[ABK] sonda lambda
- 603mariusz
- Forum Audi 80
- Posty: 107
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
- Lokalizacja: Andrychow
[B4, 2.0 ABK] Sonda lambda
Cześć koledzy!
Mam pytanko!
Autko mi spalało bardzo duzo, więc chciałem wymienić sondę między innymi, myślałem że się skończyła
Kupiłem sobie nową sonde, wykręciłem starą i coś nie tak
Nowa sonda ma dwie końcowki, jedna zwykła jedno pionowa, druga kostka 2 pinowa.
W starej sondzie mam też kostkę 2 pinowa i jedno pinowa + masa.
Dlaczego w nowej sondzie nie ma masy?
Cos w starej sondzie było kombinowane, przedłużony kabel masy...
W nowej sondzie masa jest w którymś z pinów?
Dodam że mam gaz, sekwencja STAG
Czy lambda jest podłączona do czegoś od gazu? Czy leci sygnał do kompa i sterownik gazu sobie z niego pobiera dane?
Auto bierze mi olej, lekko kopci, czy ma to wpływ na działanie sondy? Jej żywotność?
PS: W starej sondzie okazało się że przypaliła się masa i urwało ją, teraz dylemat czy naprawić przewód w starej sondzie czy jeździć na nowej.
Z góry dzieki koledzy za odpowiedzi
Mam pytanko!
Autko mi spalało bardzo duzo, więc chciałem wymienić sondę między innymi, myślałem że się skończyła
Kupiłem sobie nową sonde, wykręciłem starą i coś nie tak
Nowa sonda ma dwie końcowki, jedna zwykła jedno pionowa, druga kostka 2 pinowa.
W starej sondzie mam też kostkę 2 pinowa i jedno pinowa + masa.
Dlaczego w nowej sondzie nie ma masy?
Cos w starej sondzie było kombinowane, przedłużony kabel masy...
W nowej sondzie masa jest w którymś z pinów?
Dodam że mam gaz, sekwencja STAG
Czy lambda jest podłączona do czegoś od gazu? Czy leci sygnał do kompa i sterownik gazu sobie z niego pobiera dane?
Auto bierze mi olej, lekko kopci, czy ma to wpływ na działanie sondy? Jej żywotność?
PS: W starej sondzie okazało się że przypaliła się masa i urwało ją, teraz dylemat czy naprawić przewód w starej sondzie czy jeździć na nowej.
Z góry dzieki koledzy za odpowiedzi
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
bo jej nie potrzeba, ori sonda tak ma grzałka 2 pin i sygnał 1 pinAudipod pisze:Dlaczego w nowej sondzie nie ma masy?
raczej nie, bardzo rzadko gazownicy ją podłączają - w sumie nie ma potrzebyAudipod pisze:Czy lambda jest podłączona do czegoś od gazu?
możesz próbować naprawić jak zdołasz i oddać nową o ile Ci teraz przyjmą, w co wątpięAudipod pisze:PS: W starej sondzie okazało się że przypaliła się masa i urwało ją, teraz dylemat czy naprawić przewód w starej sondzie czy jeździć na nowej.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
za jakiś czas na pewno będzie, bo ją syf z nieprzepalonego olej zapierdzieli - trzeba będzie wyciągać i czyścić.Audipod pisze: a jak z tym braniem oleju zaburza to jej pracę?
A jak długo wytrwa nie wiadomo bardziej będzie to zależało od zanieczyszczenia w spalinach - może miesiąc, może rok a może i dłużej, chodź wątpię by tak długo dała radę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak miałeś sondę przewodową wcześniej to musiała być podłączona masa. W 3 przewodowej masa jest brana z obudowy.
Sondę możesz pobieżnie sprawdzić multimetrem za 10zł. Jeśli będzie stała na ≈0V albo ≈1V to dodaj raptownie gazu i obserwuje czy napięcie się zmieni. Jeśli się zmieni to sonda dobra ale coś innego jest niesprawne bo napięcie na sondzie powinno się zmieniać co jakąś sekundę na wolnych obrotach samo.
Sondę możesz pobieżnie sprawdzić multimetrem za 10zł. Jeśli będzie stała na ≈0V albo ≈1V to dodaj raptownie gazu i obserwuje czy napięcie się zmieni. Jeśli się zmieni to sonda dobra ale coś innego jest niesprawne bo napięcie na sondzie powinno się zmieniać co jakąś sekundę na wolnych obrotach samo.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ja bym powiedział na słuch bo to tez idzie usłyszeć.PieterB pisze: Audipod napisał/a:
Trochę off top jak sprawdzić sondę czy działa bez VAG-a?
kurde tyle tematów o tym.......
Są próby mycia ale naszej sondy to malo opłacalne bo mycie to spory koszt prawie 1/3 nowej a próby są mycia szerokopasmowej gdzie koszta 3x wiecej i tam to róznie jest niektóre odzyskują sprawność niektóre nie. Dlatego temat rzeka.PieterB pisze:h/k, jak dla mnie to tylko myjka ultradźwiękowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Jeszcze jedno - wyłóż ten znikomy Geld i kup sobie interfejs, bo nie warto bawić się w naprawy przy osprzęcie bez diagnostyki. Przerabiałem to i zmarnowałem mnóstwo czasu, a i tak musiałem użyć laptopa, podszkolić się z interpertacji parametrów i zrobić porządek. Teraz mam autko czyste od błędów i nieprawidłowych odczytów (uwaga, to nie jest tożsame).
Pozdrawiam
Pozdrawiam