Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z wycieraczkami.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 30 mar 2011, 20:46

no dokladnie przekaznik 229 mozna zmienic lub ewentualnie rozebrac i styki przeczyscic .

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 30 mar 2011, 21:02

samo czyszczenie pewnie pomoze ale jesli zrobisz rysy podczas czyszczenia to szybko sie tam nowe zabrudzenie w tych rysach zgromadzi

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 31 mar 2011, 13:18

myslalem tak doraznie na jakis czas przeczyscic az np. nie kupi sie nowego.

Gwido33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
Kontakt:

Post autor: Gwido33 » 11 sie 2011, 09:36

"Witam
Chciałbym odgrzać temat.
Mam podobny problem z wycieraczkami. Na pierwszym biegu (czasowym) wycieraczki zatrzymują się w połowie szyby, drugi i trzeci bieg działają bez zarzutu, chociaż czasami działają z tą samą prędkością (a trzeci powinien szybciej od drugiego). To samo, jeżeli chodzi o naciśnięcie ramienia pająka, aby raz przeczyścił szybę, wycieraczki działają tak długo, jak go naciskam, podobnie przy spryskiwaczach - machną raz i zatrzymują się w połowie szyby.
W wakacje zmieniałem pająka (z B4 okrągły 2na1) i działało wszystko bez zarzutu. Myślałem, że to przekaźnik (w skrzynce był z numerem 99), kupiłem taki "no name" ale żadnej poprawy. Dodam, że kiedy włączam wycieraczki, to silniczek dość głośno pracuje (trochę buczy), tak, że słychać go w kabinie.
Czy przeczyszczenie mechanizmu wycieraczek byłoby dobrym pomysłem? Jak to najlepiej zrobić?"
Problem rozwiązany - wymieniłem cały mechanizm wycieraczek razem z silniczkiem. :mrgreen:

Przy okazji jednak znalazłem problem, który to wszystko powodował. Silniczek ma sworzeń , który jest stożkowy i wzdłużnie karbowany (na zdjęciu). Również otwór w mechanizmie wycieraczek jest karbowany, aby po nałożeniu na sworzeń napęd mógł być przenoszony na wycieraczki. Ja te elementy miałem prawie całkowicie wytarte. Sworzeń był mocno starty, ale coś tam jeszcze było widać, natomiast otwór w mechanizmie wycieraczek był całkowicie wyślizgany - na zero. To powodowało, że najnormalniej w świecie mechanizm się ślizgał na silniczku i wycieraczki się zatrzymywały w połowie szyby. Dodatkowo silnik też pewnie był słaby, skoro po puszczeniu pająka wycieraczki nie chciały wrócić do pozycji wyjściowej.

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 11 sie 2011, 14:52

No właśnie zdarza sie, albo moze raczej zwane wieloklinem to co ci sie wytarlo u mnie podobnie tez sie wytarlo do zera, tylko nie przy samym silniczku ,ale przy wycieraczkach problem rozwiazalem podkladka sprezynujaca i mocniejszym dociagnieciem śrub jak na razie sie trzyma wszystko kupy <ok>

Awatar użytkownika
BOLO86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2011, 18:54

Post autor: BOLO86 » 17 paź 2011, 19:06

Witam
Chciałbym odgrzać temat.

Mam problem tylną wycieraczką. Po naciśnięciu przełącznika od wycieraczki tylnej, wycieraczka nie zawsze się włącza.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 17 paź 2011, 21:36

Widzę masz Avanta, a powodem raz działania, a raz nie działania wycieraczki z tyłu są łamiące się przewody w przepuście między klapą, a bagażnikiem. Trzeba zsunąć tę gumę- przepust kablowy z lewej strony bagażnika i sprawdzić przewodyelektryczne, albo są połamane i to widać bo leżą pourywane, albo są połamane i nie widać urwań, gdyż otulina nie musi się zniszczyć, a wewnątrz przewody są zniszczone. Twój problem tyczy się większości posiadaczy Avantów, tak że to norma :-/

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 17 paź 2011, 21:51

misiekdzwon pisze:powodem raz działania, a raz nie działania wycieraczki z tyłu są łamiące się przewody w przepuście między klapą, a bagażnikiem.
Albo styk w manetce, jak to u mnie miało miejsce.

Awatar użytkownika
BOLO86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2011, 18:54

Post autor: BOLO86 » 18 paź 2011, 10:06

Czy w Avancie przekaźnik 229 odpowiada za tylną wycieraczkę?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 paź 2011, 14:41

BOLO86 pisze:Czy w Avancie przekaźnik 229 odpowiada za tylną wycieraczkę?
W Avancie, przekaźnik od tylnej wycieraczki, znajduje się pod tylną kanapą. Znajdziesz go po lewej stronie, z samego boku, prawie pod wykładziną.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, 20:04 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 paź 2011, 15:07

IC69 pisze:W Avancie, przekaźnik od tylnej wycieraczki, znajduje się pod tylną kanapą. Znajdziesz go po prawej stronie, z samego boku, prawie pod wykładziną.
Z tego co pamiętam to jednak z lewej strony. U mnie wycieraczka też raz działała raz nie, a teraz nie działa w cale. Przekaźnik sprawdziłem więc to jest wina manetki. Niestety nie mam czasu zmienić, bo już nawet kupiłem drugą. W Avanturnikach trzeba dbać żeby się nie zapiekła ośka wycieraczki bo potem albo pali się przekaźnik albo manetka.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 paź 2011, 20:03

Znajdziesz go po prawej stronie
kojak85 pisze:Z tego co pamiętam to jednak z lewej strony.
Tfu...no jasne ze z lewej. :-> Sorry za zmyłe, już poprawiam. ;-)

kordak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:58

Post autor: kordak » 28 wrz 2012, 11:53

Odgrzewam temat, mianowicie, wycieraczki nie działają na 1 i na 2 biegu a na trzecim biegu nie powracają na swoje miejsce tylko tam gdzie je wyłączę, co może być powodem takiego działania?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 sty 2018, 18:57

Witam po wymiennie klap ne działają wycieraczki z pająka prąd wychodzi a do silniczka nie ma na żadnym kablu przy włączonych wycieraczkach.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 sty 2018, 21:20

Zobacz kostki obok kolumny kierowniczej głównie chodzi o tą najwyżej którą najtrudniej zobaczyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl