Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Odwrotne podpięcie akumulatora

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

[B4 2.0 ABK] Odwrotne podpięcie akumulatora

Post autor: lini » 28 gru 2017, 18:21

Witam.

Popełniłem karygodny błąd przy podpinaniu akumulatora i podłączyłem klemy odwrotnie. Podpięcie trwało kilka sekund, w tym czasie dało się zauważyć iskry w okolicach alternatora oraz załączyły się wentylatory chłodnicy. Do tego dym i smród. Auto nie było odpalane. Nie było na zapłonie.

Jako, że jak pisałem błąd to karygodny, to też spotkała mnie kara. Po właściwym podpięciu akumulatora alternator zaczyna dymić. Jak się domyślam, diody lub inne elementy w nim się sfajczyły (chyba, że ktoś ma inną teorię?). Od razu odłączyłem zasilanie. Alternator mogę wymienić, tylko nie wiem czy to wystarczy. Czytałem, że w takich przypadkach może paść ECU, bezpieczniki. Ale czy coś jeszcze? Może ktoś miał podobne doświadczenia?

Jest tu wiele mądrych głów, to być może któraś z nich wie, co taka zamiana polaryzacji po drodze mogła w moim przypadku zrobić. Wiem, że to wróżenie z fusów, ale choćby z ciekawości chciałbym wiedzieć co jest na drodze elektrycznej za alternatorem, gdzie szukać jeżeli wymiana altka by nie pomogła.

Dziękuje z góry za każdą odpowiedź.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 gru 2017, 19:10

Odłacz z alternatora ten gruby plusowy zaizoluj podłącz aku i sprawdź czy reszta żyje czy odpala, czy działa centralny zamek, radio to tak ze standardowego doposażenia. Mówisz że wentylatory się włączyły masz klimę? jeżeli nie to pewnie poleciał ten przekaźnik który załącza wentylatory po zapłonie.

Alternator i tak do wymiany.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 28 gru 2017, 19:48

Dziękuję serdecznie za odpowiedź !

Jak zaizoluje i odlacze teb gruby przewód to co wtedy będzie ? Jakoś wykluczy się alternator z obiegu?

Nie mam klimy. Przekaznik ogarnę mysle o ile padł.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 28 gru 2017, 23:11

Tak alternator wykluczy z obiegu.
Próbuj ,obserwuj inne elementy.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 29 gru 2017, 13:00

Zrobiłem wiec tak, odłączyłem przewód alternatora. Wymieniłem na wszelki wypadek bezpieczniki. Teraz sytuacja taka, ze po przekręceniu na zapłon zegary działają, pojawiają się kontrolki, słychać pompkę. Po przekręceniu dalej by odpalić słyszę tylko jakby sekundowe pyknięcie i wszystko gaśnie. Kolejne próby krecenia kluczykiem nic już nie dają, zupełna cisza. Gdy odepne akumulator i podepnę ponownie sytuacja powraca. Póki nie spróbuje odpalić kontrolki są.

Nie wiem czy radio ocalało, na pewno wypaliło 10A bezpiecznik w nim. Napięcie na wiązce do niego jest, ale radio najmniej ważne. Centralny działa, światła również.

Czy ktoś ma jakies pomysły co można zrobić z tym dalej ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2017, 16:51

Uszkodzenie głównych wiązek wysokiego prądu klemy itd nie łącza chyba że sama klemra jest w kiepskim stanie. Szukaj gdzie jest słaby styk pomoże ci w tym druga osoba i żaróweczka.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 29 gru 2017, 18:06

Wygląda jak padnięty akumulator.
Sprawdź aku. albo spróbuj na innym pewnym że dobry.
Jak nie pomogło to spróbuj na tzw. krótko włączyć rozrusznik jeżeli wiesz o czym piszę .
Możesz tez sprawdzić dać nowy/inny przewód z plusa aku. na rozrusznik.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 29 gru 2017, 18:53

Akumulator jest z tego roku z wakacji. Ze starości raczej nie umarłby, chyba że wskutek kilkusekundowego zwarcia. Samo napięcie jest ok, ale domyślam się, że nie ma to znaczenia.

Ja wiem, że podczas rozruchu pojawia się bardzo duże obciążenie dla niego, ale nawet jeśli byłby słaby, to chyba po ponownym wlozeniu kluczyka i przekreceniu w pozycję zapłon, jakieś kontrolki pojawić się powinny (napięcie 12,7V). Tymczasem jest tak, że po przekreceniu w pozycję startu zasilanie ginie całkowicie. Odłączę klemę na chwilę, to wraca.

Jestem leszczem jeżeli chodzi o mechanikę, toteż mogę głupoty w sumie pisać. Dziękuję tak czy siak za zainteresowanie.

Co do rozrusznika - nigdy tego nie robiłem, ale spróbować mogę. Tyle, że do tego musiałbym auto pewnie podnieść, a nie bardzo mam jak. Da się coś zrobić od góry?

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 29 gru 2017, 22:33

Weź przewód podłącz go do + Akumulatora, a koniec do blaszki w skrzynce bezpieczników tylko pamiętaj, aby auto było na luzie.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 03 sty 2018, 21:09

Trochę to trwało, ale są postępy. Przyczyną nieodpalania był akumulator. Prawdopodobnie zwarcie go wykończyło, wymieniłem na sprawny.
Obecnie auto już odpala, zauważyłem jeden problem.

Ale po kolei. Auto odpaliłem bez alternatora. Po odpaleniu pulsują diody płynu chłodzącego oraz hamulcowego. Czytałem że to normalny objaw jak nie podłączy się alternatora. Proszę tylko o potwierdzenie czy tak faktycznie jest.

W środku wszystko co elektryczne działa. Ponieważ nie chciałem czekać aż auto się nagrzeje i czerpać akumulator, postanowiłem sprawdzić wentylatory na na krótko. To jest odpalilem auto i przylaczylem jedną blaszkę przy czujniku do drugiej. Wentylator z tego co kiedyś ktoś mi pokazywał powinien wtedy zalaiczyć się, mój ani drgnie. Przypominam że podczas mojej wtopy z podłączeniem Aku wentylatory wtedy jakimś cudem się uruchomiły.
Co w takim razie moglem spalic, co powinienem teraz sprawdzic? Czy coś poza przekaźnikiem tutaj się znajduje? No chyba że do działania wentylatoroe jest alternator potrzebny, to mnie pocieszycie.

Dziękuję wszystkim za dotychczasowe zainteresowanie i pomoc.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2018, 21:47

lini pisze:Ale po kolei. Auto odpaliłem bez alternatora. Po odpaleniu pulsują diody płynu chłodzącego oraz hamulcowego. Czytałem że to normalny objaw jak nie podłączy się alternatora. Proszę tylko o potwierdzenie czy tak faktycznie jest.
Tak
lini pisze:Co w takim razie moglem spalic, co powinienem teraz sprawdzic? Czy coś poza przekaźnikiem tutaj się znajduje? No chyba że do działania wentylatoroe jest alternator potrzebny, to mnie pocieszycie.
Nie trzeba alternatora , a włacznik przy chłodnicy nie jest czasem dwubiegowy?? jak tak to może złe blaszki stykałeś chyba że tylko dwa kable sa to raczej pomyłki nie ma a wentylatory nie miało się co spalić silniki DC mogą działać z obrotnym biegunem tylko w inna stronę kręcą przekążniki bez znaczenia.

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 03 sty 2018, 22:10

Mam coś takiego jak tutaj. Zdjęcie z google, ale mam to samo.
http://audi.pacula.eu/wp-content/galler ... nik_01.jpg

I zdjalem jedna wsuwkę i dotknalem drugiej - nic. Spróbowałem odwrotnie, też nic. Auto uruchomione, bez świateł.

Jarewa, powiedz mi jeszcze proszę, czy po wymianie alternatora jakoś trudno jest naciągnąć ten pasek? Na cos trzeba zwrócić uwagę, czy po prostu jak przykrece na tym za samym zębie na tej zębatce jak do tej pory, to będzie dobrze ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2018, 22:29

a tu ja myslałem że przy chłodnicy, żeby ten przekaźnik sprawdzić musisz właczyć zapłon zrobić zwarcie i wyłączyć zapłon wtedy po wyłączeniu mają się odezwać wentylatory jak nie to moze przekaźnik uwalony bo ten może.

Pasek tak się naciąga żeby najdłuższy odcinek tak pod duża siła poddawał sie po 1cmm

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 03 sty 2018, 22:39

Przy chłodnicy, czyli ten?
http://audi.pacula.eu/wp-content/galler ... nik_02.jpg

Popraw mnie proszę jeśli źle rozumiem.
Mam wypiąć wtyczkę i na zapłonie połączyć czyms te piny we wtyczce , potem wyłączyć zaplon (w tym czasie piny we wtyczce zwarte) ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2018, 22:42

lini pisze:Mam wypiąć wtyczkę i na zapłonie połączyć czyms te piny we wtyczce , potem wyłączyć zaplon (w tym czasie piny we wtyczce zwarte) ?
Tak to jest procedura do tego czujnika przy głowicy tego co wczesniej pokazałeś zdjęcie, on na zapłonie nie wystartuje wentylator. Twoja czyność była zła tak to sprawdza się czujnik przy chłodnicy te przed chwilą zdjecie on działa tylko na zapłonie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl