Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

szymekp28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:52
Lokalizacja: Racławówka

Post autor: szymekp28 » 30 lis 2017, 23:32

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów i miłośników Audi.
Jestem nowym na forum chciałem troche ożywić moją TDI, więc zacząłem czytać forum wszyscy chwalą i polecają kolegę Kostrza, nie mogłem tylko znaleźć jakiegos kontaktu z Nim, jeśli ktoś może mi pomóc to z góry dziękuję. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lis 2017, 23:46

szymekp28 pisze:Witam serdecznie wszystkich klubowiczów i miłośników Audi.
Jestem nowym na forum chciałem troche ożywić moją TDI, więc zacząłem czytać forum wszyscy chwalą i polecają kolegę Kostrza, nie mogłem tylko znaleźć jakiegos kontaktu z Nim, jeśli ktoś może mi pomóc to z góry dziękuję. Pozdrawiam
Możesz też pisac do kolegi Munior'a.
Posiada on Ecu z programami od Kostrz'a


Kostrz
Munior


_powitania

szymekp28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:52
Lokalizacja: Racławówka

Post autor: szymekp28 » 01 gru 2017, 00:02

Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź, a może jakiś nr.telefonu? Wolałbym porozmawiać niż pisać, zapytać co zrobić jak przygotować auto, czy i co wymienić przed np ftryski itd. Jeszcze raz dziękuję koledze Krzyśkowi za odpowiedź. Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-12-01, 00:02 ]
Może link do strony Kostrza to już złapie kontakt. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2017, 00:03

Zależy jaki masz osprzęt silnika , najlepiej żebyś wrzucił zdjęcie swojego silnika ze zdjętą osłoną górną.
Nastepna sprawa to w jaka moc celujesz , ewentualnie jaką kwotę chcesz przeznaczyć na modyfikacje silnika.

szymekp28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:52
Lokalizacja: Racławówka

Post autor: szymekp28 » 01 gru 2017, 00:23

Nie chcę zbyt wiele dodawać mocy bo jeżdżą nią także moje pociechy ale tak 20 KM wiecej to byłoby przyjemniej jeździć tak myślę bo ostatnio kupiłem sobie A6 C4 2.6 . Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2017, 17:24

Montuj wtryski AFN , a potem ECU z programem i bedzie żwawo odpychać się auto.

szymekp28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:52
Lokalizacja: Racławówka

Post autor: szymekp28 » 01 gru 2017, 22:37

Jakiś konkretny model tych wtryskow czy dydykowane do 1.9TDI.Pytałeś o osprzęt i zdjecie pompa Boscha i nastawnik potencjometryczny.
Obrazek
Mam jeszcze pytanie jak poradzic sobie na stałe z uszczelnieniem śrubmocujacych pokrywę zaworów co jakies 30-40tyśkm trzeba wymieniać te gumki i czy da się odkręcić dolot bez ruszania turbiny? Kuknołem tam dzisiaj ijest dość mocno zapchany i chciel go dobrze wyczyścić. Dziekuje serdecznie za wszelką pomoc.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2017, 22:45

Nastawnik potencjometryczny , więc mozliwości ograniczone są , ale na 110 km bez problemu można zrobić.
Wtryski z silników 110 km , oznaczenie afn
Montowane w Audi A4 B5 , A6 C5, Golf mk3 , passat B4
Na rozpylaczu powinno byc wygrawerowane 502

Co do pokrywy zaworów , to trzeba ją składać na masie uszczelniającej dirko / reinzosil.

Ciężko jest bez ruszania turbiny , ale chyba idzie zdjąć kolektor dolotowy wtedy.
Ja to zawsze wolałem i wydechowy odkręcić.

Biorąc się za czyszczenie kolektora dolotowego , dobrze jest zaslepić od razu egr , żeby dolot pozostał czysty.
Oraz zamontować nowe uszczelki pod kolektory przy składaniu.

szymekp28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:52
Lokalizacja: Racławówka

Post autor: szymekp28 » 01 gru 2017, 23:00

Dziękuję Krzysztof za informację tak kupiłem uszczelke pod dolot ale pewnie podjadę i kupie pod wylot, oraz masę uszczelniajacą a po zmianie wtryskiwaczy tez trzeba zmienic oprogramowanie dobrze rozumie. Kolega Munior ma na swoim profilu informacje, że przerabia sterowniki pewnie będę sie do tego przymierzyć.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 gru 2017, 23:06

Wymiana wtrysków na większe nie jest konieczna ,tym bardziej że nie chcesz za dużo podciągać tej mocy .Wymiana samego sterownika na tuningowany ,daje w większosci przypadkow ok 110 Koni i zwykle taki wzrost mocy zadowala większość uzytkowników .Po wymianie wtrysków oczywiscie bedzie trochę więcej ...ale jest jedno ale .... znależć uzywane wtryski w zadowalającym stanie to nie lada sztuka ,bo to że ktoś mówi "chodziły do końca " nic nie znaczy ,a weryfikacja ich stanu jest możliwa tylko na maszynce gdzie sprawdza się jak rozpylaja i jak trzymają cisnienie . Takze lepiej mieć swoje ori pewne ,niż zakladać jakieś kupione w ciemno .Co do uszczelnienia tych trzech śrób pokrywy ,to jest prosty patent ,który zrobiłem u siebie .Nic tam nie trzeba wymieniać na nowe ,bo to nic nie da ,wystarczy tylko po zdjęciu wszystkich uszczelek ,dać dodatkowy mały oring na nakretkę szpilki ,tak żeby uszczelnił miejsce pomiędzy pokrywą a tą nakretką .Zakładamy pózniej wszystko z powrotem ,sruba dociska oring i nie ma prawa nic ciec ...sprawdzone u mnie i u wielu innych którym to uszczelnialem
Ostatnio zmieniony 01 gru 2017, 23:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2017, 23:07

Tak , mając wydajniejsze wtryskiwacze dobrze by było zamontować ECU z poprawioną mapą , Munior ma takie sterowniki , a programy w nich są od Kostrza. Także śmiało możesz uderzać do Muniora po Ecu z lepszym programem piwoa80

szymekp28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:52
Lokalizacja: Racławówka

Post autor: szymekp28 » 01 gru 2017, 23:11

Jeszcze pytanie czy zaslepienie egr-u nie obniży mocy i czy ma znaczenie czy zaślepie go na dole czy na górze przy zaworze?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2017, 23:23

Nie obniża mocy , silnik wtedy nie dostaje spalin , tylko ma cały czas czyste powietrze.

Najlepiej zaslepić przy samym kolektorze dolotowym.

szymekp28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2017, 22:52
Lokalizacja: Racławówka

Post autor: szymekp28 » 01 gru 2017, 23:35

Dziękuję za odpowiedzi. Prośba do kolegi Muniora o podenie telefonu moze na e mila chciałbym zapytac o zmiane ECU na lepszy program i ewentualnie zasilania z Bscha, co do EGR patrząc od wydechu to zaślepić zaraz za zaworem dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2017, 23:42

szymekp28 pisze: co do EGR patrząc od wydechu to zaślepić zaraz za zaworem dobrze rozumiem?
Przy kolektorze dolotowym

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl