Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z układem chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 04 wrz 2017, 19:34

powiem tak doświadczam teraz passata B5 problem z ogrzewaniem, auto ma temp 90 stopni wszystko jak cacy dopływ i odpływ do nagrzewnicy gorący a ciepłego powietrza brak, podpiąłem na chwilę nagrzewnicę z innego auta, chwila po zapaleniu już była gorąca, moja ori zawalona na amen, także stawiam na zawaloną chłodnicę u Ciebie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 wrz 2017, 19:34

Jak nie masz klimy to masz tą mniejszą czyli czujnik po prawej stronie króćce po lewej, I tu strzał w stopę bo gdyby była zatkana wentylator się by nie uruchomił a piszesz
Mareczeq pisze:podczas powrotu temperatura wsazywała 110 stopni i całe 30 km chodził wentylator.

Więc bardzo się gubisz już.

Jedynie co mogę doradzić odłącz reduktor LPG, jak nie pomorze to coś schrzanione z uszczelką głowicy. Ewentualnie podczas prac coś wpadło w układ chłodzący i pompa poszła w piz...

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 04 wrz 2017, 19:51

Panowie według mnie skoro nie wyrzuca płynu I węże nie puchną to raczej nie będzie wina po stronie głowicy (czyt. Uszczelka). Dla pewności sprawdzenie szczelności głowicy pod kątem układu chłodzenia nie zaszkodzi test kosztuje 40zł trwa około 15min we warsztacie. Skoro chłodnica zimna to nadal utrzymuje się przy tezie uszkodzonego termostatu. To że krociec przy chlodnicy jest ciepły to normalne gdyż płyn w układzie na małym obiegu ma swoją temperaturę i gdzieś to ciepło musi odprowadzać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 wrz 2017, 22:46

Podczas spokojnej jazdy gdy termostat jest sprawny chłodnica się nie nagrzeje. Termostat będzie tylko pobierał po trochę schłodzonego płynu z chłodnicy tylko aby obniżyć temperaturę do tych 87-90 stopni. A reszta płynu w chłodnicy podczas jazdy będzie miała czas dobrze się wychłodzić.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 05 wrz 2017, 09:00

CZujnik po prawej auta tj patrząc mając krucce od wody do siebie to będą one po lewej a czujnik po prawej jak się nie mylę. Ale powoli to nie jest coś co od tak umiera. Auto Masz długo ? Czy jeździ na płynie czystym nie mieszanym ? Pompą wody jest dobra ? Zdarzają się przypadki odklejenia wirnika. Co do wentylatorów to w niekturych ( nie wiem jak abt ) jest dodatkowy czujnik temp na kolektorze który zalacza je bez znaczenia na temp cieczy.

[ Dodano: 2017-09-04, 23:05 ]
Najprościej i prawie bez kosztów poza płynem to zdemontuj termostat wykluczysz głowicę uszczelke. Może też uda się zobaczyć wirnika pompy

[ Dodano: 2017-09-05, 09:00 ]
Dalej nagrzewnica prędzej się zatka niż chlodnica powiedzmy ze działa jak odstojnik. Chyba że ktoś stosował jakieś uszczelniacze itp ale to nagrzewnica powinna raczej też być zaklejona

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 05 wrz 2017, 12:41

juz panowie wyjasniam. tak jak pisalem wyzej, wentylator chodzi bo w mojej chlodnicy czujnik jest po lewej stronie, pod kroccami, a tylko tam jest goraco. pompe mam mowa od maja. dzisiaj temperatura nie przekroczyla 100 stopni i wieksza czesc chlodnicy jest ciepla niz wczoraj. auto mam 4 lata, a problem narastal stopniowo. co do tego ze nagrzewnica pierwsza sie zatka to wiem, ale mam nowa. uszczelka pod glowica nowa.

[ Dodano: 2017-09-05, 12:41 ]
dzis odbieram chlodnice i montuje. Napewno poinformuje o rezultatach i mam nadzieje ze bedzie dobrze... trzymajta Pany kciuki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 wrz 2017, 19:32

Jak tak to zmienia postać rzeczy, podstawowe pytanie czy działają dwa wiatraki i czy oby 2 biegi?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 05 wrz 2017, 21:09

Ogólnie to jestem takim typem człowieka ze zanim nie będę czegoś pewny to nie wydam kasy. Może było by inaczej jak miał bym jeden samochód na podwórku. Na szczęście tak nie jest, ale też robiąc komuś coś przy samochodzie nie sztuką jest wróżyc i wymieniać wszystko aż się trafi robiąc koszty. Stąd szkoda że nie sprawdzono najprostszego rozwiązania jakim było wyjecie termostatu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 wrz 2017, 21:21

No jak dla mnie to są dwie niejasności, duża chłodnica ona wystepowała tylko w przypadku silnika z klimą lub automatem, druga sprawa w pierwszym poście wyłączenie wentylatorów po minucie. Tego nie powinno byc w w tym aucie ktoś musiał grzebać bo wiedział że są problemy z grzaniem.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 06 wrz 2017, 10:14

Oj grzebał ktos i to sporo. Zmienilem wczoraj chlodnice. Na taka, jaka powinna byc w abt. Z jednym, jednobiegowym wentylatorem. Jechalem sto kilometrow z przyczepka i temperatura wachala sie miedzy 92~98°. Podczas wolniejszej jazdy albo postoju wskakiwala na 100°, odpalał wiatrak, zbil temperature i sie wylaczal. Dzis jeszcze prawdopodobnie przyjdzie mi niezalezny czujnik z zegarem i sprawdze czy ten oryginalny nie oszukuje. Niby jest juz dobrze, weże nie puchna, temperatura nie szaleje, nie gotuje sie woda. Ale nie wiem czy w taka temperature jak wczoraj wogole powinien startowac wiatrak. Co myslicie o tym? Da rade schlodzic jak bedzie goraco?

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 06 wrz 2017, 21:28

W moim ABT wiatrak załącza się przy temp. 98*C
W trasie temp. silnika nie przekracza 92*C
W drodze do pracy (odcinek 15km przez miasto) po osiągnięciu temp. 90*C, temperatura wacha się między 95*C do 100*C i wentylator załącza się ponownie chwilę po wyłączeniu . Przy dużym ruchy, oczywiście zasypane sygnalizacją świetlną. Przejazd zajmuje do 1h

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 07 wrz 2017, 13:19

no to czyli normalnie. ale to w lato, a w taka temperature jak dzis? jest opcja zeby sie wlaczyl?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 wrz 2017, 19:33

Mareczeq pisze: jest opcja zeby sie wlaczyl?
jest

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 wrz 2017, 19:58

Moim zdaniem za wysoko jeden jak i drugi sprawdźcie termostaty w trasie ponad 90stC to sporo.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 wrz 2017, 20:16

Jarewa, podejrzewam że mają troszkę przekłamanie i dlatego widzi ciut większą niż jest w rzeczywistości. U mnie też jest ciut powyżej 90, czaaasem 90 i to norma - w rzeczywistości ma ciut mniej. A mam tak od bardzo dawna.
Niestety te szare czujniki co ludzie kupują w większości są do dupy.
Inna sprawa że często są montowane są termostaty o temp 98 stopni albo też te tańsze nie koniecznie precyzyjnie działają i stąd są potem takie efekty.

Ale dobrze jest to zweryfikować by mieć pewność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl