[B4 2.0 ABT] Problem z gazem. Parownik/sterownik BRC
[B4 2.0 ABT] Problem z gazem. Parownik/sterownik BRC
Cześć,
Byłem na regulacji gazu bo coś gasł jak gwałtownie ruszałem. (2gen BRC, śruba)
Okazało się, że parownik "nie trzyma" - wymiana 440zł (co tak dużo?). Dodatkowo sterownik nie trzyma nastaw, więc podobno również do wymiany. (sterownik jest przy parowniku, tak mi powiedziano).
Przy wielokrotnych próbach regulacjji gazu przy pomocy analizatora spalin okazało się, że pomimo ustawienia po czasie mieszanka jest za bogata, a raz za uboga (sonda sprawdzona)
Łączny koszt wyceniono na 840zł.
Co o tym sądzicie?
Byłem na regulacji gazu bo coś gasł jak gwałtownie ruszałem. (2gen BRC, śruba)
Okazało się, że parownik "nie trzyma" - wymiana 440zł (co tak dużo?). Dodatkowo sterownik nie trzyma nastaw, więc podobno również do wymiany. (sterownik jest przy parowniku, tak mi powiedziano).
Przy wielokrotnych próbach regulacjji gazu przy pomocy analizatora spalin okazało się, że pomimo ustawienia po czasie mieszanka jest za bogata, a raz za uboga (sonda sprawdzona)
Łączny koszt wyceniono na 840zł.
Co o tym sądzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wiesz że "śrubą" nazywa się I generacje.keyser2 pisze:2gen BRC, śruba
A drogo bo części BRC są drogie. Zobacz 280zł za g..ny parownik tecno i 330 za trochę lepsze AT90E.
https://allegro.pl/listing?string=BRC%2 ... t-1-1-1003
A małe tomasetto 155zł
https://allegro.pl/listing?string=lovat ... t-1-1-1003
Podobnie jakiś sterownik polskiej firmy np. bingo to wydatek niecałych 200zł (komplet sterownik, wiązka, krokowy, przycisk)
https://allegro.pl/listing?string=KME%2 ... i-1-1-1003
A sterownik sam (bez okablowania, przycisku, krokowca) sterownik brc to 150-220zł.
http://www.drypa.pl/kategoria235_LAMBDA ... _Just.html
Jak chcesz tanio to zamontuj parownik tomasetto albo lovato, przerób na I generacje wtedy wystarczy aby sterownik tylko dał radę przełączyć na gaz. A jaki nie przełącza to można kupić prosty przełącznik za 33zł
http://www.phjacus.pl/P1-Przelacznik-AC ... W-p41.html
Albo zestaw który będzie udawać II generacje:
http://www.phjacus.pl/E1-Uklad-sterujac ... W-p39.html
Albo szukaj używanej elektroniki (jeśli to wina zepsutego sterownika a nie np. źle podłączonych przewodów).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A śrubę masz na wężu czy na parowniku? Czasem w polskich instalacjach z prostym sterownikiem II generacji jest attuator ze śrubą (jak np. w stagu 2L), bo tam nie reguluję się pracy krokowca przez komputer tylko ustawia śrubę aby krokowy mógł swoim na sztywno ustawionym zakresem pracy skorygować mieszankę.
A na parowniku to zawszę będzie jedna albo dwie śrubki. Jeśli masz samą śrubę na wężu to wtedy znaczy że to jest I generacja.
A na parowniku to zawszę będzie jedna albo dwie śrubki. Jeśli masz samą śrubę na wężu to wtedy znaczy że to jest I generacja.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
On pewnie ma tego typu wynalazek: https://obrazki.elektroda.pl/2210016400_1416138430.jpg