[All] Opis bezpieczników i przekaźników
maciek889 pisze:W TDI plus po zapłonie pod maskę powinien być na zaworze N75 (zawór sterujący doładowaniem turbo) czy zawór odcinający paliwo do gaszenia silnika. Ale za dużo mocy się z niego nie wyciągnie bez spalenia bezpiecznika albo kabli) jak wspomniał Jarek. Najlepiej zasilić ten podgrzewacz przez przekaźnik z akumulatora a plus po zapłonie użyć jako sterowanie tego przekaźnika samochodowego 12V
Obrazek
czyli taki przekaźnik z wmontowanym bezpiecznikiem będzie ok?
mam jeszcze takie pytanie w tym podgrzewaczu są dwa piny. Zasilanie na schemacie jest zaznaczone a co z masą tego podgrzewacza? Masa na schemacie to masa od przekaźnika?
Czy jest też różnica w podgrzewaczu który pin podłącze jako zasilanie a który jako masa?
A jeszcze tak odnośnie samego działania podgrzewacza. W oryginale załącza się gdy temp. spada poniżej 5 stopni ale taką informację podaje raczej komputer a tu? Czy on z tym przekaźnikiem bedzie zawsze grzał po przekręceniu stacyjki? I jak długo?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak najbardziej.dzimi1 pisze: czyli taki przekaźnik z wmontowanym bezpiecznikiem będzie ok?
Tak od przekaźnika masa podgrzewacza nie jest narysowane na schemacie.dzimi1 pisze: Zasilanie na schemacie jest zaznaczone a co z masą tego podgrzewacza? Masa na schemacie to masa od przekaźnika?
Najlepiej jakbyś miał oryginalną kostkę z kawałkami przewodów to wtedy idzie rozpoznać po kolorach przewodów.dzimi1 pisze: Czy jest też różnica w podgrzewaczu który pin podłącze jako zasilanie a który jako masa?
Co do działania podgrzewacza to Munior pisał że ten z opla się wyłączą sam z siebie. Więc pewnie niektóre wersje mają jakiś termostat regulujący temperaturę.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No bez masy podgrzewacz raczej ci nie zadziała. Podłączasz w do masy gdzie ci wygodnie i blisko na mocowaniu filtra do ściany grodziowej powinna być dobra masa albo weź prosto z minusowej klemy akumulatora (choć to może wyglądać trochę nieestetycznie, chyba że weźmiesz ze śruby łączącej plecionkę minusowej klemy ze podstawą akumulatora).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To czarny to pewnie będzie masa to spojrzałem w jakieś schematy od reanult i tam inne masy są prowadzone czarnymi przewodami.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1030
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Heja. Mam zapytanie o podłączenie świec żarowych w TDI bo przerabiając pb na TDI coś musiałem przeoczyć i nie grzeją świece
Tu pytanie bo jak powinno być podpięte, ( przekaźnik 202 jak i bezpieczniki ok a czarny przewód od świec podpięty pod styk N czyli bezpiecznik ale co dalej ? ) Nie mam też kontrolki grzania i tu pytanie czy w wiązce licznika z pb jest przewód sygnałowy ? I jaki to pin w jakiej kostce.
Tu pytanie bo jak powinno być podpięte, ( przekaźnik 202 jak i bezpieczniki ok a czarny przewód od świec podpięty pod styk N czyli bezpiecznik ale co dalej ? ) Nie mam też kontrolki grzania i tu pytanie czy w wiązce licznika z pb jest przewód sygnałowy ? I jaki to pin w jakiej kostce.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Załączanie tego przekaźnik z tego co widzę to idzie do kostki B pin S z ECU silnika. Kontrolka podobnie idzie z ECU do pin 26 żółtej kostki licznika i z tego co spojrzałem to w benzynowych nic nie jest tam podłączone, chyba że masz kabel to jest jest brązowo-zielony i przechodzi pin 10 czarnej kostki obok kolumny kier.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1030
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Samo załączenie myślę że jest ok bo wiązka silnika z ECU jest Ori z TDI jedynie wyjście na same świece ( czy zasilenie bezpieczniaka z blaszki ) bo pod niego (styk N ) podpirty jest czarny przewód od świec.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1030
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Witam po czasie ( dobrego w nowym roku ) więc tak ogarnąłem kontrolkę świec ( przewód w żółtej kostce był kończyl się ślepo w izolacji koło kostki stacyjki ) i pytanie dalej czy skrzynka bezpieczników ma podana masę jak tak to gdzie ? Bo przekaźnik się nie załącza ( sygnał ze sterownika idzie ). Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga