Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Coupe - nie działają grzane fotele

ODPOWIEDZ
Moder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2015, 00:14

[B4 2.3 NG] Coupe - nie działają grzane fotele

Post autor: Moder » 15 gru 2017, 16:02

Witam. Mam problem z moim coupe B4 (92r.)
Mianowicie nie działają mi grzane siedzenia. Na przełącznikach (1-6) prąd na pinach jest. Przy fotelach już tego prądu brak na każdym biegu grzania. (możliwe, że jedynie wskoczy jakaś minimalna wartość prądu 0.5)

Tylko pytanie, jaka to jest wiązka i gdzie szukać przekaźnika?? ( o ile występuje) Przełączniki rozbierałem, jest na nich "miedziana" płyta, która zakrywa wnętrze, zeby dostać się do środka trzeba ją wylutowywać, więc wolę najpierw zapytać na forum... Ktoś borykał się już z tym problemem?


EDIT:

276 - 443 919 533 A seat heating - to teraz jeszcze namierzyć trzeba go ;/

maro0912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: maro0912 » 15 gru 2017, 18:08

Jak zakładałem do b2 grzanie to większość mat nie działała i winna była oderwana pastylka w macie która odpowiadała za odłączenie grzania jak temp za wysoka, tylko tam miałem na podzespołach z golfa 3 pytanie czy w audi będzie to samo. Patrząc w ETCe to bym powiedział że przekaźnik albo pod kierownicą albo pod maską.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 16 gru 2017, 22:16

Na początku bym sprawdził jakimś miernikiem czy maty mają przejście i czy dochodzi do nich prąd. Jak dochodzi to maty niesprawne. Jak nie dochodzi to na początek termistor do sprawdzenia.
Nawet nie wspominam o sprawdzeniu bezpiecznika bo to raczej od tego trzeba zacząć.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 gru 2017, 23:10

Przełącznik krótki czy długi??

Moder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2015, 00:14

Post autor: Moder » 17 gru 2017, 14:14

Maro.
Mam B4
Przekaźnika szukałem pod maską, nie ma go. Zaglądałem pod kierownicę, jest tylko jeden przekaźnik 316(??). Długi w każdym bądź razie i nic więcej.

Krzych
Bezpiecznik sprawdzony dla spokoju :D Ale miernikami podchodziłem już... na przełącznikach prąd dochodzi... Brak go już na kostce przy siedzeniach.

Jarewa

Z tego co patrzę po google grafika, to wychodzi, ze mam długie przełączniki, czyli brnąc tym tokiem... mam przekaźniki w przełącznikach, tak? :D
Moder Garage!

Audi coupe B3 '89 2.3NG - Black Betty

Audi Coupe B4 Q '92 2.3NG - Żabiasta

maro0912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: maro0912 » 17 gru 2017, 14:40

nie jestem na 100% pewny ale jak ta pastylka w macie będzie oderwana to przekaźnik nie puści napięcia na fotele, trzeba by znaleźć schemat i posprawdzać to co krzych pisał ewentualnie zmostkotwać tam gdzie ten termistor i wtedy sprawdzić.
tu jest schemat https://audi80.pl/topics98/80-b4-al ... vt7739.htm
wychodzi że zielono-biały z brązowo-niebieskim do jednego fotela i czarno-biały z brązowym do drugiego i sprawdzić czy nie ma przerwy pomiędzy nimi.
najlepiej jak się ktoś kto bardziej w elektryce siedzi wypowie

teraz patrzę, że te kolory co podałem to chyba stara wiązka z przekaźnikami osobno u Ciebie może być ta:
Obrazek
wtedy czarno-biały z brązowym dla 1 fotela i niebiesko-biały z brązowym dla 2

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 gru 2017, 17:53

Moder pisze:Z tego co patrzę po google grafika, to wychodzi, ze mam długie przełączniki, czyli brnąc tym tokiem... mam przekaźniki w przełącznikach, tak?
Tak, przekaźników nie szukaj, Sprawdź napięcie na 5 i 4 schemat wyżej. Jak są to do sprawdzenia termisor w matach najlepiej dorwij się do wtyczki pod fotelem i sprawdź oporność między kablami grubymi i między cienkimi schemat wyżej kolega zapodał

Ps. mostkowanie termisora nic nie da bo wtedy daję na sterownik że jest bardzo gorąco i nie uruchomi mat.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 17 gru 2017, 19:01

Jakiś czas temu zakładałem u siebie maty z forda. Termistor dałem zwykły 10k . Nawet nie wiem jakie ma oznaczenia. i jakoś działa z oryginalnymi przekaźnikami. Żeby zasymulować termistor można włożyć rezystor 10 k to będzie temperatura ok 25 st.

Moder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2015, 00:14

Post autor: Moder » 19 gru 2017, 20:34

:O dziękuję wam, jesteście wielcy... Gdy znajdę tylko chwilę to zaczynam zabawę... Ale tak z szybkich spostrzeżeń... W przełącznikach jedno kółko ma wyczuwalne "biegi" (klika i zatrzymuje się na odpowiedniej cyferce) oraz ma stycznik (?), który odpychany jest przez wystający punkt przy pozycji "0".

Drugi natomiast nie ma odczuwalnego położenia na "biegach" (kręci się bez oporów), nie ma stycznika (choć na kole wystający punkt się znajduje).

Więc chyba przynajmniej jeden przełącznik i tak jestem zmuszony wymienić...
Moder Garage!

Audi coupe B3 '89 2.3NG - Black Betty

Audi Coupe B4 Q '92 2.3NG - Żabiasta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga