[B4 1.9 TDi 1Z] Auto dławi się w pewnym zakresie obrotów
[B4 1.9 TDi 1Z] Auto dławi się w pewnym zakresie obrotów
Witam,
Mam problem z moją Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z na pierburgu.
Przykładowa sytuacja - ruszam z jedynki, autko rozpedza sie do tych 5-10 km/h i nagle jakby odcielo gaz, nie reaguje na pedal i zwalnia. Puszcze, nacisne jeszcze raz pedal i zbiera sie jak w pelni sprawne. Tak samo na kazdym biegu, zmiana na zbyt niskich obortach i muł. Na 5. Biegu kazde puszczenie gazu wiaze sie z tym, ze zlapie go mul i trzeba bedzie jeszcze raz depnac. Co to moze byc? Odpinalem przeplywomierz - bylo to samo + byl jeszcze bardziej zamulony i 80 na 5. Biegu to maks. Czy ta Audi posiada juz elektroniczny potencjometr pedalu gazu? Moze on szwankuje. Juz nie mam pomyslow.
Mam problem z moją Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z na pierburgu.
Przykładowa sytuacja - ruszam z jedynki, autko rozpedza sie do tych 5-10 km/h i nagle jakby odcielo gaz, nie reaguje na pedal i zwalnia. Puszcze, nacisne jeszcze raz pedal i zbiera sie jak w pelni sprawne. Tak samo na kazdym biegu, zmiana na zbyt niskich obortach i muł. Na 5. Biegu kazde puszczenie gazu wiaze sie z tym, ze zlapie go mul i trzeba bedzie jeszcze raz depnac. Co to moze byc? Odpinalem przeplywomierz - bylo to samo + byl jeszcze bardziej zamulony i 80 na 5. Biegu to maks. Czy ta Audi posiada juz elektroniczny potencjometr pedalu gazu? Moze on szwankuje. Juz nie mam pomyslow.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Spakowałem wszystko w plik .rar, grupy od 000 do 015. Pedał gazu jest okej, chodzi płynnie od 0 do 255 i w z powrotem. Jedyny błąd to pedału hamulca. Oceńcie sami i przepraszam za jakość.
https://megawrzuta.pl/download/081bca82 ... a75a5.html
https://megawrzuta.pl/download/081bca82 ... a75a5.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Drodzy koledzy ,myślcie trochę logicznie. Oczywiste jest że jak coś się dzieje podczas jazdy ,w tym przypadku "dławienie" się ,to logi trzeba zrobić podczas jazdy kiedy to występuje .Na biegu jałowym na pewno nie będzie tego widać skoro dzieje się to podczas jazdy .Zrób wiec loga 003 i 008 podczas jazdy . Z logów na biegu jałowym widac że masz dawkę 1,8 mg ,czyli przeszło 2x większą niż fabryczna dawkę paliwa , nietypowo dużą korekcję na 2 wtryskiwaczu i czujnik hamulca wskazujący cały czas wciśniety hamulec .Co prawda to nie spowoduje "dlawienia " ale nalezy z tym zrobić porządek i zacznij od tego czujnika ...i od razu mówie że nie trzeba go wymieniać bo one się nie psują ,tylko trzeba "poprawić " jego osadzenie i najczęsciej wystarczy go wkręcić dwa ,trzy obroty
No właśnie świeci mi się ABS i palą mi się światła stopu ciągle, coś w elektronice nadłubane tam jest. Przy okazji właśnie przez to zapala mi się check i mam błąd pedału hamulca. Dziwne z tą dawką bo jak pojechałem kiedyś na czytanie błędów to gostek powiedział, że tu chyba nikt nic od nowości nie podłączał bo zaśniedziałe wejścia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tam nie ma żadnej elektroniki .ABS to ABS ,skoro sie świeci to jest jakiś błąd ,najczesciej któregoś z czterech czujników przy kołach .Czujnik stopu jest obok czujnika dla kompa i tam musisz zajrzeć sprawdzićst3rnik pisze:świeci mi się ABS i palą mi się światła stopu ciągle, coś w elektronice nadłubane tam jest
Na pewno nie masz kontrolki "check " przy tym osprzęcie ...jak już ,to kontrolka świec żarowych ci mruga ,co przy błedzie czujnika stop jest normalnest3rnik pisze:Przy okazji właśnie przez to zapala mi się check i mam błąd pedału hamulca.
Nie ma to nic wspólnego z dawką ,bo dawkę można zmienić ruszając nastawnikiem na pompie,wiec wystarczy ze ktoś zmieniał uszczelki nastawnika i po założeniu go z powrotem nie sprawdził i nie ustawił dawkist3rnik pisze:Dziwne z tą dawką bo jak pojechałem kiedyś na czytanie błędów to gostek powiedział, że tu chyba nikt nic od nowości nie podłączał bo zaśniedziałe wejścia.
Czyli pobawić się z czujnikami abs przy kołach, czujnik stopu do wymiany albo też do pobawienia się, a ta dawka? Do regulacji komuś oddać czy to nie jest skomplikowane?
A pro po logów dynamicznych. Rzekomo ma to się odbyć od 1500 do 4000 obr/min na 3. biegu. Ale przy tych 1500 już wiem, że auto od razu zamuli i będę musiał drugi raz pedał gazu wcisnąć. To nie zaburzy jakoś tego loga?
A pro po logów dynamicznych. Rzekomo ma to się odbyć od 1500 do 4000 obr/min na 3. biegu. Ale przy tych 1500 już wiem, że auto od razu zamuli i będę musiał drugi raz pedał gazu wcisnąć. To nie zaburzy jakoś tego loga?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
dawke sam ogarniesz nagrzewasz silnik do temperatury roboczej minimum 80stopni wpinasz vaga popuszczasz sruby nastawnika i przesuwasz minimalnie nastawnikiem za pomoca mloteczka i kawalkiem drewna fabrycznie jest dawka chyba 4,2mgst3rnik pisze: a ta dawka? Do regulacji komuś oddać czy to nie jest skomplikowane?
link do filmu z instrukcja
jest druga metoda ustawiania dawki samym vagiem ale jest juz mniejszy zakres kalibracji dawki
ponizej podaje linka z instrukcja do filmu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Myslę, że to dobry trop. Z własnego doświadczenia mogę potwierdzić, że w przypadku TDI numer z jednoczesnym wciśnięciem pedału przyspieszenia i hamulca raczej nie przejdzie. Nie trzeba wcale hamować bo już sama próba zapalenia lewą nogą świateł stopu z prawą na gazie spowoduje, że auto zachowa się jakby odcięło mu paliwo.