. A najlepiej jak byś był wstanie zmierzyć jakimś czujnikiem zewnętrznym temperaturę. Co do wentylatorów to steruje nimi czujnik w chłodnicy a nie ten co pokazuje temp na blacie czy do kompa. Jeśli jest zapowietrzone termostat nie puścił lub coś niesprawne i połowa chłodnicy jest zimna to wentylator się nie włączy za h.. mimo iż na blacie wskazówka będzie w czerwonym. A głowica będzie się topić. Z doświadczenia zagotowanie benzyniaka nie jest straszne przeważnie, ale dizel tu trochę słabiej.
Głowica wymontowana z silnika w którym padły panewki. Oba przewody gorące, dolny i górny wiec termostat działa. Chłodnica zimna, tylko słupek plastikowy z króccami gorący. Ogrzewanie jest dobre. Odpowietrzałem odpowietrznikiem wychodzącym z nagrzewnicy. Inny niezależny czujnik z zegarem zamowiłem na allegro, powinien pojutrze byc. Co do ciśnienia, to nic nigdzie nie wywala, nie puchna przewody, tylko robią sie twardawe.
watpie zeby taka błachostka psocila. wiatrak chodzi w dobra strone, a nawet gdyby nie, to w takiej temperaturze na dworze jaka jest dzis to nie powinien chodzic, a on pracuje od momentu gdy nagrzeje sie auto, az dotad az zgasze samochod, zostawie właczony zaplon i minute po zakonczeniu pracy silnika. wtedy i na zegarze spada temperatura minimalnie. w domu pomacam chlodnice, gdzie jest ciepla, gdzie nie. wogole to mozliwe zeby w taka pogode nawet nie dala rady schlodzic?
Według mnie skoro chłodnica zimna to nie ma obiegu wody, węże muszą być twarde gdyż panuje ciśnienie w układzie.
Piszesz ze chłodnica przy kroćcach gorąca pytanie czy dlatego że jest obieg wody przez nie, czy dlatego że panuje tam wysoka temperatura i ciepło przenosi się przewodami.
Sprawdz termostat I chłodnice
Piszesz ze chłodnica przy kroćcach gorąca pytanie czy dlatego że jest obieg wody przez nie, czy dlatego że panuje tam wysoka temperatura i ciepło przenosi się przewodami.
Sprawdz termostat I chłodnice
Właśnie wróciłem. Zgasiłem auto, otworzyłem maskę i macam chłodnice. Cała zimniutka. Cała prócz plastikowego ,,boku" tego w którym są króćce od przewodów. Mało tego. Tam gdzie jest gorąca tam jest i suchutka,a tam gdzie zimna to mokra od deszczu. Czyżby to chłodnica nawaliła? I teraz pytanko. Pytałem w sklepie i pytał mnie o wymiary chłodnicy i to po której stronie jest czujnik wentylatorów.