[B3/B4]Licznik
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Brother_red
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
- Lokalizacja: Kwidzyn
dadid_ , widzisz, wszystko Ci napisali dobrzy koledzy:) Nie bylo mnie kilka dni na forum bo wiadomo, swieta itp.
Co do Twojego problemu z zegarami, sprawdz najpierw mase w zegarach, przeczysc wszystkie wtyczki. Stabilizator napiecia ma na wyjsciu dokladnie 10V. Jak na niego patrzysz, to srodkowe wyprowadzenie jest masą, na lewym masz miec 12V, na prawym 10V. Jesli pomierzysz i tak bedzie to znaczy ze jest ok.
Problem z obrotomierzem - albo brak masy, albo odkrecony przewod przy alternatorze (z tego co piszesz masz diesla, a jesli to nie TDI to sygnal obrotka brany jest z alternatora. Sprawdz alternator.
Problemy z ladowaniem moga wynikac tez z wadliwego dzialania alternatora. Rozbierz, sprawdz szczotki, przeczysc. Zwroc uwage aby zolty przewod od regulatora napiecia byl bardzo dokladnie podlaczony, inaczej beda wahania napiecia i np swiatlo bedzie "pulsowac". Sprawdz wszystkie diody miernikiem.
Wracajac do licznikow, sprawdz czy na przewodzie od wskaznika napiecia (u mnie czarno-zielony) jest napiecie, zmieniajace sie w zaleznosci od poziomu paliwa. Przy pustym zbiorniku ma byc 1-2V, przy pelnym - 12V.
Co do Twojego problemu z zegarami, sprawdz najpierw mase w zegarach, przeczysc wszystkie wtyczki. Stabilizator napiecia ma na wyjsciu dokladnie 10V. Jak na niego patrzysz, to srodkowe wyprowadzenie jest masą, na lewym masz miec 12V, na prawym 10V. Jesli pomierzysz i tak bedzie to znaczy ze jest ok.
Problem z obrotomierzem - albo brak masy, albo odkrecony przewod przy alternatorze (z tego co piszesz masz diesla, a jesli to nie TDI to sygnal obrotka brany jest z alternatora. Sprawdz alternator.
Problemy z ladowaniem moga wynikac tez z wadliwego dzialania alternatora. Rozbierz, sprawdz szczotki, przeczysc. Zwroc uwage aby zolty przewod od regulatora napiecia byl bardzo dokladnie podlaczony, inaczej beda wahania napiecia i np swiatlo bedzie "pulsowac". Sprawdz wszystkie diody miernikiem.
Wracajac do licznikow, sprawdz czy na przewodzie od wskaznika napiecia (u mnie czarno-zielony) jest napiecie, zmieniajace sie w zaleznosci od poziomu paliwa. Przy pustym zbiorniku ma byc 1-2V, przy pelnym - 12V.
Jak to dokladnie sprawdzic ???goldi j51 pisze: co do alternatora jak uruchomisz autko zacznij od sprawdzenia ładowania powinno wynośić od 13,6 do 14,5 jeżeli jest inne wskazanie to albo szczotki w alternatorze ći się kończa albo regulator napięcia do wymiany
Mam dosc ladowania akumulatora ... dzis znow mi padł ...
PS. kiere wiem jak sciagnac, zegary tez juz umiem wyjac... teraz tylko niech najde chwile ... wpierw to ja musze moc jezdzic samochodem a nie szukac w nim pradu ...
Przykładajac miernik do akumulatora + i - odczytuje 24 V jesli przyłoże do + i masy auta to samo czyli masa jest dobrze skrecona .... gdy samochod chodzi a są właczone świece (znaczy grzanie świec) to miernik wskazuje 26 V
Jak sprawdzic ten alternator ??? akumulator mam 72 Ah w moim TDI.
k44761
Stabilizatorek sobie sprawdze to dam bez problemu rade zrobic sam. Pomierze itd wymienie czy tez pojde dalej. Odpowiem jak do czegoś dojde.
Niech mi tylko sklep otworza zebym kupil paski i sprobowal z nimi a pozniej jak to nie pomoze to albo mechanik albo wy. Wolalbym wy bo mechanicy to tak naprawiaja ze jak maja wymienic jedna czesc to potrafia w tym mechanizmie zepsuc wszystko i trzeba calosc wymieniac !!
Pomożcie ale krok po kroku PLISSS
tak teraz ogarniam to ale troche tu pomidorówki a troche żurku...ale dobra niewazne... a teraz tak z tym klaksonem ...moze zostaw ta kierownice a zobacz po 1 czy ci sie nie odłaczył kabel przy samej syrenie (w Tico kiedys mi zasniedziały koncówki przjechałem zwykłym sróbokrętem zeby był przepływ sygnału i grało ) albo zobacz bo moze ci bezpiecznik poszedł ja kiedys takie zwarcie zrobiłem niechcacy i poszło mi oswietlnie w srodku, zegar i miedzy innymi BIP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
jaki masz woltomierz?? bo z tego co mi sie kojarzy to jeśli na wiltomierzu ustawisz pomiar na prąd zmienny a mierzysz stały (jaki jest w samochodzie) to wartość będziesz miał zwiększoną mniej wiecej dwa razy...
PS. dadid_ i ja mam pytanie do Ciebie czemu chcialeś poznać akurat maje(crx4) zdanie na ten temat ??
PS. dadid_ i ja mam pytanie do Ciebie czemu chcialeś poznać akurat maje(crx4) zdanie na ten temat ??
he nie przypominam sobie bym wypisywał i przywoływał Ciebie drogi crx4, bo tak by to wyglądało ale chyba chodzi o sam początek wiadomości gdzie widzisz swój nick a jest to bbcode ...
crx4, jesli chodzi o prad to masz racje mierzony był zmienny.
Sprostowując stałęgo jest 14.1 V
To dobrze ???
Sory ale nie jestem elektronikiem samochodowym lecz mam jakieś drobne pojęcie o autku.
Co do klaksonu laki87, to przypinając do koncówek przy klaksonie miernik i naciskając na kierownice do dostaje nic .. a koncowki napewno wpiete, klaksonik tez ma swoj opor. Takze zarowno moje spostrzezenie jak i elektronika samochodowego - patrz kierownica.
crx4, jesli chodzi o prad to masz racje mierzony był zmienny.
Sprostowując stałęgo jest 14.1 V
To dobrze ???
Sory ale nie jestem elektronikiem samochodowym lecz mam jakieś drobne pojęcie o autku.
Co do klaksonu laki87, to przypinając do koncówek przy klaksonie miernik i naciskając na kierownice do dostaje nic .. a koncowki napewno wpiete, klaksonik tez ma swoj opor. Takze zarowno moje spostrzezenie jak i elektronika samochodowego - patrz kierownica.