Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z gazem. Parownik/sterownik BRC

Wszystko co związane z LPG
keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

[B4 2.0 ABT] Problem z gazem. Parownik/sterownik BRC

Post autor: keyser2 » 24 lis 2017, 18:38

Cześć,

Byłem na regulacji gazu bo coś gasł jak gwałtownie ruszałem. (2gen BRC, śruba)

Okazało się, że parownik "nie trzyma" - wymiana 440zł (co tak dużo?). Dodatkowo sterownik nie trzyma nastaw, więc podobno również do wymiany. (sterownik jest przy parowniku, tak mi powiedziano).

Przy wielokrotnych próbach regulacjji gazu przy pomocy analizatora spalin okazało się, że pomimo ustawienia po czasie mieszanka jest za bogata, a raz za uboga (sonda sprawdzona)

Łączny koszt wyceniono na 840zł.

Co o tym sądzicie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lis 2017, 19:37

keyser2 pisze:2gen BRC, śruba
Wiesz że "śrubą" nazywa się I generacje.

A drogo bo części BRC są drogie. Zobacz 280zł za g..ny parownik tecno i 330 za trochę lepsze AT90E.
https://allegro.pl/listing?string=BRC%2 ... t-1-1-1003

A małe tomasetto 155zł
https://allegro.pl/listing?string=lovat ... t-1-1-1003

Podobnie jakiś sterownik polskiej firmy np. bingo to wydatek niecałych 200zł (komplet sterownik, wiązka, krokowy, przycisk)
https://allegro.pl/listing?string=KME%2 ... i-1-1-1003

A sterownik sam (bez okablowania, przycisku, krokowca) sterownik brc to 150-220zł.
http://www.drypa.pl/kategoria235_LAMBDA ... _Just.html

Jak chcesz tanio to zamontuj parownik tomasetto albo lovato, przerób na I generacje wtedy wystarczy aby sterownik tylko dał radę przełączyć na gaz. A jaki nie przełącza to można kupić prosty przełącznik za 33zł
http://www.phjacus.pl/P1-Przelacznik-AC ... W-p41.html
Albo zestaw który będzie udawać II generacje:
http://www.phjacus.pl/E1-Uklad-sterujac ... W-p39.html

Albo szukaj używanej elektroniki (jeśli to wina zepsutego sterownika a nie np. źle podłączonych przewodów).

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 24 lis 2017, 19:52

Podobno to 2gen. Tak mi powiedział. Auto bez problemu przełącza się na gaz (zarówno przez przycisk i po przekroczeniu 3k obrotów)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lis 2017, 20:08

keyser2 pisze:Podobno to 2gen. Tak mi powiedział.
ale założenie śruby powoduje że tak na prawdę masz I gen regulowaną ręcznie poprzez skręcenie tejże śruby.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 25 lis 2017, 19:30

Sterownik steruje a podobno ta śruba służy do dodatkowej korekcji czy coś takiego

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lis 2017, 21:19

A śrubę masz na wężu czy na parowniku? Czasem w polskich instalacjach z prostym sterownikiem II generacji jest attuator ze śrubą (jak np. w stagu 2L), bo tam nie reguluję się pracy krokowca przez komputer tylko ustawia śrubę aby krokowy mógł swoim na sztywno ustawionym zakresem pracy skorygować mieszankę.
A na parowniku to zawszę będzie jedna albo dwie śrubki. Jeśli masz samą śrubę na wężu to wtedy znaczy że to jest I generacja.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 26 lis 2017, 11:42

Mam regulację na parowniku i na wężu. No nic.. oddam im auto niech montują nowy parownik i sterownik

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lis 2017, 16:38

Może przez pojęcie
keyser2 pisze: Dodatkowo sterownik nie trzyma nastaw, więc podobno również do wymiany. (sterownik jest przy parowniku, tak mi powiedziano).
chodziło im o ten krokowy na wężu (kosztujący do 100zł za nowy).
Jeszcze możesz zapytać gdzieś indziej co by powiedzieli na to.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 26 lis 2017, 16:55

Nie mam krokowca tylko śrubę na wężu

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 lis 2017, 17:45

keyser2, kurde to jakieś nieścisłości tu spore są.

keyser2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 sty 2017, 15:06

Post autor: keyser2 » 26 lis 2017, 23:12

Mianowicie?

Sterownik jest podobno przy parowniku. A śruba na wężu służy jako korekta sterownika. Tak mi powiedział Gazowsnik (CITO - Wrocław)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2017, 09:05

keyser2 pisze:Mianowicie?
na początek dodam że nie jestem specem od lpg ale o czymś takiem nie słyszałem by śrubą regulować sterownik - zwykle jest odwrotnie. Pokaż może fotki z pod maski tychże podzespołów.
Może masz coś takiego pod maską ?
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 lis 2017, 09:50


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lis 2017, 10:16

maciek889, pierwszy raz coś takiego widzę ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 lis 2017, 11:18

Ja może widziałem z jeden raz na żywo. Ta instalacja to coś jak te polskie pseudo II generacje bez regulacji przez komputer tylko kręci się śrubkę i sprawdza czy ten regulator radzi sobie z regulacja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl