[80 B4 2.0 ABT LPG] Parametry Stag-a 100
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
Problem z dodawaniem gazu na Lpg
Tak tylko dlaczego ten problem wystepuje tylko na Lpg na Benzynie przejechalem ponad 100km i ani razu nie dodala gazu.Danek twierdzil w podobnych tematach ze trzeba przestawic emulacje sondy lecz umnie to nie pomoglo.Niewiem czy w tym silniku ABT krokowy da sie rozbierac, a szkoda ryzykowac bo nowy tani nie jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
Masz racje jest cos takiego ,sprobuje wyczyscic dziekuje za podpowiedz dam znac jesli cos sie zmieni.Pozdrawiam <ok>
[ Dodano: 2011-08-15, 16:07 ]
Witam ,Aldi tak jak wspomniales wyjolem krokowy od lpg i bylem w szoku ile szlamu sie tam nazbieralo. Po tej operacji przejechalem jakies 10 km jak narazie nie zawiesila obrotow ani razu zobaczymy czy to byl powod. Emulacje sondy ustawilem na odlonczona jesli problem powruci to bede dalej sie radzil. Dzieki za pomoc <ok>
[ Dodano: 2011-08-22, 21:03 ]
Wtam dodawanie gazu przez audi powrucilo.Sprobuje jeszcze odpiac 2 pin we wtyczce do nastawnika przepustnicy podobno pomaga .O zmianach poinformuje Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-08-15, 16:07 ]
Witam ,Aldi tak jak wspomniales wyjolem krokowy od lpg i bylem w szoku ile szlamu sie tam nazbieralo. Po tej operacji przejechalem jakies 10 km jak narazie nie zawiesila obrotow ani razu zobaczymy czy to byl powod. Emulacje sondy ustawilem na odlonczona jesli problem powruci to bede dalej sie radzil. Dzieki za pomoc <ok>
[ Dodano: 2011-08-22, 21:03 ]
Wtam dodawanie gazu przez audi powrucilo.Sprobuje jeszcze odpiac 2 pin we wtyczce do nastawnika przepustnicy podobno pomaga .O zmianach poinformuje Pozdrawiam
Witam, wstawiłem u siebie w ABT Staga 100, wstępnie wyregulowałem. Zapewne nie jest ustawione dokładnie tak jak trzeba, więc proszę o sprawdzenie plików wizualizacji.
Mam pytanie odnośnie TPS. Nie wiem czy u mnie on działa prawidłowo. Na wolnych obrotach napięcie wynosi 0,08V. Gdy jadę ze stałymi obrotami napięcie pokazuje tyle samo. Dopiero jak wcisnę gaz mocniej niż wzrost obrotów to napięcie rośnie proporcjonalnie do wciśnięcia pedału gazu. Czy tak powinno być? Przy wyłączonym silniku i włączonej stacyjce napięcie rośnie proporcjonalnie od zamkniętej do maksymalnie otwartej przepustnicy do max 4,70V.
Myślałem że mam uszkodzony TPS więc regulacji od TPS w Stag 100 nie ruszałem i jest tak jak widać w wizualizacji. Teraz już sam nie wiem czy jest ok.
Link do plików wizualizacji: https://www.sendspace.com/filegroup/z76 ... CkNmGEUNwv
Mam pytanie odnośnie TPS. Nie wiem czy u mnie on działa prawidłowo. Na wolnych obrotach napięcie wynosi 0,08V. Gdy jadę ze stałymi obrotami napięcie pokazuje tyle samo. Dopiero jak wcisnę gaz mocniej niż wzrost obrotów to napięcie rośnie proporcjonalnie do wciśnięcia pedału gazu. Czy tak powinno być? Przy wyłączonym silniku i włączonej stacyjce napięcie rośnie proporcjonalnie od zamkniętej do maksymalnie otwartej przepustnicy do max 4,70V.
Myślałem że mam uszkodzony TPS więc regulacji od TPS w Stag 100 nie ruszałem i jest tak jak widać w wizualizacji. Teraz już sam nie wiem czy jest ok.
Link do plików wizualizacji: https://www.sendspace.com/filegroup/z76 ... CkNmGEUNwv
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może TPS podłączyłeś pod nie ten kabel. I Widzę że na wolnych obrotach masz zakres pracy w okolicy 60 kroków a przy wyższych w okolicach 100. Może masz za mocno rozkręcony bypass albo trzeba zwiększyć napięcie membrany aby na wolnych obrotach nie dawało tyle gazu i żeby zakres pracy zrównał się z wyższymi obrotami.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak, szczególnie jak membrana jest luźno to działa jak bypass bo przepuszcza dużo gazu nawet bez podciśnienia. I chyba masz ustawiony duży zakres pracy krokowca jak widzę w tych plikach bo chyba minimalnie masz 40 maks 180, dobrze by było ustawić mu max zakres +/- 5-10 więcej od tego jak pracuje.Karol_90 pisze:Rozumiem że trzeba dążyć aby zakres pracy silniczka był podobny na wolnych i na wyższych obrotach i wpływ ma na to napięcie membrany w parowniku?
Witam. Mam problem z ustawieniem PWA w Stag100, przy reduktorze BRC at90e, silnik ABT.
Na reduktor daje zasilanie, kręce śrubą, aż zacznie syczeć, bypass zakręcony.
Ustawiam attuator na 100 i kręce śrubą, żeby sonda oscylowała i to mi nic nie daje, cały czas pokazuje że bogata mieszanka. Dopiero jak zmniejsze minimalną pozycje attuatora do 40, to w tych granicach 40-50 sonda zaczyna oscylować na niskich, jak i na wysokich obrotach.
Przejechałem na takich ustawieniach z 1000km spalanie jest ok max 12l, ale troche czytałem na ten temat i wiem, że to nie jest dobre, attuator powinien pracować na znacznie większym położeniu.
Wygląda to tak jakby było za duże ciśnienie podawane na parownik, mikser mam średnicy przepustnicy.
Reduktor kupiony rok temu przejechane na nim z 5000tys km.
Moim głownym podejrzanym jest właśnie ten reduktor. Macie jakieś sugestie co można byłoby jeszcze sprawdzić?
Na reduktor daje zasilanie, kręce śrubą, aż zacznie syczeć, bypass zakręcony.
Ustawiam attuator na 100 i kręce śrubą, żeby sonda oscylowała i to mi nic nie daje, cały czas pokazuje że bogata mieszanka. Dopiero jak zmniejsze minimalną pozycje attuatora do 40, to w tych granicach 40-50 sonda zaczyna oscylować na niskich, jak i na wysokich obrotach.
Przejechałem na takich ustawieniach z 1000km spalanie jest ok max 12l, ale troche czytałem na ten temat i wiem, że to nie jest dobre, attuator powinien pracować na znacznie większym położeniu.
Wygląda to tak jakby było za duże ciśnienie podawane na parownik, mikser mam średnicy przepustnicy.
Reduktor kupiony rok temu przejechane na nim z 5000tys km.
Moim głownym podejrzanym jest właśnie ten reduktor. Macie jakieś sugestie co można byłoby jeszcze sprawdzić?