Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Sterownik 16 bit, złe wskazania spalania

ODPOWIEDZ
gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

[B4 1.9 TDI 1Z] Sterownik 16 bit, złe wskazania spalania

Post autor: gornek90 » 27 gru 2017, 14:28

Cześć wszystkim. B4 1z na Pierburgu. Wymieniłem ostatnio sterownik z 8bit na 16bit. Silnik chodzi bez problemów, zero błędów. Ale sprawa jest taka, mam licznik z pełnym fisem z a4 b5. Spalanie było podpięte pod pin 9 w sterowniku 8 bitowym. Srednie spalanie jakieś 5,7-6 l wiec ok, bo to się dosć pokrywało. Po zmianie sterownika na 16 bit średnie spalanie jest 2,3 litra, a chwilowe schodzi nawet do 0,2 l/100km. Czy ktoś wie o co to chodzi ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 15:20 przez gornek90, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 gru 2017, 14:49

gornek90, _uwaga

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2017, 21:59

Żeby fis pokazywał prawidlowo spalanie ,wszystko co ma wpływ na zużycie ,musi być w zasadzie fabryczne ,czyli dawka , wtryski i sterownik .Sprawdż sobie jaka była dawka na twoim ,a jaka jest na tym 16 bitowym sterowniku ,bo mogł ktoś zmienić dawkę w adaptacjach

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 27 gru 2017, 22:56

Na sterowniku 8bit dawka była jakieś 3,8 mg. Przy sterowniku 16 bit dawka była 2,6 mg ale została już ustawiona na jakieś 3,6 mg. W adaptacjach wszystko wygląda ok, bo w każdej grupie jest 32768

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 gru 2017, 23:00

Skoro dawkę ustawiłeś taką jaka była na 8bit ,to fis powinien pokazywać tak samo ...no chyba że sterownik tuningowany to mogą być przekłamania we wskazaniach spalania

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 27 gru 2017, 23:19

Właśnie ten sterownik jest seria, bez żadnego programu na plus. A właśnie, dlaczego dawka się zmieniala... Nie powinna być taka sama i przy 8 i 16 bit, bez przestawiania nastawnika ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 gru 2017, 13:20

Właśnie ten sterownik jest seria, bez żadnego programu na plus. A właśnie, dlaczego dawka się zmieniala... Nie powinna być taka sama i przy 8 i 16 bit, bez przestawiania nastawnika ?
Dawkę można zmienić vagiem w adaptacjach i nie potrzeba przy tym ruszać nastawnika

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 28 gru 2017, 15:35

To wiem że można vagiem, ale chyba przestawić ponad 1mg to będzie ciężko... W 8 bitowym się tym bawiłem i było +- 0,5 mg. Ale raczej przestawienie na nastawniku raczej niż nie popsuło ;) pobawię się jeszcze tymi dawkami i zobaczę jak będzie na to reagował fis. Ale też mnie zastawia jedną rzecz... Na nastawniku 8bit miałem problemy z szarpaniem auta w okolicy 1,6-2 tys obrotów, ( 4,5 bieg) nastawił kilka razy czyszczony, wtrysk sterujący zmieniony. Po odpięciu sygnału prędkości od sterownika brak szaprania, chodził jak zegarek - czyli problem w nastawniku. Po zmianie na 16 bit wszystkie problemy ustały, brak szarpania, sygnał podpięty do sternika. Czyżby za to szarpanie mógł odpowiadać sterownik ? :| Bo jakiś nie chce mi się w to wierzyć...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 gru 2017, 17:58

gornek90 pisze: Czyżby za to szarpanie mógł odpowiadać sterownik ?
Jak wszystko jest tip top ,to i na ori 8 bitowym sterowniku nie ma prawa szarpać ;-) A ze soft 16 -to bitowego sterownika jest trochę bardziej "wyrafinowany " i zawiera znacznie więcej map niż 8 ka , to być może w pewnych okolicznosciach nie występuje to szarpanie które występuje na ori 8 ce ..ale żeby ktoś sobie nie pomyślał ze majac brudny nastawnik można w ten sposób załatwić sprawę , bo tak dobrze to nie ma ;-)

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 29 gru 2017, 20:54

kolega gornek90 powiem Ci jedno Munior jak zawsze ma racje ,
dzięki temu forum i w dużej mierze dzięki koledze Muniorowi i jego cennym radom naprawam sam swoje dwie b4 oraz znajomym i zawsze jego cenne rady są trafne .

a tak na marginesie to anegdotka z dzisiejszej naprawy apropo szarpań

dzisiaj miałem przypadek ze jakiś spec nazwijmy go pan grzebalski tak wyczyścił kumplowi nastawnik kasując 200zł w szczecinie i nawet go nie rozbierając zrobił tylko szejka bo były jeszcze oryginalne zgrzewy ,chwile było dobrze i po tygodniu szarparnia powróciły ,na reklamacje nie opłaci się jechać do szczecina specjalnie , po zwaleniu nastawnika okazało sie ze pod nastawnikiem nie ma w ogóle magnesu ,pan grzebalski wywalił go aby większy był otwór przy wylewaniu tego szejka chyba :) po zmianie na inny nastawnik czysciutki który miałem na stanie nie to auto , teraz tylko pozostaje czekać kiedy znowu się zawali opiłkami nastawnik:)

gornek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 13 gru 2009, 15:03
Lokalizacja: Zakliczyn

Post autor: gornek90 » 08 sty 2018, 22:03

MUNIOR pisze:
gornek90 pisze: Czyżby za to szarpanie mógł odpowiadać sterownik ?
Jak wszystko jest tip top ,to i na ori 8 bitowym sterowniku nie ma prawa szarpać ;-) A ze soft 16 -to bitowego sterownika jest trochę bardziej "wyrafinowany " i zawiera znacznie więcej map niż 8 ka , to być może w pewnych okolicznosciach nie występuje to szarpanie które występuje na ori 8 ce ..ale żeby ktoś sobie nie pomyślał ze majac brudny nastawnik można w ten sposób załatwić sprawę , bo tak dobrze to nie ma ;-)
Jest bardziej wyrafinowany a mniej go jest w obudowie w porównaniu do 8 :p hmm będę czekał kiedy zacznie spowrotem zacznie szarpać... Chodź ten problem trwa już lata, byly nawet dwa nastawniki podstawiane na próbę i nie było poprawy :/ chyba że każdy z tych nastawników był uszkodzony

[ Dodano: 2017-12-29, 22:58 ]
jarowlkp pisze:kolega gornek90 powiem Ci jedno Munior jak zawsze ma racje ,
dzięki temu forum i w dużej mierze dzięki koledze Muniorowi i jego cennym radom naprawam sam swoje dwie b4 oraz znajomym i zawsze jego cenne rady są trafne
Ja również cenie ;) doświadczenie jest najważniejsze

[ Dodano: 2018-01-08, 22:03 ]
Przelaczylem w liczniku kodowanie na benzyne r4 i pokazuje średnie w okolicy 5,1 litra :) więc narazie tak zostanie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga