Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDi 1Z] Auto dławi się w pewnym zakresie obrotów

ODPOWIEDZ
st3rnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 2017, 20:31

[B4 1.9 TDi 1Z] Auto dławi się w pewnym zakresie obrotów

Post autor: st3rnik » 05 lis 2017, 09:22

Witam,
Mam problem z moją Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z na pierburgu.
Przykładowa sytuacja - ruszam z jedynki, autko rozpedza sie do tych 5-10 km/h i nagle jakby odcielo gaz, nie reaguje na pedal i zwalnia. Puszcze, nacisne jeszcze raz pedal i zbiera sie jak w pelni sprawne. Tak samo na kazdym biegu, zmiana na zbyt niskich obortach i muł. Na 5. Biegu kazde puszczenie gazu wiaze sie z tym, ze zlapie go mul i trzeba bedzie jeszcze raz depnac. Co to moze byc? Odpinalem przeplywomierz - bylo to samo + byl jeszcze bardziej zamulony i 80 na 5. Biegu to maks. Czy ta Audi posiada juz elektroniczny potencjometr pedalu gazu? Moze on szwankuje. Juz nie mam pomyslow.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lis 2017, 09:37

st3rnik, _powitania

Wszystkie TDI maja elektroniczny pedał gazu.
Pod vaga podpinałeś się , jakieś błedy są :?:

st3rnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 2017, 20:31

Post autor: st3rnik » 05 lis 2017, 12:51

Spakowałem wszystko w plik .rar, grupy od 000 do 015. Pedał gazu jest okej, chodzi płynnie od 0 do 255 i w z powrotem. Jedyny błąd to pedału hamulca. Oceńcie sami i przepraszam za jakość.

https://megawrzuta.pl/download/081bca82 ... a75a5.html

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lis 2017, 13:01

st3rnik, dużo lepszym rozwiązaniem są logi a nie fotki monitora ale może coś tam wypatrzą koledzy kumający tdi.

st3rnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 2017, 20:31

Post autor: st3rnik » 05 lis 2017, 13:09

Wybaczcie moją niekompetencję :| Jeżeli zajdzie potrzeba to spróbuję zrobić logi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lis 2017, 14:34

Drodzy koledzy ,myślcie trochę logicznie. Oczywiste jest że jak coś się dzieje podczas jazdy ,w tym przypadku "dławienie" się ,to logi trzeba zrobić podczas jazdy kiedy to występuje .Na biegu jałowym na pewno nie będzie tego widać skoro dzieje się to podczas jazdy .Zrób wiec loga 003 i 008 podczas jazdy . Z logów na biegu jałowym widac że masz dawkę 1,8 mg ,czyli przeszło 2x większą niż fabryczna dawkę paliwa , nietypowo dużą korekcję na 2 wtryskiwaczu i czujnik hamulca wskazujący cały czas wciśniety hamulec .Co prawda to nie spowoduje "dlawienia " ale nalezy z tym zrobić porządek i zacznij od tego czujnika ...i od razu mówie że nie trzeba go wymieniać bo one się nie psują ,tylko trzeba "poprawić " jego osadzenie i najczęsciej wystarczy go wkręcić dwa ,trzy obroty

st3rnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 2017, 20:31

Post autor: st3rnik » 05 lis 2017, 14:39

No właśnie świeci mi się ABS i palą mi się światła stopu ciągle, coś w elektronice nadłubane tam jest. Przy okazji właśnie przez to zapala mi się check i mam błąd pedału hamulca. Dziwne z tą dawką bo jak pojechałem kiedyś na czytanie błędów to gostek powiedział, że tu chyba nikt nic od nowości nie podłączał bo zaśniedziałe wejścia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lis 2017, 14:53

st3rnik pisze:świeci mi się ABS i palą mi się światła stopu ciągle, coś w elektronice nadłubane tam jest
Tam nie ma żadnej elektroniki .ABS to ABS ,skoro sie świeci to jest jakiś błąd ,najczesciej któregoś z czterech czujników przy kołach .Czujnik stopu jest obok czujnika dla kompa i tam musisz zajrzeć sprawdzić
st3rnik pisze:Przy okazji właśnie przez to zapala mi się check i mam błąd pedału hamulca.
Na pewno nie masz kontrolki "check " przy tym osprzęcie ...jak już ,to kontrolka świec żarowych ci mruga ,co przy błedzie czujnika stop jest normalne
st3rnik pisze:Dziwne z tą dawką bo jak pojechałem kiedyś na czytanie błędów to gostek powiedział, że tu chyba nikt nic od nowości nie podłączał bo zaśniedziałe wejścia.
Nie ma to nic wspólnego z dawką ,bo dawkę można zmienić ruszając nastawnikiem na pompie,wiec wystarczy ze ktoś zmieniał uszczelki nastawnika i po założeniu go z powrotem nie sprawdził i nie ustawił dawki

st3rnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 2017, 20:31

Post autor: st3rnik » 05 lis 2017, 14:59

Czyli pobawić się z czujnikami abs przy kołach, czujnik stopu do wymiany albo też do pobawienia się, a ta dawka? Do regulacji komuś oddać czy to nie jest skomplikowane?

A pro po logów dynamicznych. Rzekomo ma to się odbyć od 1500 do 4000 obr/min na 3. biegu. Ale przy tych 1500 już wiem, że auto od razu zamuli i będę musiał drugi raz pedał gazu wcisnąć. To nie zaburzy jakoś tego loga?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 05 lis 2017, 16:27

st3rnik pisze: a ta dawka? Do regulacji komuś oddać czy to nie jest skomplikowane?
dawke sam ogarniesz nagrzewasz silnik do temperatury roboczej minimum 80stopni wpinasz vaga popuszczasz sruby nastawnika i przesuwasz minimalnie nastawnikiem za pomoca mloteczka i kawalkiem drewna fabrycznie jest dawka chyba 4,2mg

link do filmu z instrukcja


jest druga metoda ustawiania dawki samym vagiem ale jest juz mniejszy zakres kalibracji dawki
ponizej podaje linka z instrukcja do filmu

st3rnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 2017, 20:31

Post autor: st3rnik » 05 lis 2017, 21:23

Ktoś mi zasugerował, że ecu widzac sygnał pedału hamulca odcina dawke paliwa. Co wy na to?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lis 2017, 21:30

st3rnik pisze:Ktoś mi zasugerował, że ecu widzac sygnał pedału hamulca odcina dawke paliwa. Co wy na to?
Ja bym mu polał piwoa80 piwoa80 ma chłopak rację.

Awatar użytkownika
grig0ri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 04 wrz 2014, 13:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: grig0ri » 06 lis 2017, 23:19

Myslę, że to dobry trop. Z własnego doświadczenia mogę potwierdzić, że w przypadku TDI numer z jednoczesnym wciśnięciem pedału przyspieszenia i hamulca raczej nie przejdzie. Nie trzeba wcale hamować bo już sama próba zapalenia lewą nogą świateł stopu z prawą na gazie spowoduje, że auto zachowa się jakby odcięło mu paliwo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga