Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Naprawa pompy oleju - zbyt duże ciśnienie

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
mazur537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2017, 12:21
Lokalizacja: Jarosław

[B4 2.0 ABT] Naprawa pompy oleju - zbyt duże ciśnienie

Post autor: mazur537 » 30 lis 2017, 12:50

Witam,

wczoraj przyjechał do mnie kolega z ciekawą usterką, mianowicie odpala auto, ładnie zaskakuje, chodzi 2 sek po czym gaśnie, ponowna próba uruchomienia kończy się fiaskiem. Brak kompresji na wszystkich cylindrach, wykonałem pomiar ciśnienia oleju a tu kwiatek w postaci 23 bar tylko na rozruszniku.
Diagnoza: zacięty zawór upustowy regulujący ciśnienie oleju.

Zdemontowałem miskę olejową, wyciągnąłem pompę na stół i rozebrałem poprzez odkręcenie dwóch śrub m6 od spodu pompy.

Na zdjęciu w okienku widać kawałek zaślepionej rurki która przesówana przez ciśnienie oleju ma upuścić olej z powrotem do części ssącej pompy.
Obrazek
Cały mechanizm zamocowany jest z drugiej strony poprzez zaprasowanie w odlewie aluminiowym, rozbiórka polega na wycięciu zaprasowanego kawałka alu np. za pomocą noża tapicerskiego (OSTROŻNIE: alu jest bardzo miękkie. OSTROŻNIE2: Nie patrzeć czy już wychodzi, stojąc centralnie na wprost, jeszcze mnie oko boli, w środku jest dosc mocna spreżyna.)
Obrazek
W środku widać tą zaciętą tulejkę, do wyciągnięcia poświęciłem śrubokręt którym po wygięciu dało się wypchać całość na zewnątrz.

Po wyczyszczeniu można składać z powrotem. Należy złożyć to do kupy np. w imadle i po dociśnięciu blaszanego ogranicznika sprężyny zapunktować w 4/5 miejscach i zwolnić z uchwytu. Teraz auto powinno mieć odpowiednie smarowanie.

Jako przyczynę podejrzewam olej na którym właściciel zrobił 25kkm i pompa nie dawała ciśnienia wyższego niż 6 bar co poskutkowało zastaniem się zaworu, po zalaniu nowego oleju cisnienie wróciło do stanu fabrycznego ale zaworu nie dało rady przsunąć.

EDIT: Pacjent na zimnym silniku ma cisnienie rzędu 6 bar, na ciepłym 1.6 bar (wolne obroty) i 6 bar przy 2000 obr/min po 2 uruchomieniu wiatraka (jedyne podane przez audi warunki pomiaru ciśnienia oleju, min 2bar). Zrobiłem jeszcze płukanke z LM i poprawiła się kompresja na 1 cylindrze także polecam ten sposób.

To mój pierwszy temat na forum, więc traktuję go jako swoiste "wkupne" w wasze szeregi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 gru 2017, 09:48 przez mazur537, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lis 2017, 13:24

mazur537, Tak kończą się oszczędności na aucie.
Miło by było gdybyś jeszcze przedstawił się nam:
_powitania

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 lis 2017, 14:32

Dobry opis, gratuluję chęci poświęcenia czasu na diagnozę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2017, 14:58

mazur537, bardzo dobrze że opisałeś dokładnie oklasky , może ktoś kiedyś z tego skorzysta zamiast od razu kupować drugą pompę oleju.
Chodź wiadomo że dobry olej a przede wszystkim jego zmiana w terminie to podstawa.

ps temat przeniosłem tu bo lepiej tu pasuje.

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 30 lis 2017, 22:36

Jak wyciągnąłem swoją pompę też chciałem rozebrać ją na części pierwsze, ale jakoś nie starczyło mi odwagi by i to rozbebeszyć Teraz już wiem, że się da! cwaniak_

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 gru 2017, 22:58

O, kolejny temat o pompie oleju. ;-)
Aleksander_PL, owszem - dać to się da, ale jak pisałem uprzednio w tym innym temacie, nówka Toprana sprawniej podaje zimny olej po rozruchu niż ta oryginalna przed padnięciem, a tak patrzę po zdjęciach to obudowa pompy od środka wyglądała podobnie jak tu. Podobnie zużyta. Zresztą mam chyba gdzieś jeszcze tę pompę to mogę zrobić zdjęcia, o ile nie jest złożona.

PS. Szczerze to nawet nie mam pojęcia co się z tą pompą stało. Po prostu z dnia na dzień rano nie miałem ciśnienia w układzie po uruchomieniu zimnego silnika. Pompę wyjęto, próba na wiertarce wyszła pozytywnie. Zaworek może się jakoś dziwnie zawiesił i przy wyjmowaniu pompy odskoczył. Także i u mnie mam podejrzenia co do nie dbania o wymianę oleju. W dodatku przed awarią pałętały się po silniku kawałki silikonu, tak więc rozważnie trzeba uszczelniać silnik, a nie walić smarowidła ile wlezie.

mazur537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2017, 12:21
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: mazur537 » 05 gru 2017, 08:19

h/k pisze: nówka Toprana sprawniej podaje zimny olej po rozruchu niż ta oryginalna przed padnięciem.
Skoro max to 6 bar a stara podawala ponad 20 bar na zimnym przy zacietym zaworze to jak niby miałaby podawać lepiej?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 05 gru 2017, 23:52

Przed padnięciem. Dodam też, że pisałem o swojej pompie - ona z kolei tak mi się zepsuła, że po porannym rozruchu kompletnie nie podawała mi oleju. :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl