[Audi Coupe Q] czerwone coupe quattro od orsa_83
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dzięki Panowie za dobre słowo
Żeby to wszystko poskłdać, trzeba oczywiście mieć wywrotkę gratów, a więc:
P.S. Na zdjęcia nie załapały się amory, tj. Sach Advantage na przód i Bilstein B6 na tył.
Dodatkowo, jak już pisałem wcześniej, postanowiłem zachować oryginalną konserwację, czyli konieczne było jej gruntowne mycie i pozbycie się małych rdzawek w kilku punktach. Fotki z prac poniżej:
Żeby to wszystko poskłdać, trzeba oczywiście mieć wywrotkę gratów, a więc:
P.S. Na zdjęcia nie załapały się amory, tj. Sach Advantage na przód i Bilstein B6 na tył.
Dodatkowo, jak już pisałem wcześniej, postanowiłem zachować oryginalną konserwację, czyli konieczne było jej gruntowne mycie i pozbycie się małych rdzawek w kilku punktach. Fotki z prac poniżej:
Też mam taką nadzieję co do dostępności B6ek, to zamówiłem w IC i na drugi dzień były u mnie, bo mieli akurat dwie sztuki na stanie. Czy to fart, czy Bilstein poczuł pismo nosem i zaczął tego więcej produkować ... tego już nie wiem. Swoją drogą nieźle się zdziwiłem jak wyjąłem tylne kolumny ... po osłonie tłoczyska juz wiedziałem, że mam B6/B8 w swojej, wiec jest zapas na czarną godzinę 8-)bloku pisze:Fajny zestaw. Miałem B6 po całości w 90tce i przód był za miękki względem tyłu. Mam nadzieję, że Sachs zrobi robotę. W ciężkich autach się mega sprawdza. Z ciekawości jak teraz z dostępnością tylnych B6tek? Jakieś 8-10 late temu był mega problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 157
- Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 157
- Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 kwie 2016, 23:10
Dzieki. Co do drążków - ASO.krs pisze:Mistrzostwo świata , a gdzie dostałeś tylne drążki (czy jak to piszą w katalogach ''wahacze'' ) u nas w Polsce czy ściągałeś ze ''świata'' ??
Copuete rozebrałem 02/11/2017 i ciągle ją składam , więc jeszcze nie wiem. Polecam link z mozliwościami FOX'a zaprezentowany przez producenta na youtube:tomaszn750 pisze:jak chodzi w v6 ten fox?
Dzięki!Qesti pisze:Bardzo ładna Coupe swoim czasem polowałem na taką ale decyzja padła na Avanta
Oczywiście mały up w temacie równiez się należy - coupe już stoi na kołach i nawet samodzielnie hamuje Silnik zoostał już wyciągniety, więc pora na jego remont. Od spodu jedyna rzecz do zrobienia to przewody paliwowe. Reszta jest na gotowo. Kilka fotek z prac:
ZAWIESZENIE:
- piaskowanie / podkład cynkowy / farba proszkowa
- tuleje sanek tył ORI, przód Meyle
- tuleje wahaczy przód/tył MeyleHD
- łączniki stablilizatora przód Meyle, tył Moog
- sworznie wahacza przód Meyle, tył Febi
- drążki przód Meyle, tył ORI
- amortyzatory przód Sachs Advantage, tył Bilstein B6
- poduszki amortyzatorów przód MeyleHD, tył ORI
- poduszki skrzyni/dyfra Meyle
HAMULCE:
- nowe tłoczki, prowadnice, gumki itp.
- przewody hamulcowe na podłodze z NiCu, czyli miedzioniklu.
- przewody elastyczne TRW
NAPĘD:
- piasty oczyszczone z powierzchownej rdzy i zakonserwowane
- półośki wyszlifowane, potraktowane fosolem, odtłuszczone i pomalowane farbą antykorozyjną
- łożyska przód FAG, tył SKF
- przeguby przód zewn. Lobro, tył zewn Meyle, przód/tył wewn SKF
- dyfer wymyty, złożony na nowych simmeringach i zalany Ravenol'em EPX SAE 90 GL-5
- nowy podciśnieniowy włącznik blokady / nowa osłona blokady
Wszstkie śruby, spinki, klipsy i inne cuda kupowane jako nowe jesli tylko występowały w ASO/trshop/lokalnie.
Oczywiście zakupy i prace dalej trwają. Każdy ruch i wydana złotówka/euro uświadamia mnie w przekonaniu jak niedoszacowałem tej roboty, dlatego jesli ktoś ma ochotę poznać jak naprawdę wygląda kapitalka Coupe Quattro to zapraszam na PW ... c.d.n.