Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.3 NG] przeróbka wydechu!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
80b4ETM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 18 lip 2017, 17:55

[B4 2.3 NG] przeróbka wydechu!!

Post autor: 80b4ETM » 07 lis 2017, 14:45

Witam serdecznie Pany i Panewki pytanie tyczy się wydechu czy i jak bardzo zmieni się dźwięk wydechu po wycięciu tych odchodzących tłumików bocznych i zespawaniu rury po długości jak idzie oraz jak wygląda sprawa z przeglądem i przede wszystkim co to tak właściwie jest. Pozdrawiam
ps. zdjęcie z internetów zaczerpnięte

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2017, 16:40

To jest tłumik środkowy, po wyrzuceniu będzie głośno a wiesz to juz jakie sa konsekwencje.

osi29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Imię: Daniel
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 07 lis 2017, 18:30

Jak kupiłem cabrio 2.3 ng nie posiadało srodkowego tłumika, w środku auta nie mozna było porozmawiać, posłuchać radia. Teraz cabrio posiada układ wydechowy firmy Pesla ze środkowym tłumikiem i jest tak jak ma być :)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 lis 2017, 20:53

Jeśli chcesz wyrzucić bo są już skorodowane to w zamian za nie wsadź jeden RM Motors RM01. Nie będzie głośno ale też nie będzie tak cicho jak na seryjnych.

organista85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2019, 22:45
Lokalizacja: Krosno

Post autor: organista85 » 26 gru 2019, 12:54

Witam serdecznie!
Zauważyłem, że w mojej V-ce jest taki sam układ wydechowy, z tą różnicą, że V-ka ma końcowy tłumik zakończony dwoma rurkami. I tutaj chciałem podzielić się pewnym doświadczeniem, które raczej podobne będzie do wydechu w naszych 5-zylindrowcach.
W V-ce wydech ORI z 94r., jak na V-kę - zupełna cisza, więc postanowiłem zrobić eksperyment: najpierw usunąłem tłumik końcowy: dźwięk w miarę basowy, mało uwydatnienia sekstetu pod maską (chcąc potem z powrotem przykręcić końcowy, urwała mi się śruba łącznika, więc jeszcze około miesiąca jeździłem z tym tłumikiem w bagażniku i powiem , że w środku nie było tragedii.

Potem, zamiast środkowego (dwa baniaki), wstawiłem rurę i przyczepiłem końcowy. Efekt: dźwięk V-ki uwydatniony, ale charczący, a nie bulgoczący, basu zero, w budzie dwa razy głośniej, niż przy poprzednim modzie, co po jakimś czasie staje się męczące. Najlepszy efekt tego eksperymentu, to gdy przy obrotach 2500-3500 puściłem pedał gazu, szczególnie jadąc z góry, to był nieprzeciętny efekt wycia WRC (nie wiem, czy to adekwatne określenie), ale też bardzo głośny.
Wydech w obu przypadkach miał wspawany kawałek rury w puszce po kacie, czyli kata - niet :-)

Podsumowując:
- brak środkowego + końcowy = zero basu, charczący dźwięk V-ki, duży hałas w środku, a jeszcze większy na zewnątrz
- brak końcowego + środkowy = jest bas, ale bardzo mało bulgoczący, bardziej jednolity na wyższych obrotach, w środku znośnie

Myślę, że dobry, a nawet pożądany efekt byłby z tłumikiem środkowym + końcowy typu przelotówka lub jakiś sportowy, tyko wtedy te dwie piękne rurki znikają...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl