Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] brak turbo - przepływka bosch

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

[B4 1.9 1Z] brak turbo - przepływka bosch

Post autor: bartek93m » 29 paź 2017, 21:10

Witam, od razu napisze ze juz chyba wszystko na forum przeczytałem i powoli sie poddaje bo juz nie wiem co boli mojego 1Z... Auto jedzie nawet 160km/h ale moc w ogole nie ma. Wymienilem wezyki podcisnienia, wymienilem przepływke, podmienialem MAP sensor i N75 i dalej nic... macie jeszcze jakies pomysly? prosze o pomoc auto kupilem juz z brakiem mocy. juz mi brak sił nie wiem gdzie szukac przyczyny

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-10-30, 08:28 ]
Regulamin - żadnych teksów typ pomocy i wielo-znaków!
Ostatnio zmieniony 30 paź 2017, 08:27 przez bartek93m, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 paź 2017, 21:18

Doładowanie zmierzyłeś manometrem :?:
Podpinane było pod vag celem sprawdzenia parametrów dawki paliwa oraz kąta wtrysku i odczytu błędów ze sterownika :?:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 paź 2017, 22:09

bartek93m pisze:od razu napisze ze juz chyba wszystko na forum przeczytałem i powoli sie poddaje bo juz nie wiem co boli mojego 1Z... Auto jedzie nawet 160km/h ale moc w ogole nie ma. Wymienilem wezyki podcisnienia, wymienilem przepływke, podmienialem MAP sensor i N75 i dalej nic...
Krzysiek 84 pisze:Doładowanie zmierzyłeś manometrem :?:
Podpinane było pod vag celem sprawdzenia parametrów dawki paliwa oraz kąta wtrysku i odczytu błędów ze sterownika :?:
Przyłączam się do pytania ...bo od tego powinieneś zacząć diagnostykę ,a nie od wymiany tego czy tamtego ...wystarczy nieszczelny dolot ,efektem czego będzie brak doladowania i zamulone tdi jedzie gorzej niż zwykly diesel

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 30 paź 2017, 15:31

dzieki za szybko odpowiedz, niestety nie mam manometru... a kompa podlacze jutro jak bede w domu i dam znac co i jak :) ogolnie to na boschu moge sprawdzic tylko grupe 000 ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 paź 2017, 19:22

bartek93m pisze: ogolnie to na boschu moge sprawdzic tylko grupe 000 ?
Tak , i to wystarczy by dowiedzieć się jaki jest kąt wtrysku i dawka paliwa.

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 01 lis 2017, 21:19

niestety bylem przekonany ze mam obd2.. wiec nic nie sprawdzialem zamowilem obd1 przejsciowke i teraz musze czekac ale mam pytanie. rozebralem wszystkie weze idace z ic do turbo wyczyscilem sprawdzilem wezyk od map sensora az do ic zlozylem wszystko i powiem Wam ze na jedynce ma buta ale 2,3 itd juz albo jest bardzo maly albo nie ma go wcale.. ale pewnie dopki nie sprawdze kata wtrysku itp to tylko mozna spekulowac co mu jest :) ale i tak dzieki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 lis 2017, 21:39

Na początek parametry pracy silnika trzeba sprawdzic i ewentualnie skorygować.
Potem przydałoby się zmierzyć doładowanie , jak brakuje , a dymu z tyłu nie pozostawia , to mozna podciągnąć sztange na turbinie ze 2-3 obroty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lis 2017, 22:51

bartek93m pisze:pewnie dopki nie sprawdze kata wtrysku itp to tylko mozna spekulowac co mu jest
Co mu jest ,to ja ci powiem bez interfejsu ,bo "trochę "tych aut juz "odmulliłem " i przyczyny są zwykle te same ...w 99% przypadków przyczyną niemocy jest brak lub znacznie zaniżone doladownie ...takze radzę diagnostyke zacząć od pomiaru ciśnienia w dolocie zwykłym manometrem ,bo kabel diagnostyczny ci w diagnostyce tego auta nie wiele pomoże ....o ile się nim w ogóle połączysz ,bo w tym przypadku nie wystarczy "kazdy " kabel ,tylko musi to być kabel z czynnymi obiema liniami K i L ...99% kabli z alegro mimo opisów " KKL " ma tylko linię K i są bezużyteczne przy tym aucie

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 02 lis 2017, 21:09

znalazłem na aukcji manometr takim byłbym wstanie sprawdzic doladowanie? link
i drugie pytanie znalazłem jakie kabelki przed pompa paliwa co to za kable?
zdjecie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 lis 2017, 21:24

bartek93m pisze:drugie pytanie znalazłem jakie kabelki przed pompa paliwa co to za kable?
Przewody do czujników ciśnienia oleju.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lis 2017, 21:38

Krzysiek 84 pisze:bartek93m napisał/a:
drugie pytanie znalazłem jakie kabelki przed pompa paliwa co to za kable?


Przewody do czujników ciśnienia oleju.
Nieżle ...oba urwane bezradny_ Czujnik widac nie podłaczony ...jedna z najwazniejszych kontrolek ci nie działa i nie zwróciłeś na to uwagi ? :shock:

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 03 lis 2017, 15:32

auto kupiłem bardzo zaniedbane, powoli je doprowadzam do porządku :) jak na razie to tylko stoi na podwórku i na weekendy przy nim siedze i cos tam naprawiam powoli. Turbo i te przewodu to uwierzcie mi ze jedna z wielu rzeczy do zrobienia :)
co do pytania o ten manometr da rade?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lis 2017, 17:12

bartek93m pisze:co do pytania o ten manometr da rade?
Każdym działającym o odpowiedniej skali da radę , a co dopiero takim ;-)

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 07 lis 2017, 19:25

powiedzcie mi o ile sie nie myle, ten manometr mam wpiac pod wyjscie z turbiny tak ? na weekend juz bede w domu to bede grzebac i ogarniać co ja boli

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lis 2017, 19:46

bartek93m pisze:powiedzcie mi o ile sie nie myle, ten manometr mam wpiac pod wyjscie z turbiny tak ?
NIE.

Na kolanku kolektora dolotowego masz zaslepiony króciec , i tam musisz wpiąć się

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl