[B4 1.9 1Z] czy można skrócić czas grzania świec
[B4 1.9 1Z] czy można skrócić czas grzania świec
Hejka czy można skrócić czas grzania świec żarowych tak żeby grzały jakw a4 dużo krócej niż ma to miejsce w 80 b4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przecież przy obecnych temp. oscylujacych w okolicy zera ,swiece o ile grzeją to max 2 sekundy ,to co tu skracac ? ...a co do róznicy w długosci grzania w a4 ,to nie zauważyłem ,a posiadam wiec mogę porównaćhej pisze:czy można skrócić czas grzania świec żarowych tak żeby grzały jakw a4 dużo krócej niż ma to miejsce w 80 b4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To było tak od razu pisać ,bo to nie jest normalne .Masz coś nie halo z odczytem prawidlowej temp.przez ECU .Vag i sprawdzasz jaką temp.widzi ECU ...a bez vaga mozesz zajrzeć pod gumową osłonę wtyczki do niebieskiego czujnika temperatury ,bo znam parę przypadków gdzie wymienili bez potrzeby 3 czujniki a wystarczylo zajrzeć po gumową oslone wtyczki i połaczyć utleniony ze starosci przewódhej pisze:u mnie teraz zanim tyknie przekaźnik to około 20 sekund
To wiadoma sprawa czy to w A4 czy w b4 ....jakieś 2 sekundy po zgasnieciu kontrolki swiece jeszcze grzejąJarewa pisze: ale czy czasem w A4 czas świecenia kontrolki nie jest jednoznaczna z czasem grzania swiec? to znaczy kontrolka gaśnie a one nadal grzeją.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2017, 22:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ...załaczają sie zaraz po odpaleniu silnika i grzeją około minuty ...nadgorliwość twórców softu według mnie ,bo przy temp. dodatnich nie ma takiej potrzeby .Ale grzanie 15 sekund przed odpaleniem ,przy obecnie panujacych dodatnich temp.to już ewidentnie coś nie halo z prawidlowym odczytem temperatury z niebieskiego czujnikaJarewa pisze:Bo jest zimno świece nie służa tylko do odpalenia ale i do początkowej fazy rozgrzania silnika by nie trzęsło nim jak galaretą.
Jak jest sprawny silnik to nawet przy minusowych temperaturach będzie palił bez grzania świec chodź przy takich temperaturach jak teraz kontrola powinna gasnąć po 2-3 sekundach
[ Dodano: 2017-12-06, 23:06 ]
[ Dodano: 2017-12-06, 23:06 ]
a od dawna Ci tak grzeją te świece ?hej pisze:u mnie teraz zanim tyknie przekaźnik to około 20 sekund
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No nadgorliwość programistów jest akurat w 1Z bez sensu i może. Ale idziemy dalej masa ludzi skarży się bodajże na opel i słynny 2.0DTI i problemy z uruchomieniem przy poniżej 10st. bo niestety tam programiści wymyślili że nie ma sensu grzać powyżej 5stC i sa problemy ludzie na potęgę montują rezystor do czujnika by oszukiwać ecu z temperaturą. Niestety producenci nie przewidzieli chyba naszego paliwa.
Są plusy sa minusy
Są plusy sa minusy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na sterowniku 4A0906401B z "boscha " też widać temp płynu ...tyle ze nie w stopniach i trzeba przeliczać ...Ale zawsze robi się najpierw najprostszą diagnostyke bez vaga ...czyli odpiasz wtyczke od czujnika i sprawdzasz stan styków czy nie są utlenione ...jak nie budzą zastrzeżeń to sciągasz gumową oslonę z wtyczki i sprawdzasz czy przewody są na miejscu ...nie raz widziałem urwany jeden albo oba.Opornosć czujnika na zimnym silniku też mozna zmierzyć ,na forum jest gdzieś sciagawka jaką powinien mieć opornosci przy jakiej temp....to sa panie rzeczy do ogarnięcia bez vagahej pisze:Munior ale ja mam na przepływce Bosch to nie wiem czy vag da rade a vaga mam