[All] Opis bezpieczników i przekaźników
maciek889 pisze:W TDI plus po zapłonie pod maskę powinien być na zaworze N75 (zawór sterujący doładowaniem turbo) czy zawór odcinający paliwo do gaszenia silnika. Ale za dużo mocy się z niego nie wyciągnie bez spalenia bezpiecznika albo kabli) jak wspomniał Jarek. Najlepiej zasilić ten podgrzewacz przez przekaźnik z akumulatora a plus po zapłonie użyć jako sterowanie tego przekaźnika samochodowego 12V
Obrazek
czyli taki przekaźnik z wmontowanym bezpiecznikiem będzie ok?
mam jeszcze takie pytanie w tym podgrzewaczu są dwa piny. Zasilanie na schemacie jest zaznaczone a co z masą tego podgrzewacza? Masa na schemacie to masa od przekaźnika?
Czy jest też różnica w podgrzewaczu który pin podłącze jako zasilanie a który jako masa?
A jeszcze tak odnośnie samego działania podgrzewacza. W oryginale załącza się gdy temp. spada poniżej 5 stopni ale taką informację podaje raczej komputer a tu? Czy on z tym przekaźnikiem bedzie zawsze grzał po przekręceniu stacyjki? I jak długo?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak najbardziej.dzimi1 pisze: czyli taki przekaźnik z wmontowanym bezpiecznikiem będzie ok?
Tak od przekaźnika masa podgrzewacza nie jest narysowane na schemacie.dzimi1 pisze: Zasilanie na schemacie jest zaznaczone a co z masą tego podgrzewacza? Masa na schemacie to masa od przekaźnika?
Najlepiej jakbyś miał oryginalną kostkę z kawałkami przewodów to wtedy idzie rozpoznać po kolorach przewodów.dzimi1 pisze: Czy jest też różnica w podgrzewaczu który pin podłącze jako zasilanie a który jako masa?
Co do działania podgrzewacza to Munior pisał że ten z opla się wyłączą sam z siebie. Więc pewnie niektóre wersje mają jakiś termostat regulujący temperaturę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No bez masy podgrzewacz raczej ci nie zadziała. Podłączasz w do masy gdzie ci wygodnie i blisko na mocowaniu filtra do ściany grodziowej powinna być dobra masa albo weź prosto z minusowej klemy akumulatora (choć to może wyglądać trochę nieestetycznie, chyba że weźmiesz ze śruby łączącej plecionkę minusowej klemy ze podstawą akumulatora).
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Heja. Mam zapytanie o podłączenie świec żarowych w TDI bo przerabiając pb na TDI coś musiałem przeoczyć i nie grzeją świece
Tu pytanie bo jak powinno być podpięte, ( przekaźnik 202 jak i bezpieczniki ok a czarny przewód od świec podpięty pod styk N czyli bezpiecznik ale co dalej ? ) Nie mam też kontrolki grzania i tu pytanie czy w wiązce licznika z pb jest przewód sygnałowy ? I jaki to pin w jakiej kostce.
Tu pytanie bo jak powinno być podpięte, ( przekaźnik 202 jak i bezpieczniki ok a czarny przewód od świec podpięty pod styk N czyli bezpiecznik ale co dalej ? ) Nie mam też kontrolki grzania i tu pytanie czy w wiązce licznika z pb jest przewód sygnałowy ? I jaki to pin w jakiej kostce.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Załączanie tego przekaźnik z tego co widzę to idzie do kostki B pin S z ECU silnika. Kontrolka podobnie idzie z ECU do pin 26 żółtej kostki licznika i z tego co spojrzałem to w benzynowych nic nie jest tam podłączone, chyba że masz kabel to jest jest brązowo-zielony i przechodzi pin 10 czarnej kostki obok kolumny kier.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Samo załączenie myślę że jest ok bo wiązka silnika z ECU jest Ori z TDI jedynie wyjście na same świece ( czy zasilenie bezpieczniaka z blaszki ) bo pod niego (styk N ) podpirty jest czarny przewód od świec.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników
Witam po czasie ( dobrego w nowym roku ) więc tak ogarnąłem kontrolkę świec ( przewód w żółtej kostce był kończyl się ślepo w izolacji koło kostki stacyjki ) i pytanie dalej czy skrzynka bezpieczników ma podana masę jak tak to gdzie ? Bo przekaźnik się nie załącza ( sygnał ze sterownika idzie ). Pozdrawiam