Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT LPG] Parametry Stag-a 100

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 sie 2011, 18:29

Mireczek 1, zobacz czy krokowy od gazu masz czysty bo był podobny przypadek i to pomogło.
Części samochodowe online - Motostacja

Mireczek 1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29

Problem z dodawaniem gazu na Lpg

Post autor: Mireczek 1 » 14 sie 2011, 18:39

Tak tylko dlaczego ten problem wystepuje tylko na Lpg na Benzynie przejechalem ponad 100km i ani razu nie dodala gazu.Danek twierdzil w podobnych tematach ze trzeba przestawic emulacje sondy lecz umnie to nie pomoglo.Niewiem czy w tym silniku ABT krokowy da sie rozbierac, a szkoda ryzykowac bo nowy tani nie jest.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 sie 2011, 19:09

Chodzi o krokowy od gazu a nie sterujący przepustnicą.
Części samochodowe online - Motostacja

Mireczek 1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29

Post autor: Mireczek 1 » 14 sie 2011, 19:16

Masz racje jest cos takiego ,sprobuje wyczyscic dziekuje za podpowiedz dam znac jesli cos sie zmieni.Pozdrawiam <ok>

[ Dodano: 2011-08-15, 16:07 ]
Witam ,Aldi tak jak wspomniales wyjolem krokowy od lpg i bylem w szoku ile szlamu sie tam nazbieralo. Po tej operacji przejechalem jakies 10 km jak narazie nie zawiesila obrotow ani razu zobaczymy czy to byl powod. Emulacje sondy ustawilem na odlonczona jesli problem powruci to bede dalej sie radzil. Dzieki za pomoc <ok>

[ Dodano: 2011-08-22, 21:03 ]
Wtam dodawanie gazu przez audi powrucilo.Sprobuje jeszcze odpiac 2 pin we wtyczce do nastawnika przepustnicy podobno pomaga .O zmianach poinformuje Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 29 wrz 2015, 18:52

Witam, wstawiłem u siebie w ABT Staga 100, wstępnie wyregulowałem. Zapewne nie jest ustawione dokładnie tak jak trzeba, więc proszę o sprawdzenie plików wizualizacji.

Mam pytanie odnośnie TPS. Nie wiem czy u mnie on działa prawidłowo. Na wolnych obrotach napięcie wynosi 0,08V. Gdy jadę ze stałymi obrotami napięcie pokazuje tyle samo. Dopiero jak wcisnę gaz mocniej niż wzrost obrotów to napięcie rośnie proporcjonalnie do wciśnięcia pedału gazu. Czy tak powinno być? Przy wyłączonym silniku i włączonej stacyjce napięcie rośnie proporcjonalnie od zamkniętej do maksymalnie otwartej przepustnicy do max 4,70V.

Myślałem że mam uszkodzony TPS więc regulacji od TPS w Stag 100 nie ruszałem i jest tak jak widać w wizualizacji. Teraz już sam nie wiem czy jest ok.

Link do plików wizualizacji: https://www.sendspace.com/filegroup/z76 ... CkNmGEUNwv

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2015, 12:17

Może TPS podłączyłeś pod nie ten kabel. I Widzę że na wolnych obrotach masz zakres pracy w okolicy 60 kroków a przy wyższych w okolicach 100. Może masz za mocno rozkręcony bypass albo trzeba zwiększyć napięcie membrany aby na wolnych obrotach nie dawało tyle gazu i żeby zakres pracy zrównał się z wyższymi obrotami.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 13 paź 2015, 10:41

Dzięki za odpowiedź, TPS podpięty prawidłowo na 100%. Bypass zakręcony na maxa. Rozumiem że trzeba dążyć aby zakres pracy silniczka był podobny na wolnych i na wyższych obrotach i wpływ ma na to napięcie membrany w parowniku?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 paź 2015, 11:33

Karol_90 pisze:Rozumiem że trzeba dążyć aby zakres pracy silniczka był podobny na wolnych i na wyższych obrotach i wpływ ma na to napięcie membrany w parowniku?
Tak, szczególnie jak membrana jest luźno to działa jak bypass bo przepuszcza dużo gazu nawet bez podciśnienia. I chyba masz ustawiony duży zakres pracy krokowca jak widzę w tych plikach bo chyba minimalnie masz 40 maks 180, dobrze by było ustawić mu max zakres +/- 5-10 więcej od tego jak pracuje.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

vapaus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:41

Post autor: vapaus » 16 wrz 2017, 17:41

Witam. Mam problem z ustawieniem PWA w Stag100, przy reduktorze BRC at90e, silnik ABT.
Na reduktor daje zasilanie, kręce śrubą, aż zacznie syczeć, bypass zakręcony.

Ustawiam attuator na 100 i kręce śrubą, żeby sonda oscylowała i to mi nic nie daje, cały czas pokazuje że bogata mieszanka. Dopiero jak zmniejsze minimalną pozycje attuatora do 40, to w tych granicach 40-50 sonda zaczyna oscylować na niskich, jak i na wysokich obrotach.

Przejechałem na takich ustawieniach z 1000km spalanie jest ok max 12l, ale troche czytałem na ten temat i wiem, że to nie jest dobre, attuator powinien pracować na znacznie większym położeniu.

Wygląda to tak jakby było za duże ciśnienie podawane na parownik, mikser mam średnicy przepustnicy.
Reduktor kupiony rok temu przejechane na nim z 5000tys km.

Moim głownym podejrzanym jest właśnie ten reduktor. Macie jakieś sugestie co można byłoby jeszcze sprawdzić?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 wrz 2017, 20:04

Nie masz czasem zatkanej czymś rury doprowadzającej powietrze do filtra powietrza?

Od biedy taki PWA może zostać chyba że bardzo mała zmiana PWA (1-3 kroki) powoduje już zmianę stanu na sondzie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

vapaus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:41

Post autor: vapaus » 16 wrz 2017, 21:24

Nie, wlot powietrza już poprawiałem, bo wcześniej ciągło mi powietrze bezpośrednio z rury włożonej za lampę. Kupiłem później całą obudowę prawej lampy i teraz to przechodzi przez tłumik powietrza, ale żadnej zmiany to nie przyniosło.
Takie małe kroki nie wpływają na stan sondy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga