Witam. Mam problem z moim coupe B4 (92r.)
Mianowicie nie działają mi grzane siedzenia. Na przełącznikach (1-6) prąd na pinach jest. Przy fotelach już tego prądu brak na każdym biegu grzania. (możliwe, że jedynie wskoczy jakaś minimalna wartość prądu 0.5)
Tylko pytanie, jaka to jest wiązka i gdzie szukać przekaźnika?? ( o ile występuje) Przełączniki rozbierałem, jest na nich "miedziana" płyta, która zakrywa wnętrze, zeby dostać się do środka trzeba ją wylutowywać, więc wolę najpierw zapytać na forum... Ktoś borykał się już z tym problemem?
EDIT:
276 - 443 919 533 A seat heating - to teraz jeszcze namierzyć trzeba go ;/
[B4 2.3 NG] Coupe - nie działają grzane fotele
-
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
Jak zakładałem do b2 grzanie to większość mat nie działała i winna była oderwana pastylka w macie która odpowiadała za odłączenie grzania jak temp za wysoka, tylko tam miałem na podzespołach z golfa 3 pytanie czy w audi będzie to samo. Patrząc w ETCe to bym powiedział że przekaźnik albo pod kierownicą albo pod maską.
Maro.
Mam B4
Przekaźnika szukałem pod maską, nie ma go. Zaglądałem pod kierownicę, jest tylko jeden przekaźnik 316(??). Długi w każdym bądź razie i nic więcej.
Krzych
Bezpiecznik sprawdzony dla spokoju Ale miernikami podchodziłem już... na przełącznikach prąd dochodzi... Brak go już na kostce przy siedzeniach.
Jarewa
Z tego co patrzę po google grafika, to wychodzi, ze mam długie przełączniki, czyli brnąc tym tokiem... mam przekaźniki w przełącznikach, tak?
Mam B4
Przekaźnika szukałem pod maską, nie ma go. Zaglądałem pod kierownicę, jest tylko jeden przekaźnik 316(??). Długi w każdym bądź razie i nic więcej.
Krzych
Bezpiecznik sprawdzony dla spokoju Ale miernikami podchodziłem już... na przełącznikach prąd dochodzi... Brak go już na kostce przy siedzeniach.
Jarewa
Z tego co patrzę po google grafika, to wychodzi, ze mam długie przełączniki, czyli brnąc tym tokiem... mam przekaźniki w przełącznikach, tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
nie jestem na 100% pewny ale jak ta pastylka w macie będzie oderwana to przekaźnik nie puści napięcia na fotele, trzeba by znaleźć schemat i posprawdzać to co krzych pisał ewentualnie zmostkotwać tam gdzie ten termistor i wtedy sprawdzić.
tu jest schemat https://audi80.pl/topics98/80-b4-al ... vt7739.htm
wychodzi że zielono-biały z brązowo-niebieskim do jednego fotela i czarno-biały z brązowym do drugiego i sprawdzić czy nie ma przerwy pomiędzy nimi.
najlepiej jak się ktoś kto bardziej w elektryce siedzi wypowie
teraz patrzę, że te kolory co podałem to chyba stara wiązka z przekaźnikami osobno u Ciebie może być ta:
wtedy czarno-biały z brązowym dla 1 fotela i niebiesko-biały z brązowym dla 2
tu jest schemat https://audi80.pl/topics98/80-b4-al ... vt7739.htm
wychodzi że zielono-biały z brązowo-niebieskim do jednego fotela i czarno-biały z brązowym do drugiego i sprawdzić czy nie ma przerwy pomiędzy nimi.
najlepiej jak się ktoś kto bardziej w elektryce siedzi wypowie
teraz patrzę, że te kolory co podałem to chyba stara wiązka z przekaźnikami osobno u Ciebie może być ta:
wtedy czarno-biały z brązowym dla 1 fotela i niebiesko-biały z brązowym dla 2
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak, przekaźników nie szukaj, Sprawdź napięcie na 5 i 4 schemat wyżej. Jak są to do sprawdzenia termisor w matach najlepiej dorwij się do wtyczki pod fotelem i sprawdź oporność między kablami grubymi i między cienkimi schemat wyżej kolega zapodałModer pisze:Z tego co patrzę po google grafika, to wychodzi, ze mam długie przełączniki, czyli brnąc tym tokiem... mam przekaźniki w przełącznikach, tak?
Ps. mostkowanie termisora nic nie da bo wtedy daję na sterownik że jest bardzo gorąco i nie uruchomi mat.
:O dziękuję wam, jesteście wielcy... Gdy znajdę tylko chwilę to zaczynam zabawę... Ale tak z szybkich spostrzeżeń... W przełącznikach jedno kółko ma wyczuwalne "biegi" (klika i zatrzymuje się na odpowiedniej cyferce) oraz ma stycznik (?), który odpychany jest przez wystający punkt przy pozycji "0".
Drugi natomiast nie ma odczuwalnego położenia na "biegach" (kręci się bez oporów), nie ma stycznika (choć na kole wystający punkt się znajduje).
Więc chyba przynajmniej jeden przełącznik i tak jestem zmuszony wymienić...
Drugi natomiast nie ma odczuwalnego położenia na "biegach" (kręci się bez oporów), nie ma stycznika (choć na kole wystający punkt się znajduje).
Więc chyba przynajmniej jeden przełącznik i tak jestem zmuszony wymienić...