[B4 2.0 ABT] Problem z układem chłodzenia
powiem tak doświadczam teraz passata B5 problem z ogrzewaniem, auto ma temp 90 stopni wszystko jak cacy dopływ i odpływ do nagrzewnicy gorący a ciepłego powietrza brak, podpiąłem na chwilę nagrzewnicę z innego auta, chwila po zapaleniu już była gorąca, moja ori zawalona na amen, także stawiam na zawaloną chłodnicę u Ciebie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak nie masz klimy to masz tą mniejszą czyli czujnik po prawej stronie króćce po lewej, I tu strzał w stopę bo gdyby była zatkana wentylator się by nie uruchomił a piszesz
Więc bardzo się gubisz już.
Jedynie co mogę doradzić odłącz reduktor LPG, jak nie pomorze to coś schrzanione z uszczelką głowicy. Ewentualnie podczas prac coś wpadło w układ chłodzący i pompa poszła w piz...
Mareczeq pisze:podczas powrotu temperatura wsazywała 110 stopni i całe 30 km chodził wentylator.
Więc bardzo się gubisz już.
Jedynie co mogę doradzić odłącz reduktor LPG, jak nie pomorze to coś schrzanione z uszczelką głowicy. Ewentualnie podczas prac coś wpadło w układ chłodzący i pompa poszła w piz...
Panowie według mnie skoro nie wyrzuca płynu I węże nie puchną to raczej nie będzie wina po stronie głowicy (czyt. Uszczelka). Dla pewności sprawdzenie szczelności głowicy pod kątem układu chłodzenia nie zaszkodzi test kosztuje 40zł trwa około 15min we warsztacie. Skoro chłodnica zimna to nadal utrzymuje się przy tezie uszkodzonego termostatu. To że krociec przy chlodnicy jest ciepły to normalne gdyż płyn w układzie na małym obiegu ma swoją temperaturę i gdzieś to ciepło musi odprowadzać.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
CZujnik po prawej auta tj patrząc mając krucce od wody do siebie to będą one po lewej a czujnik po prawej jak się nie mylę. Ale powoli to nie jest coś co od tak umiera. Auto Masz długo ? Czy jeździ na płynie czystym nie mieszanym ? Pompą wody jest dobra ? Zdarzają się przypadki odklejenia wirnika. Co do wentylatorów to w niekturych ( nie wiem jak abt ) jest dodatkowy czujnik temp na kolektorze który zalacza je bez znaczenia na temp cieczy.
[ Dodano: 2017-09-04, 23:05 ]
Najprościej i prawie bez kosztów poza płynem to zdemontuj termostat wykluczysz głowicę uszczelke. Może też uda się zobaczyć wirnika pompy
[ Dodano: 2017-09-05, 09:00 ]
Dalej nagrzewnica prędzej się zatka niż chlodnica powiedzmy ze działa jak odstojnik. Chyba że ktoś stosował jakieś uszczelniacze itp ale to nagrzewnica powinna raczej też być zaklejona
[ Dodano: 2017-09-04, 23:05 ]
Najprościej i prawie bez kosztów poza płynem to zdemontuj termostat wykluczysz głowicę uszczelke. Może też uda się zobaczyć wirnika pompy
[ Dodano: 2017-09-05, 09:00 ]
Dalej nagrzewnica prędzej się zatka niż chlodnica powiedzmy ze działa jak odstojnik. Chyba że ktoś stosował jakieś uszczelniacze itp ale to nagrzewnica powinna raczej też być zaklejona
juz panowie wyjasniam. tak jak pisalem wyzej, wentylator chodzi bo w mojej chlodnicy czujnik jest po lewej stronie, pod kroccami, a tylko tam jest goraco. pompe mam mowa od maja. dzisiaj temperatura nie przekroczyla 100 stopni i wieksza czesc chlodnicy jest ciepla niz wczoraj. auto mam 4 lata, a problem narastal stopniowo. co do tego ze nagrzewnica pierwsza sie zatka to wiem, ale mam nowa. uszczelka pod glowica nowa.
[ Dodano: 2017-09-05, 12:41 ]
dzis odbieram chlodnice i montuje. Napewno poinformuje o rezultatach i mam nadzieje ze bedzie dobrze... trzymajta Pany kciuki
[ Dodano: 2017-09-05, 12:41 ]
dzis odbieram chlodnice i montuje. Napewno poinformuje o rezultatach i mam nadzieje ze bedzie dobrze... trzymajta Pany kciuki
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Ogólnie to jestem takim typem człowieka ze zanim nie będę czegoś pewny to nie wydam kasy. Może było by inaczej jak miał bym jeden samochód na podwórku. Na szczęście tak nie jest, ale też robiąc komuś coś przy samochodzie nie sztuką jest wróżyc i wymieniać wszystko aż się trafi robiąc koszty. Stąd szkoda że nie sprawdzono najprostszego rozwiązania jakim było wyjecie termostatu.
Oj grzebał ktos i to sporo. Zmienilem wczoraj chlodnice. Na taka, jaka powinna byc w abt. Z jednym, jednobiegowym wentylatorem. Jechalem sto kilometrow z przyczepka i temperatura wachala sie miedzy 92~98°. Podczas wolniejszej jazdy albo postoju wskakiwala na 100°, odpalał wiatrak, zbil temperature i sie wylaczal. Dzis jeszcze prawdopodobnie przyjdzie mi niezalezny czujnik z zegarem i sprawdze czy ten oryginalny nie oszukuje. Niby jest juz dobrze, weże nie puchna, temperatura nie szaleje, nie gotuje sie woda. Ale nie wiem czy w taka temperature jak wczoraj wogole powinien startowac wiatrak. Co myslicie o tym? Da rade schlodzic jak bedzie goraco?
W moim ABT wiatrak załącza się przy temp. 98*C
W trasie temp. silnika nie przekracza 92*C
W drodze do pracy (odcinek 15km przez miasto) po osiągnięciu temp. 90*C, temperatura wacha się między 95*C do 100*C i wentylator załącza się ponownie chwilę po wyłączeniu . Przy dużym ruchy, oczywiście zasypane sygnalizacją świetlną. Przejazd zajmuje do 1h
W trasie temp. silnika nie przekracza 92*C
W drodze do pracy (odcinek 15km przez miasto) po osiągnięciu temp. 90*C, temperatura wacha się między 95*C do 100*C i wentylator załącza się ponownie chwilę po wyłączeniu . Przy dużym ruchy, oczywiście zasypane sygnalizacją świetlną. Przejazd zajmuje do 1h
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jarewa, podejrzewam że mają troszkę przekłamanie i dlatego widzi ciut większą niż jest w rzeczywistości. U mnie też jest ciut powyżej 90, czaaasem 90 i to norma - w rzeczywistości ma ciut mniej. A mam tak od bardzo dawna.
Niestety te szare czujniki co ludzie kupują w większości są do dupy.
Inna sprawa że często są montowane są termostaty o temp 98 stopni albo też te tańsze nie koniecznie precyzyjnie działają i stąd są potem takie efekty.
Ale dobrze jest to zweryfikować by mieć pewność.
Niestety te szare czujniki co ludzie kupują w większości są do dupy.
Inna sprawa że często są montowane są termostaty o temp 98 stopni albo też te tańsze nie koniecznie precyzyjnie działają i stąd są potem takie efekty.
Ale dobrze jest to zweryfikować by mieć pewność.