Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Opis bezpieczników i przekaźników

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lis 2017, 19:28

W tym przypadku bez przekaźnika będziesz wymieniał kostki stacyjki co 2-3miesiace. Albo można się pokusić o podłczenie do styku "x" ale to i tak sporo dodatkowego upływu prądu a on i tak ma co robić.

dzimi1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2013, 19:20

Post autor: dzimi1 » 02 lis 2017, 15:49

maciek889 pisze:W TDI plus po zapłonie pod maskę powinien być na zaworze N75 (zawór sterujący doładowaniem turbo) czy zawór odcinający paliwo do gaszenia silnika. Ale za dużo mocy się z niego nie wyciągnie bez spalenia bezpiecznika albo kabli) jak wspomniał Jarek. Najlepiej zasilić ten podgrzewacz przez przekaźnik z akumulatora a plus po zapłonie użyć jako sterowanie tego przekaźnika samochodowego 12V

Obrazek

czyli taki przekaźnik z wmontowanym bezpiecznikiem będzie ok?

Obrazek

mam jeszcze takie pytanie w tym podgrzewaczu są dwa piny. Zasilanie na schemacie jest zaznaczone a co z masą tego podgrzewacza? Masa na schemacie to masa od przekaźnika?

Czy jest też różnica w podgrzewaczu który pin podłącze jako zasilanie a który jako masa?

A jeszcze tak odnośnie samego działania podgrzewacza. W oryginale załącza się gdy temp. spada poniżej 5 stopni ale taką informację podaje raczej komputer a tu? Czy on z tym przekaźnikiem bedzie zawsze grzał po przekręceniu stacyjki? I jak długo?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lis 2017, 21:16

dzimi1 pisze: czyli taki przekaźnik z wmontowanym bezpiecznikiem będzie ok?
Jak najbardziej.
dzimi1 pisze: Zasilanie na schemacie jest zaznaczone a co z masą tego podgrzewacza? Masa na schemacie to masa od przekaźnika?
Tak od przekaźnika masa podgrzewacza nie jest narysowane na schemacie.
dzimi1 pisze: Czy jest też różnica w podgrzewaczu który pin podłącze jako zasilanie a który jako masa?
Najlepiej jakbyś miał oryginalną kostkę z kawałkami przewodów to wtedy idzie rozpoznać po kolorach przewodów.

Co do działania podgrzewacza to Munior pisał że ten z opla się wyłączą sam z siebie. Więc pewnie niektóre wersje mają jakiś termostat regulujący temperaturę.

dzimi1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2013, 19:20

Post autor: dzimi1 » 02 lis 2017, 22:01

Dziękuję Maciej, za wyjaśnienie

maciek889 pisze:Tak od przekaźnika masa podgrzewacza nie jest narysowane na schemacie.
a co z masą podgrzewacza? Mam ją swoją drogą podłączyć?

Mam wtyczkę muszę zobaczyć jakie są kable jutro dam znać.

Póki co Dziękuję raz jeszcze piwoa80

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2017, 11:07

No bez masy podgrzewacz raczej ci nie zadziała. Podłączasz w do masy gdzie ci wygodnie i blisko na mocowaniu filtra do ściany grodziowej powinna być dobra masa albo weź prosto z minusowej klemy akumulatora (choć to może wyglądać trochę nieestetycznie, chyba że weźmiesz ze śruby łączącej plecionkę minusowej klemy ze podstawą akumulatora).

dzimi1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2013, 19:20

Post autor: dzimi1 » 03 lis 2017, 15:33

No tak rozumiem Dziękuję. Sprawdziłem ta Wtyke i ma kable koloru czarnego i białego który to zasilanie ,,+"?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lis 2017, 08:55

Jakoś te kolory dużo nie mówią. To jest z filter z opla?

dzimi1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2013, 19:20

Post autor: dzimi1 » 06 lis 2017, 12:09

To jest filtr z laguny II 22.dci

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lis 2017, 20:32

To czarny to pewnie będzie masa to spojrzałem w jakieś schematy od reanult i tam inne masy są prowadzone czarnymi przewodami.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 21 sie 2019, 12:38

Koledzy czy jest możliwość że fabrycznie nie było bezpieczników wentylatora nr 5 i nr 20? Czy ktoś usunął?
Audiczka z klimatyzacją manualną.Wentylator chłodnicy chodził bez tych bezpieczników, z nimi też chodzi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2019, 19:12

5 i 20 tyczy się tylko ADA/ABT/ABK/NG bez klimy.... Choć 20 czasami występowała ale to rzadkość jak wentylatory miały 3 biegi auto z klima..

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników

Post autor: dzikx » 02 gru 2020, 09:02

Heja. Mam zapytanie o podłączenie świec żarowych w TDI bo przerabiając pb na TDI coś musiałem przeoczyć i nie grzeją świece
Tu pytanie bo jak powinno być podpięte, ( przekaźnik 202 jak i bezpieczniki ok a czarny przewód od świec podpięty pod styk N czyli bezpiecznik ale co dalej ? ) Nie mam też kontrolki grzania i tu pytanie czy w wiązce licznika z pb jest przewód sygnałowy ? I jaki to pin w jakiej kostce.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników

Post autor: maciek889 » 02 gru 2020, 13:32

Załączanie tego przekaźnik z tego co widzę to idzie do kostki B pin S z ECU silnika. Kontrolka podobnie idzie z ECU do pin 26 żółtej kostki licznika i z tego co spojrzałem to w benzynowych nic nie jest tam podłączone, chyba że masz kabel to jest jest brązowo-zielony i przechodzi pin 10 czarnej kostki obok kolumny kier.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników

Post autor: dzikx » 02 gru 2020, 20:52

Samo załączenie myślę że jest ok bo wiązka silnika z ECU jest Ori z TDI jedynie wyjście na same świece ( czy zasilenie bezpieczniaka z blaszki ) bo pod niego (styk N ) podpirty jest czarny przewód od świec.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [All] Opis bezpieczników i przekaźników

Post autor: dzikx » 05 sty 2021, 19:45

Witam po czasie ( dobrego w nowym roku ) więc tak ogarnąłem kontrolkę świec ( przewód w żółtej kostce był kończyl się ślepo w izolacji koło kostki stacyjki ) i pytanie dalej czy skrzynka bezpieczników ma podana masę jak tak to gdzie ? Bo przekaźnik się nie załącza ( sygnał ze sterownika idzie ). Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl