Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Na zimnym silniku trzęsie po odpaleniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

[B4 2.0 ABK] Na zimnym silniku trzęsie po odpaleniu

Post autor: Kiszka92 » 28 wrz 2017, 04:59

Witam wszystkich.
Dopadła pewna przypadłość mojego ABK, na zimnym silniku po odpaleniu przed ok. 15-20s a nawet nieraz i dłużej, mocno trzęsie silnikiem wygląda to tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach.
Wymieniłem przekaźnik 30, przewody zapłonowe, kopułke, palec, świece
Sprawdzałem czy jest gdzieś nieszczelność i nic nie wykryłem
Niebieski czujnik ma 242 omów przy 90 stopniach a przy 70 stopniach 434 ale i tak nowy zamówiony, pod koniec tygodnia wymienię,
Ogólnie odpala bez problemu zimny i ciepły
Czekam na jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 wrz 2017, 09:41

Zobacz czy nie leci ci benzyna wężykiem podciśnieniowym z regulatora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego. https://images78.fotosik.pl/259/c20084527a401098.png

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 28 wrz 2017, 13:22

Aa ok sprawdzę, mam zdjąć wężyk i zobaczyć czy nie ma benzyny?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 wrz 2017, 18:53

Tak, najlepiej po postoju bo jak już odpalisz to wyciągnie paliwo.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 wrz 2017, 19:27

A ten czujnik to też dobrze by było sprawdzić na zimno bo to że przy 90 ma w miarę ok oporność to wcale nie znaczy że przy ok 20 stopniach będzie ok

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 28 wrz 2017, 20:04

PieterB, no wiem, kupiłem już ale dopiero wymienię w niedzielę albo po niedzieli, bo teraz nie mam jak, i zobacze jak będzie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 wrz 2017, 20:51

Kiszka92 pisze:kupiłem już ale dopiero wymienię w niedzielę albo po niedzieli, bo teraz nie mam jak,
ej no, przecież to ze 2 min roboty .... z wypaleniem papierosa jak ktoś pali ;-)

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 01 paź 2017, 15:33

Ja wiem bo wymieniłem szary czujnik, ale mnie nie ma, a jutro od rana praca nie zdąży ostygnąć i ojczulek pożycza auto do niedzieli 😂
Dam znać po wymianie.

[ Dodano: 2017-10-01, 15:33 ]
Czujnik wymieniony i niestety dalej to samo. Dodam że mam też problem ze spadającymi za mocno obrotami,podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła spadają obroty do 400 i potem już normalnie na 800

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 paź 2017, 23:15

Masz tam jakąś instalację gazową?
A jak się też w końcu ma sprawa sprawności tego regulatora ciśnienia paliwa? Kolejna kwestia - czy jest to oryginał bądź dobry zamiennik?

Chociaż coś mi mówi, że pomimo tych pytań i tak lepiej będzie podpiąć kompa i VAG-Comem ogarnąć temat. Czasem szybciej bedzię wykryć problemy.

Kiszka92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 10 lis 2016, 20:47

Post autor: Kiszka92 » 02 paź 2017, 11:17

Mam gaz ale odpalam na benzynie, a z regulatorem to poszukam jak sprawdzić i zobacze.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 18 paź 2017, 13:19

Ten problem u siebie mogę wygenerować na zamówienie ;p Jak ustawiam przepływomierz aby na VAG wskazywał 12-15% to na zimnym, świeżo odpalonym po nocy telepie nim jak dzikiem. W miarę rozgrzewania jest lepiej. Sugerowałem się normami z forum ale wyszło, że mój silnik lubi gdy na wolnych obrotach wskazania przepływki są w okolicach 20 ;p Polecam czasem po testować ;p

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 paź 2017, 13:22

Zib3l, raczej masz nieszczelność gdzieś ;-)

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 18 paź 2017, 13:52

Nie ma opcji ;p Wymieniłem wszystkie połączenia odmy (ja mam C4 więc mam obieg zamknięty, w sensie nie mam grzybka odmy), nowy ORI korek oleju nawet. Ten plastik co z bloku silnika wychodzi też nowy. I ten zaworek VAG 048103229, którego u was chyba nie ma. Mam pełną szczelność i co ja mam poradzić? To były pierwsze rzeczy po odnalezieniu tego wspaniałego forum. Po drugie to na prawidłowych wskazaniach z jakiejś książki z tego forum można Engine load 35 ... 65 14 ... 25 % mieć, a 14 to granica dolna. 11/2 to 5,5 14+5,5 daje moje 20% czyli średnią i ona u mnie jest najlepsza. ;p

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 18 paź 2017, 14:25

Zapłon ch...wo ustawiony, przerabiałem to :)

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-18, 17:27 ]
Jeszcze raz takiego słownictwa użyjesz a będzie ban. Wulgaryzmów nie tolerujemy.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2017, 17:26 przez xRead, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 18 paź 2017, 14:33

Zwłaszcza, że w poniedziałek kupiłem lampę z kątem.... I zero mam przecięte równo na pół na 6 stopniach.
Jak mi ktoś poda sensowny powód 19%na moim przepływomierzu będę wdzięczny. Dodam, że to oryginalne ustawienie. Ale u kolegi od tego wątku pewnie zapłon.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-18, 19:37 ]
Zib3l, link usunąłem bo po pierwsze nie działał(chyba źle skopiowany) a po drugie to do działu autogiełdy pasuje i tam możesz temat założyć.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2017, 19:37 przez Zib3l, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl