[B4 1.9 TDI 1Z] Sterownik 16 bit, złe wskazania spalania
[B4 1.9 TDI 1Z] Sterownik 16 bit, złe wskazania spalania
Cześć wszystkim. B4 1z na Pierburgu. Wymieniłem ostatnio sterownik z 8bit na 16bit. Silnik chodzi bez problemów, zero błędów. Ale sprawa jest taka, mam licznik z pełnym fisem z a4 b5. Spalanie było podpięte pod pin 9 w sterowniku 8 bitowym. Srednie spalanie jakieś 5,7-6 l wiec ok, bo to się dosć pokrywało. Po zmianie sterownika na 16 bit średnie spalanie jest 2,3 litra, a chwilowe schodzi nawet do 0,2 l/100km. Czy ktoś wie o co to chodzi ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 15:20 przez gornek90, łącznie zmieniany 3 razy.
To wiem że można vagiem, ale chyba przestawić ponad 1mg to będzie ciężko... W 8 bitowym się tym bawiłem i było +- 0,5 mg. Ale raczej przestawienie na nastawniku raczej niż nie popsuło pobawię się jeszcze tymi dawkami i zobaczę jak będzie na to reagował fis. Ale też mnie zastawia jedną rzecz... Na nastawniku 8bit miałem problemy z szarpaniem auta w okolicy 1,6-2 tys obrotów, ( 4,5 bieg) nastawił kilka razy czyszczony, wtrysk sterujący zmieniony. Po odpięciu sygnału prędkości od sterownika brak szaprania, chodził jak zegarek - czyli problem w nastawniku. Po zmianie na 16 bit wszystkie problemy ustały, brak szarpania, sygnał podpięty do sternika. Czyżby za to szarpanie mógł odpowiadać sterownik ? Bo jakiś nie chce mi się w to wierzyć...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak wszystko jest tip top ,to i na ori 8 bitowym sterowniku nie ma prawa szarpać A ze soft 16 -to bitowego sterownika jest trochę bardziej "wyrafinowany " i zawiera znacznie więcej map niż 8 ka , to być może w pewnych okolicznosciach nie występuje to szarpanie które występuje na ori 8 ce ..ale żeby ktoś sobie nie pomyślał ze majac brudny nastawnik można w ten sposób załatwić sprawę , bo tak dobrze to nie magornek90 pisze: Czyżby za to szarpanie mógł odpowiadać sterownik ?
kolega gornek90 powiem Ci jedno Munior jak zawsze ma racje ,
dzięki temu forum i w dużej mierze dzięki koledze Muniorowi i jego cennym radom naprawam sam swoje dwie b4 oraz znajomym i zawsze jego cenne rady są trafne .
a tak na marginesie to anegdotka z dzisiejszej naprawy apropo szarpań
dzisiaj miałem przypadek ze jakiś spec nazwijmy go pan grzebalski tak wyczyścił kumplowi nastawnik kasując 200zł w szczecinie i nawet go nie rozbierając zrobił tylko szejka bo były jeszcze oryginalne zgrzewy ,chwile było dobrze i po tygodniu szarparnia powróciły ,na reklamacje nie opłaci się jechać do szczecina specjalnie , po zwaleniu nastawnika okazało sie ze pod nastawnikiem nie ma w ogóle magnesu ,pan grzebalski wywalił go aby większy był otwór przy wylewaniu tego szejka chyba po zmianie na inny nastawnik czysciutki który miałem na stanie nie to auto , teraz tylko pozostaje czekać kiedy znowu się zawali opiłkami nastawnik:)
dzięki temu forum i w dużej mierze dzięki koledze Muniorowi i jego cennym radom naprawam sam swoje dwie b4 oraz znajomym i zawsze jego cenne rady są trafne .
a tak na marginesie to anegdotka z dzisiejszej naprawy apropo szarpań
dzisiaj miałem przypadek ze jakiś spec nazwijmy go pan grzebalski tak wyczyścił kumplowi nastawnik kasując 200zł w szczecinie i nawet go nie rozbierając zrobił tylko szejka bo były jeszcze oryginalne zgrzewy ,chwile było dobrze i po tygodniu szarparnia powróciły ,na reklamacje nie opłaci się jechać do szczecina specjalnie , po zwaleniu nastawnika okazało sie ze pod nastawnikiem nie ma w ogóle magnesu ,pan grzebalski wywalił go aby większy był otwór przy wylewaniu tego szejka chyba po zmianie na inny nastawnik czysciutki który miałem na stanie nie to auto , teraz tylko pozostaje czekać kiedy znowu się zawali opiłkami nastawnik:)
Jest bardziej wyrafinowany a mniej go jest w obudowie w porównaniu do 8 :p hmm będę czekał kiedy zacznie spowrotem zacznie szarpać... Chodź ten problem trwa już lata, byly nawet dwa nastawniki podstawiane na próbę i nie było poprawy chyba że każdy z tych nastawników był uszkodzonyMUNIOR pisze:Jak wszystko jest tip top ,to i na ori 8 bitowym sterowniku nie ma prawa szarpać A ze soft 16 -to bitowego sterownika jest trochę bardziej "wyrafinowany " i zawiera znacznie więcej map niż 8 ka , to być może w pewnych okolicznosciach nie występuje to szarpanie które występuje na ori 8 ce ..ale żeby ktoś sobie nie pomyślał ze majac brudny nastawnik można w ten sposób załatwić sprawę , bo tak dobrze to nie magornek90 pisze: Czyżby za to szarpanie mógł odpowiadać sterownik ?
[ Dodano: 2017-12-29, 22:58 ]
Ja również cenie doświadczenie jest najważniejszejarowlkp pisze:kolega gornek90 powiem Ci jedno Munior jak zawsze ma racje ,
dzięki temu forum i w dużej mierze dzięki koledze Muniorowi i jego cennym radom naprawam sam swoje dwie b4 oraz znajomym i zawsze jego cenne rady są trafne
[ Dodano: 2018-01-08, 22:03 ]
Przelaczylem w liczniku kodowanie na benzyne r4 i pokazuje średnie w okolicy 5,1 litra więc narazie tak zostanie