Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Przekładka silnika z 2.0 ABT na ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 24 gru 2017, 01:50

Dawca rozbity
Woonski^ pisze:Dochodzi jeszcze ta opcja że jeśli w dowodzie, karcie pojazdu a co lepsze na nalypce w wanience koła zapasowego jest wbite jak wół ABK to może ktoś jakimś innym sposobem wsadził tam te ABT.

Czy miało by z tym coś wspólnego to że odpala się je z przycisku przy dźwignik od otwierania maski bez konieczności wkladania kluczyka do stacyjki ?
Oj coś mam obawy, że Twoje auto jeździ na patentach... Weź może na spokojnie sobie przemyśl, obejrzyj, może auto już jest w tak złym stanie, że swap z powrotem na ABK nie ma sensu. A może się mylę - odkręcisz te kilka dziwnych przeróbek i autko jeszcze sporo pośmiga.
Czy ten dawca naprawdę jest tak mocno uszkodzony? Może by Tobie się opłacało zrobić go (ale naprawdę porządnie) i jeździć nim? Gdyby był w naprawdę ładnym stanie to wtedy może się opłacić.

PS. To, co masz tam narobione to równie dobrze może być ABK na osprzęcie z ABT. Wypalony tłok wskazywałby na niepoprawną pracę. Chyba, że masz fatalnie wyregulowany gaz tam, ale myślę, że w takiej sytuacji pierwsza zaczęłaby się poddawać uszczelka pod głowicą oraz gniazda zaworów. I to być może po kilka razy.

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 24 gru 2017, 09:47

Przyjrzyj się dokładnie silnikowi, bo może ktoś władował ci tam zwykły gaźnik a wiązka została z ABK. Wtedy sporo pracy by odeszło. Różne rzeźby się widziało.

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 30 gru 2017, 17:59

Przyznam się bez bicia , że znawcą tych tematach nie jestem i sugeruję się tylko zdaniem innych.

Odpowiem na niektóre pytania...

1.Chcę przywrócić tego dziadka do życia tak czy siak bo ma ładną budę i jak na swoje lata nie wygląda na zmęczonego życiem ( zdjęcia kiedyś wrzucę na forum ). Budżet pozwolił mi na kupienie rozbitka z którego będę sprzedawał części które zostaną. Mogłem równie dobrze kupić gołe ABT i założyć bez kombinowania ale po 1 silników abt nie ma wgl w ogłoszeniach a po 2 gie za całego rozbitka dałem 1000 zł a facet chciał 650 zł za sam silnik więc wiadomo co wybrałem. W zasadzie nie myślałem nawet o tym że tyle z tą przekładką na ABK jest zabawy i kupiłem ją można powiedzieć nie świadomie ale jestem w dobrej nadziei że uda się z tego coś wykombinować.

2,Rozbitek jest bez dokumentów w dodatku Avant także wgl mi to nie odpowiada

3,Dziura w tłoku to raczej efekt tego że przeskoczył rozrząd.

4,Tak czy siak decyzja zapadła. Przekładam gołe ABK z rozbitka i zakładam kolektor i filtr z ABT z żeby można było podłączyć gaz ten co jest.

Za przekładkę ABK z wiązką kompem itp. minimum 1000 zł mi jeden jedyny mechanik policzył który w ogóle chciał się tego podjąć. Do tego przerabiać to wszystko na sekwencje żeby chodziło to skórka z wyprawkę. Po nowym roku zaczynam zabawę z tą przekładką. Pojeżdzę trochę zobaczę jak to chodzi. O efektach lepszych lub gorszych na pewno się pochwalę kwadr

[ Dodano: 2017-12-30, 17:59 ]
h/k pisze:
PS. To, co masz tam narobione to równie dobrze może być ABK na osprzęcie z ABT. Wypalony tłok wskazywałby na niepoprawną pracę. Chyba, że masz fatalnie wyregulowany gaz tam, ale myślę, że w takiej sytuacji pierwsza zaczęłaby się poddawać uszczelka pod głowicą oraz gniazda zaworów. I to być może po kilka razy.
Nie dopoatrzyłem się na bloku tej z wypalonym tłokiem oznaczenia ale na pokrywie rozrządu jest naklejka z symbolem ABT. Chyba że pokrywy rozrządu pasują P&P w obu modelach ? Dziwi mnie też to że wszyscy z forum stawiają krzyżyk nad tego typu przekładką ( ABK na osprzęcie ABT ) a każdy z kim rozmawiałem nie widzieli w tym problemu. Mam tu na myśli mechaników. To że jest to dla nich o wiele łatwiejsze to rozumiem ale rozmawiałem z kilkoma dobrymi znajomymi i jednogłośnie stwierdzili " to musi chodzić "

Komentarz pozostawiam Wam. Ja tylko mam budżet na to auto :|

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 gru 2017, 21:28

Woonski^ pisze:Nie dopoatrzyłem się na bloku tej z wypalonym tłokiem oznaczenia ale na pokrywie rozrządu jest naklejka z symbolem ABT. Chyba że pokrywy rozrządu pasują P&P w obu modelach ? Dziwi mnie też to że wszyscy z forum stawiają krzyżyk nad tego typu przekładką ( ABK na osprzęcie ABT ) a każdy z kim rozmawiałem nie widzieli w tym problemu. Mam tu na myśli mechaników. To że jest to dla nich o wiele łatwiejsze to rozumiem ale rozmawiałem z kilkoma dobrymi znajomymi i jednogłośnie stwierdzili " to musi chodzić "
Kolego! ABK ma wyższy stopień sprężania, dlatego w tym silniku pracuje oryginalnie Digifant, który jest m.in. wyposażony w czujnik spalania stukowego. Szczerze mówiąc, ciężko mi powiedzieć jak ta przeróbka na Mono Motronic zadziała, ja bym się bał.
A ci macherzy co mówią "musi zadziałać" to już takie sztuki robili? Prawdę mówiąc ja już się nauczyłem, że jak Audi z tamtych lat wychodzi z fabryki "z tym i z tym" to ma tak być, a kombinacje fatalnie się mogą skończyć. Począwszy od "głupiej" osłony akumulatora po nie obdarty odbój przedni czy nawet ustawienie zapłonu silnika ABK, które jest w istocie proste.
Pokrywa rozrządu raczej jest zamienna w ABT i ABK. Sprawdź numery silnika - powinny być pod bocznym króćcem głowicy (tym z czujnikami).
Woonski^ pisze:Komentarz pozostawiam Wam. Ja tylko mam budżet na to auto :|
Obyś na tym wszystkim dobrze wyszedł. A B3 śmigać by Tobie nie odpowiadało? Dużo ich jest w małych cenach i to sztuki niestyrane. No ale pewnie jak nie zniszczona to bita... Chociaż... szpachlowane demontowalne poszycia jeszcze można znieść. Zresztą, musisz wiedzieć.
Ja tylko dopowiem, że o włos nie kupiłem B trójki, a nawet byłem o krok od kupna C3 w sedanie, bo niestety znaleźć niedrogo starego Avanta, który jeszcze nie wymaga dużego wkładu to chyba jest niemożliwe, a nawet zadbany B4 sedan to widzę duży problem do okolic 4 tys. No ale większa rodzina, to i kombi raczej musowo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 gru 2017, 22:34

Woonski^ pisze: Dziwi mnie też to że wszyscy z forum stawiają krzyżyk nad tego typu przekładką
Bo ktoś już to zrobił przed tobą wystarczy poczytać z czym miał problem i co wyszło. Poczytaj temat "hybryda abk/abt"

Po drugie głowice do zmiany albo dochodzi redukcja by przystosować kolektory wiec niepotrzebny wydatek który odczujesz po kieszeni.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 31 gru 2017, 00:03

Bo ktoś już to zrobił przed tobą wystarczy poczytać z czym miał problem i co wyszło. Poczytaj temat "hybryda abk/abt"
Pomijając fakt, że tym silnikom zdarza się postukiwanie (wałek pośredni?) co mogło być przyczyną problemów autora tematu z linku pod poprzednim postem - bo pisze o stukach na noPb i LPG, to w jednym z ostatnich tam wpisów ktoś inny oznajmił, że wymiana samych tłoków na ABKowskie może spowodować spalanie stukowe i pisze, że coś słychać na dużym obciążeniu w upały. Także gra moim zdaniem totalnie nie warta świeczki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 gru 2017, 09:26

Woonski^, ale działaj przecież nikt Ci nie broni, w końcu to Twoja kasa i czas.
Koledzy starają Ci się tylko zwrócić uwagę na to z czym będą problemy.
Jeśli twoi mechanicy twierdzą że to pikuś to może mają jakiś patent. Ja osobiście znam tylko jeden taki przypadek gdzie niestety koleś poległ, resztę znam tylko ze słyszenia więc nie będę tu rad udzielał.

ps nie zapomnij tylko później napisać o rezultatach, tylko szczerze okok Bo już tu nie jeden miał wielkie plany i podobno wszystko miało się dać bez problemu zrobić ale skończyło się jak skończyło.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 31 gru 2017, 14:32

PieterB, ja jestem zdania, że wszelkie patenty tego typu mają nikłe szanse na powodzenie. Jak pisałem wyżej, wbrew pozorom w Audi 80 liczy się każdy szczegół. Może niektóre inne auta są bardziej odporne na takie kombinacje, a może mi się wydaje, ale na pewno wbrew temu, że pewnie wiele 80tek jeździ na jakichś drutach, składankach itp. to niestety nie ma to moim zdaniem prawa pracować poprawnie. I nie ma co się dziwić, że później coś nie działa jak powinno, stuka, puka, zgrzyta, rzęzi, rozlatuje i robi problemy...
Co innego jak to są przeróbki z głową i w lepszą stronę. Chociaż i tak jestem fanem pozostawiania w oryginale, jedynie modyfikacjami eliminować jakieś notoryczne usterki i to nie kosztem innych rzeczy np. klamka bagażnika w Avancie przerobiona na włącznik i w klapie siłownik elektryczny do zamka. Ale nie taki (chcąc nie chcąc) nie przewidywalny downgrade z wielopunktu na mono.

Chociaż - tak lekko abstrahując od tematu - bardzo podobała mi się modyfikacja ABK na 16V ACE i z tego co wiem dokonane z pełnym sukcesem. okok

Woonski^
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 06 gru 2017, 18:41
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Woonski^ » 02 sty 2018, 10:25

Dzięki za wszytskie odpowiedzi. Mam jeszcze tylko cicha nadzieje ze ten motor ktory ma dziure w tłoku to ABK z osprzetem ABT ale to raczej. O wszystkich postepach i rezultatach SZCZERYCH do bólu bede pisał w tym poście. Gdybym sie tylko mogl dopatrzec tego modelu silnika w tym zajechanym... dobra i jedna noc w spokoju przespana
Btw. Szczesliwego nowego roku i bezawaryjności życzę !

[ Dodano: 2018-01-02, 10:25 ]
Dodam ze moje obawy sie potwierdziły co do zgodności silnika w tym aucie z dziurą w tłoku. Odczytałem z bloku model i jest tam jak wół ABT wiec chyba nie zostaje mi nic innego jak wykonać projekt hybryda Abt/Abk w niec uproszczonej formie. Temat do zamknięcia/ ewentualnie do przeniesienia w inny dział jesli chcecie żeby kontynuować post opisujący działanie tego połączenia abk i monowtrysku na przestrzeni większych przebiegów.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl