Zaobserwuj najprostszą rzecz ,czyli to czy w przezroczystych przewodach paliwowych ,podczas tego jak kręcisz rozrusznikiem ,nie przesuwają się większe pęcherze powietrza ...nie ma prawa ich być ...jak są to sprawa oczywista ,gdzieś ci je zaciąga i stąd problem z odpaleniem po dłuzszym postoju .Jak nie ma ,to przynajmniej będziesz miał pewność że sprawcą cięzkiego odpalania nie jest powietrze w ukladzie paliwowym.To jest proste auto z uproszczoną do minimum liczbą osprzętu mającego wpływ na odpalanie ...początek wtrysku z grubsza ok.40 ,dawka paliwa w okolicy fabrycznych 4,4 mg i nie ma cudów ,jak wszystko jest jak nalezy to nie ma problemów z odpalaniem czy to zimnego ,czy gorącego silnika.Sprawdz sobie jeszcze vagiem wartość dawki startowej w adaptacjach blok 005 ,powinna tam być fabryczna wartość 128....widziałem już tam kilka razy wartość 78 :shock:mantix pisze:jak auto postoi do 8 godzin pali normalnie na rys, natomiast jak już stoi więcej niż dobę to dopiero za trzecim kręceniem
[b4 1,9 TDI 1z] ustawienie kąta wtrysku...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jutro zmienię te wężyki na przezroczyste, a jak wytłumaczyć ten niski stan paliwa w filtrze? Jest tylko troszkę w na dnie. Obawiam się że będzie trzeba dobrać się zbiornika Autko mam od szwagra i mówił mi że ubiegłej zimy występowała taka zależność że jak świece się włączyły chociaż na moment to palił na strzał, natomiast jak temp była powyżej 5 stopni i się nie włączyły to już trza było pokręcić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nigdy taki mały ,przepływowy ,przezroczysty filtr nie napełni sie cały ..też mam i nigdy pełnego nie widziałemmantix pisze:jak wytłumaczyć ten niski stan paliwa w filtrze?
Ja nie wiem co niektórzy mają z tą wymianą ori przezroczystych przewodwów paliwowych ,na czarne nie przezroczyste ...toż to najgłupsza rzecz jaką można zrobić . Wymieniajac te przewody na nieprzezroczyste ,pozbawiamy się najprostszej wzrokowej diagnozy czy jest powietrze w paliwie czy niemantix pisze:Jutro zmienię te wężyki na przezroczyste
To nie jest normalne ,o czym pisalem wielokrotnie .To jest silnik z bezpośrednim wtryskiem ,który prwidlowo ustawiony ,bez problemów z powietrzem w przewodach paliwowych ,powinien palić praktycznie od "strzała" nawet w temp lekko poniżej zera i grzejące świece nie są mu do tego potrzebne.Warunkiem jest tylko sprawna pompa ,dobrze ustawiony poczatek wtrysku ,brak powietrza w paliwie i względnie sprawne wtryskiwacze ...nic wiecej nie jest potrzebnemantix pisze:ubiegłej zimy występowała taka zależność że jak świece się włączyły chociaż na moment to palił na strzał, natomiast jak temp była powyżej 5 stopni i się nie włączyły to już trza było pokręcić
OK jutro zmieniam wężyki i będę obserwował. Ale kurcze obawiam się, że to nie problem powietrza w paliwie czy schodzącego paliwa, bo wiem jak silnik pali jak mu zejdzie paliwo. Ten łapie inaczej, tylko trza pokręcić dwa lub trzy razy po 3 sekundy. W pompie tej czyściłem nastawnik jakiś rok temu, więc podejrzewam że na sitku n108 też będą opiłki, ale skoro piszesz, że to nie ma nic do odpalania to nie ruszam. Silnik ładnie śmiga(soft od Ciebie), chodzi równo tylko to odpalanie mnie wku....Może pompa się kończy
Przestawiłem kąt na 54, dawka 3,6. Paliwo nie schodzi na bank, a kodak nadal po postoju około doby pali dopiero po 4 czy 5 sekundach kręcenia. Wczoraj było tylko 2 stopnie, świece na moment zagrzały to zapalił normalnie. Zaworek w nastawniku od tyłu rozumiem że nie ma wpływu na odpalanie? Wychodzi na to, że wtryski albo pompa. Wtryski mógł bym z AFna załatwić na podmiane od kolegi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niemantix pisze: Zaworek w nastawniku od tyłu rozumiem że nie ma wpływu na odpalanie?
Wtryski czy pompa nie padają nagle ,czy nawet z dnia na dzień ...no chyba że nalałeś do zbiornika jakiegoś suchego badziewia ,to jak najbardziej mozna je "załatwić " od ręki .Z tym ze zwykle pierwsza poczuje to pompa .Wtryski są tu na wyraz odporne.Pompkę gruszke jeszcze bym na twoim miejscu zamontował ,koszt nie wielki a bardzo pożytecznamantix pisze: Wychodzi na to, że wtryski albo pompa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To trzeba było tak od razu że za wolno kręci .Ja bym sobie nie zawracał głowy naprawą ,tylko poszukał używanego ...używki z tych i podobnych tdi rzadko są "zajeżdzone " ,bo zwykle przez większość eksploatacji palą od tzw.strzała ,wiec rozrusznik zwykle nie jest zbyt wyeksploatowany nawet po tych ok.20 latach .Są też w śmiesznej cenie .Szukaj z młodszych roczników ....jakiejś A4 albo paska b5 tdimantix pisze:Wszelkie próby porobione, paliwko nie cofa się na bank. Winowajcą jest tu prawie na pewno rozrusznik, ponieważ o wiele za wolno kręci.
Mariusz już mi brak pomysłów i chyba ten typ tak musi mieć. Rozrusznik zmieniłem, kręci normalnie i ciszej niż ten mój stary, ale z odpalaniem ta sama heca; jak dłużej postoi tzn jak całkiem ostygnie trzeba kilka obrotów wałem zrobić. Jak temp w okolicach 5 stopni i świece trochę zagrzeją pali na strzał, tyle, że przez pierwsze dwie lub trzy sekundy minimalnie nierówno pracuje. Jak całkiem nie wystygnie tzn po 4 czy 5 godzinach też pali na strzał nawet jak świece nie zagrzeją. Jeszcze się zastanawiam nad czujnikiem temperatury chodź ten już jest trzeci(kupiłem Fae) bo ostatnio było 10 stopni a świece się włączyły.Pierwsze moje tdi, z którym nie mogę dojść do ładu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma prawa nie równo pracować ...za ciepło na takie fanaberie ...takie rzeczy to ew.w mrozy .Takze wg mnie masz coś nie halo z wtryskami skoro ci nie równo chodzi po odpaleniu i prawdopodobnie to kiepskie odpalanie to też ich wina ...i nie patrz na korekcje w bloku 013 ,bo kilkukrotnie się przekonalem że mimo ze tam "cyferki " wyglądają dobrze ,to z wtryskami może być lipamantix pisze:Jak temp w okolicach 5 stopni i świece trochę zagrzeją pali na strzał, tyle, że przez pierwsze dwie lub trzy sekundy minimalnie nierówno pracuje
Wczoraj założyłem wtryski z afna, założyłem pompkę, gruszkę, autko przyspiesza dużo lepiej, bardziej elastyczne. Rano temp 1 stopień, jeden obrót i pali, silnik równo pracuje od razu. Natomiast po południu, po postoju około 6 godzin temp 15 stopni to już trza zrobić około 6 obrotów. Zauważyłem, że przepływka z jednej strony nie schodzi się dobrze z obudową filtra bo nakrętka luźno siedzi w obudowie, w poniedziałek to naprawie, ale to raczej nie ma wpływu na klątwę związana z tym zetorem 8-)
Witam mam problem z ustawieniem kąta wtrysku w silniku z osprzetem Boscha, postępowałem zgodnie ze schematem :
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Jednak udało mi sie uzyskać zmiane tylko 11 jednostek w programie vac-com z 135 na 124. Próbowałem w oby dwie strony za pomocą młotka i drewienka, ale to nic nie dawało, tak jakby pompa była caly czas przymocowana mimo użycia duzej siły .
Prosze o pomoc co mogłem źle robić
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Jednak udało mi sie uzyskać zmiane tylko 11 jednostek w programie vac-com z 135 na 124. Próbowałem w oby dwie strony za pomocą młotka i drewienka, ale to nic nie dawało, tak jakby pompa była caly czas przymocowana mimo użycia duzej siły .
Prosze o pomoc co mogłem źle robić