Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 Tdi 1z] Ponadwymiarowa uszczelka pod głowicę

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 wrz 2017, 22:30

dbb pisze:Ogólnie to sytuacja wygląda tak że sprawdzałem dzisiaj te sworznie I przyłożyłem tłok do głowicy I zawory się w nim chowają, biorąc pod uwage grubość uszczelki to kolizja jest raczej niemożliwa, jednakże I tak na moje oko jest zbyt bardzo zebrana... założylem ją I ustawiłem rozrzad. Zobaczymy jutro co z tego wszystkiego wyjdzie. Pomału już mi ten samochód bokiem wychodzi
Nie dziwię się ,bo rozebrałeś i sprawdziłeś wiele rzeczy ,których raczej nikt nie rozbiera i nie sprawdza,bo po prostu nic tam się nigdy nie dzieje samo z siebie .Wygląda na to że jednak du...y dał zakład regenerujący głowicę ,skoro problemy zaczęły się po "zrobieniu" głowicy ,to przyczyna jest oczywista.

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 27 wrz 2017, 07:37

Jena wielka nauczka na przyszłość jest taka, że należy brać I zawsze wymagać kwitów na wszystkie wykonywane usługi... dziś po pracy okaże się czy coś się zmieni czy nie, ale nawet się nie łudzę...

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 27 wrz 2017, 11:29

Ja powiem że jeszcze nie planowałem żadnej głowicy nawet jak była po przedmuchu uszczelki między garnkami. Po oczyszczeniu sprawdzeniu płaszczyzny liniałem tylko nowa uszczelka ( można się dobezpieczyć klejem specjalnym ) i gotowe. A zmieniałem i w autach gdzie powierzchnia styku to 5mm ścianki w koło, nie jak tu pełne płaszczyzny. Dalej jeśli nie gotowaliśmy auta ani nie jest jakieś wykręcone mocą to pomijając wady i zmęczenie materiału, uszczelka nie jest wieczna a zwłaszcza jak ktoś lał wodę kiedyś lub mieszał z nią płyn. I w takich przypadkach wymiana czyszczenie a nie stereotypowe planowanie które wcale nie jest zalecane.

[ Dodano: 2017-09-27, 11:29 ]
Ale dokładnie weryfikuj ustawienie rozrządu bo są przypadki że ktoś źle coś złożył i znaki nie pasują w jednym reno pompa na znaki i auto chodziło jak śmietnik, na szczęście zawsze przed zmianą rozrządu robię znaki jak jest ustawiony i nie zgrywały się z fabrycznymi o jeden na pompie w tył. I tak chodził jak zegarek. Dalej kolizje zaworów będziesz czuć kręcąc ręcznie kluczem za wałek raczej ( wykręć wtryski lub świece żeby kompresji nie było ).

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 28 wrz 2017, 19:52

Złożyłem wszystko do kupy. Uszczelka pod głowice z erlinga jak I pod dekiel. Panewki zmienione na nowe z kobelshmitd czy coś w ten deseń, dodam zdjęcia starych, były już ciut zmęczone. Rozrząd ustawiłem wg znaków, z tym że, wałek na pierwszym tłoku od skrzyni biegów ustawiłem tak abym mógł przekręcać popychaczami. Dawka wtrysku, na 16, kąt na 61, nie wiem czy to jeszcze ruszać czy zostawiać to tak jak jest. Wyjmując pompe oleju wsyjąłem również pompę vacum. Nie wiem czy preędzej czy później nie trzeba bedzie tego też wymienic, bo na trzpieniu prowadnicy jest już sporawy luz. Jeśli chodzi o metaliczny dźwięk podobny do popychaczy, to da się go jeszcze usłyszeć ale w skali od 1 do 10 porównując z tym co było to aktualnie jest 2,5. Nie wiem co pomogło, czy głowica wcześniej źle siadła, czy to że ten wałek tak ustawiłem, nie wiem. Zrobiłem jeszcze jedną rzecz przed montażem. Przeszlifowałem zawory wydechowe papierem ściernym od strony zewnetrznej talerzyków.

Wszystko zweryfikuje kilka setek kilometrów które w najbliższym czasie przejadę. Gsyby coś się działo lub poprawiło odezwę się.

Dziękuje wam wszystkim, ktorzy udzielali się w tym temacie za jakąkolwiek pomoc I kierowanie w celu weryfikacji I pozbycia się omawianego problemu :)
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, 22:04 przez dbb, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2017, 20:28

dbb pisze: kont na 61
Na rozgrzanym silniku radze ustawiać tyle ile w specyfikacji czyli ok 42 jednostek , 50 to juz nieprzekraczalny maks.Oczywiscie ustawiamy w bloku 000 i nastawach podstawowych (basic seting) ,a nie na żadnym smiesznym wykresie w tdi timing

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 28 wrz 2017, 20:34

No właśnie te dane są z basic seting, jutro po pracy przestawie, pewnie dawkę też trzeba będzie skorygować, tylko muszę poszukać jakie wartości odpowiadają mg, gdzieś widziałem na forum

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2017, 20:39

dbb pisze: pewnie dawkę też trzeba będzie skorygować, tylko muszę poszukać jakie wartości odpowiadają mg, gdzieś widziałem na forum
Każde 005 to 1mg ,czyli 010 to 2 mg ,020 to 4 mg ...ori dawka to 024 ,czyli 4,4 mg ...ale jak będzie 3 mg ,czyli 015 jak masz , to przy ori nie tuningowanym sterowniku też może być ,bedzie trochę żwawszy ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 wrz 2017, 20:44

Jak ustawisz na 15 , to będziesz miał 3 mg i będzie żwawsze auto.
20 , to będą 4 mg
22 , to będzie fabryka czyli 4,4 mg.
Większej wartości nie ma co ustawiać.
Więc jak ustawisz od 15 do 20 to będzie dobrze.

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 28 wrz 2017, 20:46

Super, dzięki Mariusz, nie mam weny już dzisiaj grzebac, z reszta już chłodno. Jutro po pracy doreguluje to tak jak trzeba I zobaczymy efekty. Myŝlałem zmienic mu przepływke, nastawnik I sterownik I podbić mu troche na mocy, ale po tych przebojach mi sie odechciało :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 wrz 2017, 22:01

Krzysiek 84 pisze:Więc jak ustawisz od 15 do 20 to będzie dobrze.
Czyli dawkę zostaw w spokoju bo masz tyle co trzeba
dbb pisze: Dawka wtrysku, na 16,
dbb pisze:Myŝlałem zmienic mu przepływke, nastawnik I sterownik I podbić mu troche na mocy, ale po tych przebojach mi sie odechciało
Żeby podnieść moc wystarczy zmiana map w obecnym sterowniku ,nie ma potrzeby wymieniać osprzętu ....ale faktycznie po takich "przebojach " nie dziwię się że straciłeś zapał

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 wrz 2017, 06:55

dbb, Jak już zdecydowałbyś się na poprawę mapy w obecnym sterowniku , to zawsze na poczatek można dołożyć jeszcze wtryskiwacze z AFN'a .

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 29 wrz 2017, 07:35

Wtryskiwacze już zamontowane, kożystając z okazji wymiany I regulacji rozpylaczy :)


Już myślałem że wszystko będzie dobrze, silnik ładnie pracuje, zbiera sie... niestety, dzisiaj wracałem z Katowic, (68km), szarpnął 2 razy, po około 10 km stracił troszke na mocy i zaczął przykapcać, a gdy byłem juz gdzieś 5 km pod domem to pod górkę przy mocniejszym wciśnięciu gazu szrpał masakrycznie z brakiem mocy. Pod domem zaświecił się chec
Https://www.fotosik.pl/zdjecie/47d1e48a03ebe59e
Wychodzi na to że chyba teraz trzeba bedzie zbierać na nastawnik kompa, przepływkę i wiązke, z tym że chyba z tym ostatnim będzie najgożej...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 paź 2017, 14:19

dbb pisze:Wychodzi na to że chyba teraz trzeba bedzie zbierać na nastawnik kompa, przepływkę i wiązke, z tym że chyba z tym ostatnim będzie najgożej...
Podziwiam twój zapał i pracowitość ....po tym co "przeszedłeś "z glowicą , chcesz zafundować sobie następną "atrakcję " w postaci kilkudniowej męki z przkładaniem instalacji .Radzę ci poczytać temat o "przeróbce na indukcyjny " bo tam wiele osób opisuje swoją "walkę " z przekladaniem instalacji,gdzie i tak w pewnym monencie utknęli w "martwym punkcie " ,kto im wtedy pomógł tez tam doczytasz ;-) .A wcale nie potrzeba się męczyć ,bo można to zrobić w ok. pół godziny ,praktycznie bez wysiłku . Od kilku lat dysponuję metodą , gdzie do przeróbki wystarczy tylko nastawnik indukcyjny i odpowiedni komputer pasujący pod ori wtykę .Nic wiecej nie trzeba wymieniać ,tylko rozebrać wtykę kompa i odpowiednio przepiać dwa kabelki ...cała reszta zostaje i auto po ok.poł godzinie ,smiga na nastawniku indukcyjnym .Komp jest z pełną diagnostyką obsługuje tempomat i i oczywiscie trochę mocniejszy niż ori ,bo "zrobiony "na ok.110 koni

dbb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 09 lut 2017, 16:18
Lokalizacja: Żarki

Post autor: dbb » 01 paź 2017, 16:58

Nie lubie jak jest coś nie tak, ale ostatnio cały czas jest coś nie tak, miało być tak pięknie ale niestety nie jest. Audiczka teraz więcej stoi niż jeździ. Z tą przekładką wiem że jest strasznie, czytałem już ten temat i wiem że jest ciężko ale nie ma rzeczy nie do zrobienia :) wysłałem do Ciebie Panie szanowny pw odonśnie ecu.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 03 paź 2017, 07:34

Można zrobić to tak kupić golfa passata za grosze i wrezać wiazke . Wiele takich widziałem niektóre aby było ( komputer w komorze owiniety folią przypiety na trytke. I też ładnie zrobione, wszystko schowane jak fabryka. Np ostatnio (w sobotę) był b5 pasarati za 1000 w afn , przerabiany angol i zgnity ale jeżdżący.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl