Nie dziwię się ,bo rozebrałeś i sprawdziłeś wiele rzeczy ,których raczej nikt nie rozbiera i nie sprawdza,bo po prostu nic tam się nigdy nie dzieje samo z siebie .Wygląda na to że jednak du...y dał zakład regenerujący głowicę ,skoro problemy zaczęły się po "zrobieniu" głowicy ,to przyczyna jest oczywista.dbb pisze:Ogólnie to sytuacja wygląda tak że sprawdzałem dzisiaj te sworznie I przyłożyłem tłok do głowicy I zawory się w nim chowają, biorąc pod uwage grubość uszczelki to kolizja jest raczej niemożliwa, jednakże I tak na moje oko jest zbyt bardzo zebrana... założylem ją I ustawiłem rozrzad. Zobaczymy jutro co z tego wszystkiego wyjdzie. Pomału już mi ten samochód bokiem wychodzi
[B4 1.9 Tdi 1z] Ponadwymiarowa uszczelka pod głowicę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Ja powiem że jeszcze nie planowałem żadnej głowicy nawet jak była po przedmuchu uszczelki między garnkami. Po oczyszczeniu sprawdzeniu płaszczyzny liniałem tylko nowa uszczelka ( można się dobezpieczyć klejem specjalnym ) i gotowe. A zmieniałem i w autach gdzie powierzchnia styku to 5mm ścianki w koło, nie jak tu pełne płaszczyzny. Dalej jeśli nie gotowaliśmy auta ani nie jest jakieś wykręcone mocą to pomijając wady i zmęczenie materiału, uszczelka nie jest wieczna a zwłaszcza jak ktoś lał wodę kiedyś lub mieszał z nią płyn. I w takich przypadkach wymiana czyszczenie a nie stereotypowe planowanie które wcale nie jest zalecane.
[ Dodano: 2017-09-27, 11:29 ]
Ale dokładnie weryfikuj ustawienie rozrządu bo są przypadki że ktoś źle coś złożył i znaki nie pasują w jednym reno pompa na znaki i auto chodziło jak śmietnik, na szczęście zawsze przed zmianą rozrządu robię znaki jak jest ustawiony i nie zgrywały się z fabrycznymi o jeden na pompie w tył. I tak chodził jak zegarek. Dalej kolizje zaworów będziesz czuć kręcąc ręcznie kluczem za wałek raczej ( wykręć wtryski lub świece żeby kompresji nie było ).
[ Dodano: 2017-09-27, 11:29 ]
Ale dokładnie weryfikuj ustawienie rozrządu bo są przypadki że ktoś źle coś złożył i znaki nie pasują w jednym reno pompa na znaki i auto chodziło jak śmietnik, na szczęście zawsze przed zmianą rozrządu robię znaki jak jest ustawiony i nie zgrywały się z fabrycznymi o jeden na pompie w tył. I tak chodził jak zegarek. Dalej kolizje zaworów będziesz czuć kręcąc ręcznie kluczem za wałek raczej ( wykręć wtryski lub świece żeby kompresji nie było ).
Złożyłem wszystko do kupy. Uszczelka pod głowice z erlinga jak I pod dekiel. Panewki zmienione na nowe z kobelshmitd czy coś w ten deseń, dodam zdjęcia starych, były już ciut zmęczone. Rozrząd ustawiłem wg znaków, z tym że, wałek na pierwszym tłoku od skrzyni biegów ustawiłem tak abym mógł przekręcać popychaczami. Dawka wtrysku, na 16, kąt na 61, nie wiem czy to jeszcze ruszać czy zostawiać to tak jak jest. Wyjmując pompe oleju wsyjąłem również pompę vacum. Nie wiem czy preędzej czy później nie trzeba bedzie tego też wymienic, bo na trzpieniu prowadnicy jest już sporawy luz. Jeśli chodzi o metaliczny dźwięk podobny do popychaczy, to da się go jeszcze usłyszeć ale w skali od 1 do 10 porównując z tym co było to aktualnie jest 2,5. Nie wiem co pomogło, czy głowica wcześniej źle siadła, czy to że ten wałek tak ustawiłem, nie wiem. Zrobiłem jeszcze jedną rzecz przed montażem. Przeszlifowałem zawory wydechowe papierem ściernym od strony zewnetrznej talerzyków.
Wszystko zweryfikuje kilka setek kilometrów które w najbliższym czasie przejadę. Gsyby coś się działo lub poprawiło odezwę się.
Dziękuje wam wszystkim, ktorzy udzielali się w tym temacie za jakąkolwiek pomoc I kierowanie w celu weryfikacji I pozbycia się omawianego problemu
Wszystko zweryfikuje kilka setek kilometrów które w najbliższym czasie przejadę. Gsyby coś się działo lub poprawiło odezwę się.
Dziękuje wam wszystkim, ktorzy udzielali się w tym temacie za jakąkolwiek pomoc I kierowanie w celu weryfikacji I pozbycia się omawianego problemu
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, 22:04 przez dbb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Każde 005 to 1mg ,czyli 010 to 2 mg ,020 to 4 mg ...ori dawka to 024 ,czyli 4,4 mg ...ale jak będzie 3 mg ,czyli 015 jak masz , to przy ori nie tuningowanym sterowniku też może być ,bedzie trochę żwawszydbb pisze: pewnie dawkę też trzeba będzie skorygować, tylko muszę poszukać jakie wartości odpowiadają mg, gdzieś widziałem na forum
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czyli dawkę zostaw w spokoju bo masz tyle co trzebaKrzysiek 84 pisze:Więc jak ustawisz od 15 do 20 to będzie dobrze.
dbb pisze: Dawka wtrysku, na 16,
Żeby podnieść moc wystarczy zmiana map w obecnym sterowniku ,nie ma potrzeby wymieniać osprzętu ....ale faktycznie po takich "przebojach " nie dziwię się że straciłeś zapałdbb pisze:Myŝlałem zmienic mu przepływke, nastawnik I sterownik I podbić mu troche na mocy, ale po tych przebojach mi sie odechciało
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wtryskiwacze już zamontowane, kożystając z okazji wymiany I regulacji rozpylaczy
Już myślałem że wszystko będzie dobrze, silnik ładnie pracuje, zbiera sie... niestety, dzisiaj wracałem z Katowic, (68km), szarpnął 2 razy, po około 10 km stracił troszke na mocy i zaczął przykapcać, a gdy byłem juz gdzieś 5 km pod domem to pod górkę przy mocniejszym wciśnięciu gazu szrpał masakrycznie z brakiem mocy. Pod domem zaświecił się chec
Https://www.fotosik.pl/zdjecie/47d1e48a03ebe59e
Wychodzi na to że chyba teraz trzeba bedzie zbierać na nastawnik kompa, przepływkę i wiązke, z tym że chyba z tym ostatnim będzie najgożej...
Już myślałem że wszystko będzie dobrze, silnik ładnie pracuje, zbiera sie... niestety, dzisiaj wracałem z Katowic, (68km), szarpnął 2 razy, po około 10 km stracił troszke na mocy i zaczął przykapcać, a gdy byłem juz gdzieś 5 km pod domem to pod górkę przy mocniejszym wciśnięciu gazu szrpał masakrycznie z brakiem mocy. Pod domem zaświecił się chec
Https://www.fotosik.pl/zdjecie/47d1e48a03ebe59e
Wychodzi na to że chyba teraz trzeba bedzie zbierać na nastawnik kompa, przepływkę i wiązke, z tym że chyba z tym ostatnim będzie najgożej...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podziwiam twój zapał i pracowitość ....po tym co "przeszedłeś "z glowicą , chcesz zafundować sobie następną "atrakcję " w postaci kilkudniowej męki z przkładaniem instalacji .Radzę ci poczytać temat o "przeróbce na indukcyjny " bo tam wiele osób opisuje swoją "walkę " z przekladaniem instalacji,gdzie i tak w pewnym monencie utknęli w "martwym punkcie " ,kto im wtedy pomógł tez tam doczytasz .A wcale nie potrzeba się męczyć ,bo można to zrobić w ok. pół godziny ,praktycznie bez wysiłku . Od kilku lat dysponuję metodą , gdzie do przeróbki wystarczy tylko nastawnik indukcyjny i odpowiedni komputer pasujący pod ori wtykę .Nic wiecej nie trzeba wymieniać ,tylko rozebrać wtykę kompa i odpowiednio przepiać dwa kabelki ...cała reszta zostaje i auto po ok.poł godzinie ,smiga na nastawniku indukcyjnym .Komp jest z pełną diagnostyką obsługuje tempomat i i oczywiscie trochę mocniejszy niż ori ,bo "zrobiony "na ok.110 konidbb pisze:Wychodzi na to że chyba teraz trzeba bedzie zbierać na nastawnik kompa, przepływkę i wiązke, z tym że chyba z tym ostatnim będzie najgożej...
Nie lubie jak jest coś nie tak, ale ostatnio cały czas jest coś nie tak, miało być tak pięknie ale niestety nie jest. Audiczka teraz więcej stoi niż jeździ. Z tą przekładką wiem że jest strasznie, czytałem już ten temat i wiem że jest ciężko ale nie ma rzeczy nie do zrobienia wysłałem do Ciebie Panie szanowny pw odonśnie ecu.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Można zrobić to tak kupić golfa passata za grosze i wrezać wiazke . Wiele takich widziałem niektóre aby było ( komputer w komorze owiniety folią przypiety na trytke. I też ładnie zrobione, wszystko schowane jak fabryka. Np ostatnio (w sobotę) był b5 pasarati za 1000 w afn , przerabiany angol i zgnity ale jeżdżący.