Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z układem chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

[B4 2.0 ABT] Problem z układem chłodzenia

Post autor: Mareczeq » 03 wrz 2017, 16:31

Witam Szanownych kolegów. W mojej A80 b4 ABT miałem problem z przegrzewaniem sie silnika,wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia i nie włączaniem sie wentylatora. Wymiana korka nic nie dała wiec wymieniłem uszczelke pod głowica. Okazało się ze uszczelka była cała, lecz w głowicy jedej zawór wydechowy obok prowadnicy był zardzewiały, wiec wywaliłem gówice i kupiłem drugą. Oczywiście dałem ją na planowanie. Złożyłem wczoraj autko, odpaliłem no i czekam. Chodzi sobie na wolnych obrotach, powoli rośnie temperatura i przy ok 97 ruszył wiatrak. Ale nie schładzał. Zgasiłem i pozniej znowu odpowietrzałem. Dziś pojechałem w trase 30 km od domu i temperatura zawedrowała az na 110stopni, mimo ze jechałem cały czas bez postojów i było dosyć zimno. podczas powrotu temperatura wsazywała 110 stopni i całe 30 km chodził wentylator. Dopiero jak zajechałem do domu, zgasiłem go to po minucie stał wiatrak. Chłodnica przy czujniku gorąca, po środku zimna. przewody wszystkie gorące, trzymają ciśnienie. Wiem ze wskazywac moze zle ten szary czujnik ale przy takiej temperaturze w trasie raczej nie powinien cały czas pracowac wiatrak. Pomocy panowie bo sił i pomysłów brak

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2017, 17:03

Mareczeq pisze:Oczywiście dałem ją na planowanie.
A dłes na sprawdzenie szczelnosci??

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 03 wrz 2017, 17:21

Nie, chciałem dać ta z ,,zardzewiałym" zaworem dać na szczelność ale musiałbym ją wieźć 50 km od domu i zapłacić 100zł za sprawdzenie szczelnośći bo w okolicznych zakładach robią głowice, ale ni sprawdzają szczelności. Wiec za 100 kupiłem druga. I jakie prawdopodobieństwo jest że też jest trefna? Znikome raczej. Pozatym na starej było czuć nawet w aucie spalenizne, tak jakby płyn smażony i wgl, a teraz nic nie czuć wiec sądze że głowica jest dobra. Na poprzedniej to aż w oczy szczypało. Przerwody były o wiele bardziej twarde. Myśle ze jest dobra ta głowica.....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 wrz 2017, 17:46

Myśleć to teraz można wszystko
Mareczeq pisze:I jakie prawdopodobieństwo jest że też jest trefna? Znikome raczej
Raczej nikt ze sprawnego samochodu nie rozbiera na cześci, a sprawny dobry silnik sprzedaje się w całości.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 03 wrz 2017, 22:12

Sprawdzałeś czy otwiera się termostat? Wszystkie węże ciepłe, chłodnica drożna? Biorąc pod uwagę ciśnienie w układzie to pompa sprawna. (co do ciśnienia to puchną węże czy jak to wygląda wyrzuca płyn korkiem?) Jakim sposobem odpiwietrzałeś układ chłodzenia?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 03 wrz 2017, 22:29

pytanie padło czy oba węże od chłodnicy są gorące ? ważne czy dolny jest gorący, świadczy to o otwarciu termostatu. dalej czy z nagrzewnicy w wewnątrz daje gorąco jeśli nie to raczej słabo odpowietrzone. A najlepiej jak byś był wstanie zmierzyć jakimś czujnikiem zewnętrznym temperaturę. Co do wentylatorów to steruje nimi czujnik w chłodnicy a nie ten co pokazuje temp na blacie czy do kompa. Jeśli jest zapowietrzone termostat nie puścił lub coś niesprawne i połowa chłodnicy jest zimna to wentylator się nie włączy za h.. mimo iż na blacie wskazówka będzie w czerwonym. A głowica będzie się topić. Z doświadczenia zagotowanie benzyniaka nie jest straszne przeważnie, ale dizel tu trochę słabiej.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 04 wrz 2017, 07:32

Głowica wymontowana z silnika w którym padły panewki. Oba przewody gorące, dolny i górny wiec termostat działa. Chłodnica zimna, tylko słupek plastikowy z króccami gorący. Ogrzewanie jest dobre. Odpowietrzałem odpowietrznikiem wychodzącym z nagrzewnicy. Inny niezależny czujnik z zegarem zamowiłem na allegro, powinien pojutrze byc. Co do ciśnienia, to nic nigdzie nie wywala, nie puchna przewody, tylko robią sie twardawe.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 04 wrz 2017, 13:44

Lekko twarde mogą być ale temperatura powinna być ok 90 sprawdź czy wentylator pracuje w dobrym kierunku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 wrz 2017, 13:48

dzikx, ale z tego co pisze to chłodnica pośrodku zimna więc wiatrak mu nic nie da w sumie.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 04 wrz 2017, 14:32

Może masz zakamienioną chłodnicę?

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 04 wrz 2017, 15:02

watpie zeby taka błachostka psocila. wiatrak chodzi w dobra strone, a nawet gdyby nie, to w takiej temperaturze na dworze jaka jest dzis to nie powinien chodzic, a on pracuje od momentu gdy nagrzeje sie auto, az dotad az zgasze samochod, zostawie właczony zaplon i minute po zakonczeniu pracy silnika. wtedy i na zegarze spada temperatura minimalnie. w domu pomacam chlodnice, gdzie jest ciepla, gdzie nie. wogole to mozliwe zeby w taka pogode nawet nie dala rady schlodzic?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 wrz 2017, 16:52

Mareczeq, jak faktycznie masz chłodnicę chłodną na środku to moim zdaniem nawet jak z 5 wiatraków będziesz miał to i tak nie schłodzą silnika. Coś przytkało chłodnicę tylko to jakoś dziwnie że tylko na środku a po bokach ok.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 04 wrz 2017, 17:30

W cinquecento miałem podobnie. Tyle że tam chłodnica nowa parę złotych i problem zniknął.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 04 wrz 2017, 17:49

Według mnie skoro chłodnica zimna to nie ma obiegu wody, węże muszą być twarde gdyż panuje ciśnienie w układzie.
Piszesz ze chłodnica przy kroćcach gorąca pytanie czy dlatego że jest obieg wody przez nie, czy dlatego że panuje tam wysoka temperatura i ciepło przenosi się przewodami.
Sprawdz termostat I chłodnice

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 04 wrz 2017, 17:53

Właśnie wróciłem. Zgasiłem auto, otworzyłem maskę i macam chłodnice. Cała zimniutka. Cała prócz plastikowego ,,boku" tego w którym są króćce od przewodów. Mało tego. Tam gdzie jest gorąca tam jest i suchutka,a tam gdzie zimna to mokra od deszczu. Czyżby to chłodnica nawaliła? I teraz pytanko. Pytałem w sklepie i pytał mnie o wymiary chłodnicy i to po której stronie jest czujnik wentylatorów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl