[B4 1Z] Problem z wycieraczkami.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
Problem rozwiązany - wymieniłem cały mechanizm wycieraczek razem z silniczkiem. :mrgreen:"Witam
Chciałbym odgrzać temat.
Mam podobny problem z wycieraczkami. Na pierwszym biegu (czasowym) wycieraczki zatrzymują się w połowie szyby, drugi i trzeci bieg działają bez zarzutu, chociaż czasami działają z tą samą prędkością (a trzeci powinien szybciej od drugiego). To samo, jeżeli chodzi o naciśnięcie ramienia pająka, aby raz przeczyścił szybę, wycieraczki działają tak długo, jak go naciskam, podobnie przy spryskiwaczach - machną raz i zatrzymują się w połowie szyby.
W wakacje zmieniałem pająka (z B4 okrągły 2na1) i działało wszystko bez zarzutu. Myślałem, że to przekaźnik (w skrzynce był z numerem 99), kupiłem taki "no name" ale żadnej poprawy. Dodam, że kiedy włączam wycieraczki, to silniczek dość głośno pracuje (trochę buczy), tak, że słychać go w kabinie.
Czy przeczyszczenie mechanizmu wycieraczek byłoby dobrym pomysłem? Jak to najlepiej zrobić?"
Przy okazji jednak znalazłem problem, który to wszystko powodował. Silniczek ma sworzeń , który jest stożkowy i wzdłużnie karbowany (na zdjęciu). Również otwór w mechanizmie wycieraczek jest karbowany, aby po nałożeniu na sworzeń napęd mógł być przenoszony na wycieraczki. Ja te elementy miałem prawie całkowicie wytarte. Sworzeń był mocno starty, ale coś tam jeszcze było widać, natomiast otwór w mechanizmie wycieraczek był całkowicie wyślizgany - na zero. To powodowało, że najnormalniej w świecie mechanizm się ślizgał na silniczku i wycieraczki się zatrzymywały w połowie szyby. Dodatkowo silnik też pewnie był słaby, skoro po puszczeniu pająka wycieraczki nie chciały wrócić do pozycji wyjściowej.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Widzę masz Avanta, a powodem raz działania, a raz nie działania wycieraczki z tyłu są łamiące się przewody w przepuście między klapą, a bagażnikiem. Trzeba zsunąć tę gumę- przepust kablowy z lewej strony bagażnika i sprawdzić przewodyelektryczne, albo są połamane i to widać bo leżą pourywane, albo są połamane i nie widać urwań, gdyż otulina nie musi się zniszczyć, a wewnątrz przewody są zniszczone. Twój problem tyczy się większości posiadaczy Avantów, tak że to norma
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
W Avancie, przekaźnik od tylnej wycieraczki, znajduje się pod tylną kanapą. Znajdziesz go po lewej stronie, z samego boku, prawie pod wykładziną.BOLO86 pisze:Czy w Avancie przekaźnik 229 odpowiada za tylną wycieraczkę?
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, 20:04 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co pamiętam to jednak z lewej strony. U mnie wycieraczka też raz działała raz nie, a teraz nie działa w cale. Przekaźnik sprawdziłem więc to jest wina manetki. Niestety nie mam czasu zmienić, bo już nawet kupiłem drugą. W Avanturnikach trzeba dbać żeby się nie zapiekła ośka wycieraczki bo potem albo pali się przekaźnik albo manetka.IC69 pisze:W Avancie, przekaźnik od tylnej wycieraczki, znajduje się pod tylną kanapą. Znajdziesz go po prawej stronie, z samego boku, prawie pod wykładziną.