[B4 1Z] Wymiana tulei tylnego zawieszenia
Dobrym sposobem na wciśnięcie nowych tulei jest potraktowanie ich zamrażarką , tzn wrzucamy do zamrażarki nowe tuleje zanim weźmiecie się za wyciskanie starych, w trakcie montażu nowe powinny wejść bez większych oporów ponieważ skurczą się pod wpływem ujemnej temperatury zaś gniazdo można posmarować delikatnie wazeliną techniczną nie proponuję smaru który rozpuszcza elementy gumowe, niby tuleja z zewnątrz jest metalowa ale jak będziecie wciskali to smar będzie się zbierał i może trafić na element gumowy . Jeśli ktoś pokusi się o wyjecie tylnej belki to może dodatkowo podgrzać tylne gniazda tulei opalarką ale nie za mocno żeby z kolei gumowe elementy tulei nie ucierpiały, gwarantuję że po takim zabiegu tuleje wskoczą bez większych oporów. Warto też pamiętać o odpowiednim ułożeniu tulei w gnieździe ( zdjęcie poglądowe gdzieś na pierwszych 3 stronach tego tematu) .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Panowie czy da radę tym zestawem wymienić tuleje w b4? http://allegro.pl/sciagacz-tulei-tylnej ... 76195.html
Testował ktoś to?
Wszędzie szukam info ale nic na ten temat nie znalazłem a chciałbym sobie na własność zakupić. Nigdzie do b4 nie ma a nie wiem czy te tuleje w a4 są mniej więcej takie same i tak samo osadzone. A nie chciał bym wydać kasy nadaremnie.
Testował ktoś to?
Wszędzie szukam info ale nic na ten temat nie znalazłem a chciałbym sobie na własność zakupić. Nigdzie do b4 nie ma a nie wiem czy te tuleje w a4 są mniej więcej takie same i tak samo osadzone. A nie chciał bym wydać kasy nadaremnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
sporo kasy jak za taki sciagacz a nie masz mozliwosci kubic albo zeby ci ktos wytoczyljakis srubunek hartowany twardosc 12,9 i mysle ze da rade i dotego dobrac tuleje (chodzi o srednice zeby dalo sie wsunac)
jak zmienialem z przodu w busie to bralem nasadki z duzego zestawu kluczy chyba 42mm i ladnie szlo i do tego wd40:)
jak zmienialem z przodu w busie to bralem nasadki z duzego zestawu kluczy chyba 42mm i ladnie szlo i do tego wd40:)
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jarku a coś tego typu http://allegro.pl/sciagacz-tulei-vw-gol ... 33753.html
Nigdzie nie podają wymiarów i nie mogę sobie tego zweryfikować czy będzie pasić czy nie.
szczepanek1313, gdybym mógł to bym nawet nie pytał do tej pory pożyczałem od kolegi ale wyjechał za granicę i nie mam już z nim kontaktu.
Nigdzie nie podają wymiarów i nie mogę sobie tego zweryfikować czy będzie pasić czy nie.
szczepanek1313, gdybym mógł to bym nawet nie pytał do tej pory pożyczałem od kolegi ale wyjechał za granicę i nie mam już z nim kontaktu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Siemianowice
Ja juz w nie jednym aucie tuleje wymienialem i nigdy nie uzywalem zadnych ori sciagaczy, pret gwintowany, podkladki roznych wilekosci, nasadki, jakies stare bieznie z lozysk, tulejki i wszystko co ma dziure na przelot. Czasami idzie dobrze, a czasami po kilka podejsc jest, ale zawsze sie udaje i nigdy nie uszkodzilem tuleji przy tym
- antares2000
- Forum Audi 80
- Posty: 211
- Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Brzeg
Dwa dni temu byłem wymienić tuleje belki i nie wiem czy to było już tu mówione ale na wszelki wypadek dopowiem.rczopik2 pisze:Trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej sprawie, że te tuleje montuje się w ściśle określonym sposób tj. na zdjęciu ( B - oznacza kierunek do przodu pojazdu ).
[url=http://images33.fotosik.pl/182/3e4e2a992e713891m.jpg]
Rzecz bardzo istotna jak powiedział mój mechanik, że tuleje po wymianie nie dokręca się od razu do oporu. Tuleje dokręcić można dopiero po opuszczeniu auta (było na podnośniku) i obciążeniu tulei. Jeśli zrobimy to jednak przed ich obciążeniem to w niedługim czasie dojdzie do uszkodzenia tulei - zerwania.
Oczywiście kierunek ułożenia gum wewnątrz tulei jak powyżej kolega napisał jest też bardzo ważna.
Więc koledzy tuleje dokręcamy pod obciążeniem a nie kiedy belka wisi.
A gdyby ktoś szukał inforamcji czy można podregulować tylną belkę w kierunku przód-tył to zapraszm do wątku https://audi80.pl/topics85/b4-20-ab ... 105285.htm
Natomiast o możliwości przesunięcia belki prawo-lewo jest wątku https://audi80.pl/topics85/b4-all-n ... t81520.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Wstawiamy autko na kobyłkach
Foto 1
Odkręcamy śrubki belki klucz 18mm najlepiej płasko-oczkowy
Foto 2
Następnie odkręcamy korektor siły hamowania klucz imbusowy nr6 a z drugiej strony nakrętka na klucz 13
Foto 3
Następnie odkręcamy śrubę która trzyma korektor siły hamowania do belki
Nakrętka na klucz 13 jak i z drugiej strony również
Foto 4
Następnie możemy już opuścić belkę (warto zwrócić uwagę na korektor siły hamowana bo może blokować podczas opuszczania belki)
Podstawiamy jakies cegły cokolwiek aby nie wisiała belka na przewodach gumowych hamulców
Foto 5
Foto 6
Jak belka już bezpiecznie sobie osiadła na cegłach łapiemy sie za sprzęt do wyciągania albo zrywania środka tulei
Foto 7
Szpilka z jednej strony nakrętka z kontrą natomiast z drugiej strony podkładka rura w którą wejdzie zerwany środek tulei
Foto 8
Foto 9
Tak to wygląda po zerwaniu tulei
Foto 10
A tak wygląda tuleja bez srodka
Foto 11
Następnie bierzemy brzeszczot i nacinamy tuleje a potem wybijamy już młotkiem ja używałem 400g daje rade potem poprzez nasadkę wybijamy w belce
Foto 12
Foto 13
Czas się brać za wbijanie oczyszczamy miejsce smarujemy oliwą użyłem kluczy jako podkładki gdyż podkładka o grubości 5mm wyginała się wiec warto zabezpieczyć i dać ze dwie po stronie tulei jak i po stronie kawałka rury bo przecie tuleja przechodzi kawałek za belkę,
odległość kołnierza tulei, a belki jaką dałem rade wbić to 1,85cm belka idealnie się wsunęła do góry warto już pod tuleje wsadzić sobie linki od ręcznego bo może się zdarzyć że linka wejdzie miedzy uchwyty podwozia i będzie trzeba ponownie opuszczać belkę
Foto 14
Foto 15
Materiały
Szpilka o twardości 10.9
Dwie nakrętki długie jedna krótka jako kontra
Rura w którą wchodzi tuleja ze szrotu
Składania w odwrotnej kolejnośći jak ktos chce być dokładny to moment dokręcania śrub tulei wynosi 80nm+90stopni
Porównanie tulei
Foto 16
Foto 17
Foto 1
Odkręcamy śrubki belki klucz 18mm najlepiej płasko-oczkowy
Foto 2
Następnie odkręcamy korektor siły hamowania klucz imbusowy nr6 a z drugiej strony nakrętka na klucz 13
Foto 3
Następnie odkręcamy śrubę która trzyma korektor siły hamowania do belki
Nakrętka na klucz 13 jak i z drugiej strony również
Foto 4
Następnie możemy już opuścić belkę (warto zwrócić uwagę na korektor siły hamowana bo może blokować podczas opuszczania belki)
Podstawiamy jakies cegły cokolwiek aby nie wisiała belka na przewodach gumowych hamulców
Foto 5
Foto 6
Jak belka już bezpiecznie sobie osiadła na cegłach łapiemy sie za sprzęt do wyciągania albo zrywania środka tulei
Foto 7
Szpilka z jednej strony nakrętka z kontrą natomiast z drugiej strony podkładka rura w którą wejdzie zerwany środek tulei
Foto 8
Foto 9
Tak to wygląda po zerwaniu tulei
Foto 10
A tak wygląda tuleja bez srodka
Foto 11
Następnie bierzemy brzeszczot i nacinamy tuleje a potem wybijamy już młotkiem ja używałem 400g daje rade potem poprzez nasadkę wybijamy w belce
Foto 12
Foto 13
Czas się brać za wbijanie oczyszczamy miejsce smarujemy oliwą użyłem kluczy jako podkładki gdyż podkładka o grubości 5mm wyginała się wiec warto zabezpieczyć i dać ze dwie po stronie tulei jak i po stronie kawałka rury bo przecie tuleja przechodzi kawałek za belkę,
odległość kołnierza tulei, a belki jaką dałem rade wbić to 1,85cm belka idealnie się wsunęła do góry warto już pod tuleje wsadzić sobie linki od ręcznego bo może się zdarzyć że linka wejdzie miedzy uchwyty podwozia i będzie trzeba ponownie opuszczać belkę
Foto 14
Foto 15
Materiały
Szpilka o twardości 10.9
Dwie nakrętki długie jedna krótka jako kontra
Rura w którą wchodzi tuleja ze szrotu
Składania w odwrotnej kolejnośći jak ktos chce być dokładny to moment dokręcania śrub tulei wynosi 80nm+90stopni
Porównanie tulei
Foto 16
Foto 17
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, 12:15 przez Kogutiru, łącznie zmieniany 2 razy.