Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
603mariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 06 wrz 2008, 04:12
Lokalizacja: Andrychow

Post autor: 603mariusz » 31 gru 2017, 13:51

Ok dziękuje wam koledzy.

Audipod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2017, 17:54
Lokalizacja: Podkarp.

[B4, 2.0 ABK] Sonda lambda

Post autor: Audipod » 16 maja 2018, 20:40

Cześć koledzy!
Mam pytanko!
Autko mi spalało bardzo duzo, więc chciałem wymienić sondę między innymi, myślałem że się skończyła :)
Kupiłem sobie nową sonde, wykręciłem starą i coś nie tak :)
Nowa sonda ma dwie końcowki, jedna zwykła jedno pionowa, druga kostka 2 pinowa.

W starej sondzie mam też kostkę 2 pinowa i jedno pinowa + masa.
Dlaczego w nowej sondzie nie ma masy?
Cos w starej sondzie było kombinowane, przedłużony kabel masy...
W nowej sondzie masa jest w którymś z pinów?

Dodam że mam gaz, sekwencja STAG
Czy lambda jest podłączona do czegoś od gazu? Czy leci sygnał do kompa i sterownik gazu sobie z niego pobiera dane?

Auto bierze mi olej, lekko kopci, czy ma to wpływ na działanie sondy? Jej żywotność?

PS: W starej sondzie okazało się że przypaliła się masa i urwało ją, teraz dylemat czy naprawić przewód w starej sondzie czy jeździć na nowej.

Z góry dzieki koledzy za odpowiedzi :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2018, 20:47

Audipod pisze:Dlaczego w nowej sondzie nie ma masy?
bo jej nie potrzeba, ori sonda tak ma grzałka 2 pin i sygnał 1 pin
Audipod pisze:Czy lambda jest podłączona do czegoś od gazu?
raczej nie, bardzo rzadko gazownicy ją podłączają - w sumie nie ma potrzeby
Audipod pisze:PS: W starej sondzie okazało się że przypaliła się masa i urwało ją, teraz dylemat czy naprawić przewód w starej sondzie czy jeździć na nowej.
możesz próbować naprawić jak zdołasz i oddać nową o ile Ci teraz przyjmą, w co wątpię

Audipod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2017, 17:54
Lokalizacja: Podkarp.

Post autor: Audipod » 16 maja 2018, 21:04

Raczej już nie będę oddawał :D a jak z tym braniem oleju zaburza to jej pracę? :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2018, 21:10

Audipod pisze: a jak z tym braniem oleju zaburza to jej pracę? :D
za jakiś czas na pewno będzie, bo ją syf z nieprzepalonego olej zapierdzieli - trzeba będzie wyciągać i czyścić.
A jak długo wytrwa nie wiadomo bezradny_ bardziej będzie to zależało od zanieczyszczenia w spalinach - może miesiąc, może rok a może i dłużej, chodź wątpię by tak długo dała radę.

Audipod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2017, 17:54
Lokalizacja: Podkarp.

Post autor: Audipod » 16 maja 2018, 21:42

Ok to dzięki wielkie za wiedzę :D Trochę off top jak sprawdzić sondę czy działa bez VAG-a? :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 maja 2018, 22:54

Jak miałeś sondę przewodową wcześniej to musiała być podłączona masa. W 3 przewodowej masa jest brana z obudowy.

Sondę możesz pobieżnie sprawdzić multimetrem za 10zł. Jeśli będzie stała na ≈0V albo ≈1V to dodaj raptownie gazu i obserwuje czy napięcie się zmieni. Jeśli się zmieni to sonda dobra ale coś innego jest niesprawne bo napięcie na sondzie powinno się zmieniać co jakąś sekundę na wolnych obrotach samo.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 maja 2018, 14:45

PieterB pisze:trzeba będzie wyciągać i czyścić.
A czym można taką sondę wyczyścić? Myjka ultradźwiękowa wchodzi w grę? Czy jakieś delikatniejsze środki - benzyna, izopropanol?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 maja 2018, 15:38

h/k, jak dla mnie to tylko myjka ultradźwiękowa najlepsze rozwiązanie ale pewnie można też jak pisałeś bp i izopropanol itp. rzeczy. Chodź ja osobiście tego nigdy nie miałem zaszczytu robić.
Audipod pisze:Trochę off top jak sprawdzić sondę czy działa bez VAG-a? :D
kurde tyle tematów o tym.......

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 maja 2018, 16:46

PieterB pisze: Audipod napisał/a:
Trochę off top jak sprawdzić sondę czy działa bez VAG-a?
kurde tyle tematów o tym.......
Ja bym powiedział na słuch ;-) bo to tez idzie usłyszeć.
PieterB pisze:h/k, jak dla mnie to tylko myjka ultradźwiękowa
Są próby mycia ale naszej sondy to malo opłacalne bo mycie to spory koszt prawie 1/3 nowej a próby są mycia szerokopasmowej gdzie koszta 3x wiecej i tam to róznie jest niektóre odzyskują sprawność niektóre nie. Dlatego temat rzeka.

Audipod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2017, 17:54
Lokalizacja: Podkarp.

Post autor: Audipod » 18 maja 2018, 12:04

Ok wielkie dzięki koledzy za odpowiedzi temat do zamknięcia :D

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 maja 2018, 12:23

Jeszcze jedno - wyłóż ten znikomy Geld i kup sobie interfejs, bo nie warto bawić się w naprawy przy osprzęcie bez diagnostyki. Przerabiałem to i zmarnowałem mnóstwo czasu, a i tak musiałem użyć laptopa, podszkolić się z interpertacji parametrów i zrobić porządek. Teraz mam autko czyste od błędów i nieprawidłowych odczytów (uwaga, to nie jest tożsame).

Pozdrawiam

Audipod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 30 paź 2017, 17:54
Lokalizacja: Podkarp.

Post autor: Audipod » 25 maja 2018, 18:54

Kabel mogę kupić, jak wygląda oprogramowanie do tego? Jestem zielony w tym :) Można gdzieś ściągnąć interfejs do diagnostyki? :)

lini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 28 gru 2017, 18:19

Post autor: lini » 25 maja 2018, 22:34

Ściagnąć można zawsze, są wersję darmowe, płatne lub spiracone. Najpopularniejszy jest chyba VAG.

Przy okazji, chciałbym zapytać czy sonda ma jakiekolwiek znaczenie przy instalacji gazowej sekwencyjnej. W przypadku zwykłego gazu wiem, że rzadko, o czym już wspomniał @PieterB. A w sekwencji?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 maja 2018, 22:41

Ma ogromne znaczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl