Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] czy można skrócić czas grzania świec

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

[B4 1.9 1Z] czy można skrócić czas grzania świec

Post autor: hej » 06 gru 2017, 19:08

Hejka czy można skrócić czas grzania świec żarowych tak żeby grzały jakw a4 dużo krócej niż ma to miejsce w 80 b4

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 gru 2017, 19:18

hej pisze:czy można skrócić czas grzania świec żarowych tak żeby grzały jakw a4 dużo krócej niż ma to miejsce w 80 b4
Przecież przy obecnych temp. oscylujacych w okolicy zera ,swiece o ile grzeją to max 2 sekundy ,to co tu skracac ? ...a co do róznicy w długosci grzania w a4 ,to nie zauważyłem ,a posiadam wiec mogę porównać ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 gru 2017, 21:07

No ale czy czasem w A4 czas świecenia kontrolki nie jest jednoznaczna z czasem grzania swiec? to znaczy kontrolka gaśnie a one nadal grzeją. Tak jest w przypadku PD na 100%.

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 06 gru 2017, 21:19

w 80tce też tak jest że kontrolka gaśnie a świece dalej grzeją. Wystarczy sie przysłuchać kiedy tyknie przekaznik i odrazu zauważysz ze jeszcze jakieś pare sekund po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 06 gru 2017, 21:24

To jak długo grzeją Ci te świece że chcesz zmieniać ich czas ? <niedowiarek>

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 06 gru 2017, 21:26

niech zgadne kolega ma slaby aku i szuka oszczednosci pradu wszedzie gdzie sie da?

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 06 gru 2017, 21:55

u mnie teraz zanim tyknie przekaźnik to około 20 sekund

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 gru 2017, 22:05

hej pisze:u mnie teraz zanim tyknie przekaźnik to około 20 sekund
To było tak od razu pisać ,bo to nie jest normalne .Masz coś nie halo z odczytem prawidlowej temp.przez ECU .Vag i sprawdzasz jaką temp.widzi ECU ...a bez vaga mozesz zajrzeć pod gumową osłonę wtyczki do niebieskiego czujnika temperatury ,bo znam parę przypadków gdzie wymienili bez potrzeby 3 czujniki a wystarczylo zajrzeć po gumową oslone wtyczki i połaczyć utleniony ze starosci przewód
Jarewa pisze: ale czy czasem w A4 czas świecenia kontrolki nie jest jednoznaczna z czasem grzania swiec? to znaczy kontrolka gaśnie a one nadal grzeją.
To wiadoma sprawa czy to w A4 czy w b4 ....jakieś 2 sekundy po zgasnieciu kontrolki swiece jeszcze grzeją
Ostatnio zmieniony 06 gru 2017, 22:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 gru 2017, 22:06

Bo jest zimno świece nie służa tylko do odpalenia ale i do początkowej fazy rozgrzania silnika by nie trzęsło nim jak galaretą.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 gru 2017, 22:16

Jarewa pisze:Bo jest zimno świece nie służa tylko do odpalenia ale i do początkowej fazy rozgrzania silnika by nie trzęsło nim jak galaretą.
Zgadza się ...załaczają sie zaraz po odpaleniu silnika i grzeją około minuty ...nadgorliwość twórców softu według mnie ,bo przy temp. dodatnich nie ma takiej potrzeby .Ale grzanie 15 sekund przed odpaleniem ,przy obecnie panujacych dodatnich temp.to już ewidentnie coś nie halo z prawidlowym odczytem temperatury z niebieskiego czujnika

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 06 gru 2017, 23:06

Jak jest sprawny silnik to nawet przy minusowych temperaturach będzie palił bez grzania świec :) chodź przy takich temperaturach jak teraz kontrola powinna gasnąć po 2-3 sekundach :)

[ Dodano: 2017-12-06, 23:06 ]
hej pisze:u mnie teraz zanim tyknie przekaźnik to około 20 sekund
a od dawna Ci tak grzeją te świece ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 gru 2017, 23:16

No nadgorliwość programistów jest akurat w 1Z bez sensu i może. Ale idziemy dalej masa ludzi skarży się bodajże na opel i słynny 2.0DTI i problemy z uruchomieniem przy poniżej 10st. bo niestety tam programiści wymyślili że nie ma sensu grzać powyżej 5stC i sa problemy ludzie na potęgę montują rezystor do czujnika by oszukiwać ecu z temperaturą. Niestety producenci nie przewidzieli chyba naszego paliwa.

Są plusy sa minusy ;-)

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 07 gru 2017, 20:08

Munior ale ja mam na przepływce Bosch to nie wiem czy vag da rade a vaga mam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 gru 2017, 20:14

hej pisze:Munior ale ja mam na przepływce Bosch to nie wiem czy vag da rade a vaga mam
Na sterowniku 4A0906401B z "boscha " też widać temp płynu ...tyle ze nie w stopniach i trzeba przeliczać ...Ale zawsze robi się najpierw najprostszą diagnostyke bez vaga ...czyli odpiasz wtyczke od czujnika i sprawdzasz stan styków czy nie są utlenione ...jak nie budzą zastrzeżeń to sciągasz gumową oslonę z wtyczki i sprawdzasz czy przewody są na miejscu ...nie raz widziałem urwany jeden albo oba.Opornosć czujnika na zimnym silniku też mozna zmierzyć ,na forum jest gdzieś sciagawka jaką powinien mieć opornosci przy jakiej temp....to sa panie rzeczy do ogarnięcia bez vaga ;-)

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 09 gru 2017, 20:36

A mogę linka jak to przeliczać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl