Witam, wiem że temat pewnie odgrzewany ale wyszukajka już mnie tak zirytowała że postanowiłem założyć własny.
Mianowicie, mam 3 czujniki na króćcu 2 na górze, jeden na dole. Jak wiadomo jest to silnik gaźnikowy, nie mam w nim sterownika a kolory czujników obecnie to jakies dwa białe i na dole zielony. Nie mogłem znaleźć opisu ani też ETKA mi nic nie znalazła więc chciałem zapytać tutaj.
Jak na razie znajdywałem tu tematy z dwoma czujnikami i najczesciej z ECU.
Czego szukam? Mianowicie numerów katalogowych zamienników najlepiej do wszystkich a są tu znawcy którzy pewno wiedzą. Mój VIN to typowy DTR 14 znakowy także za dużo w serwisie się nie dowiem.
Jeśli można to prosiłbym także o schemat instalacji.
Dorzucam zdjęcie obecnych 2 czujników na górze.
Z góry dziękuję.
[ Dodano: 2018-01-09, 22:15 ]
W sumie to dorzuce jak to u mnie całkiem wygląda może ktoś coś poradzi.
[B3 1.8 RU] Czujniki temperatury
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak orginały to je wyczyść i sprawdz beda napisy,
Jeden jest raczej 049919501E czujnik kontrolki przegrzania silnika 120stC, drugi 035919369C czujnik podgrzewacza kolektora dolotowego 65stC, chyba ze sie trzepłem i którys jest 034906163 układ wzbogacania mieszanki 15stC
Wszytkie to sa tak zwane czujniki "SW" wiec zrob zwarcie miedzy stykami a będziesz wiedział za co odpowiadają.
Jeden jest raczej 049919501E czujnik kontrolki przegrzania silnika 120stC, drugi 035919369C czujnik podgrzewacza kolektora dolotowego 65stC, chyba ze sie trzepłem i którys jest 034906163 układ wzbogacania mieszanki 15stC
Wszytkie to sa tak zwane czujniki "SW" wiec zrob zwarcie miedzy stykami a będziesz wiedział za co odpowiadają.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Po co chcesz zmieniać te czujniki?
Jeden jest na licznik, jeden od podgrzewacza kolektora (jeża) jeden na wskaźnik temperatury a trzeci zawiaduje układem regulującym obroty (patrz załącznik).
Czujniki od jeża i obrotów po prostu działają na zasadzie on-off przy określonej temperaturze. Z tego co widzę to jeden ma się rozłączyć powyżej 65 stopni C a drugi złączyć.
Jeden jest na licznik, jeden od podgrzewacza kolektora (jeża) jeden na wskaźnik temperatury a trzeci zawiaduje układem regulującym obroty (patrz załącznik).
Czujniki od jeża i obrotów po prostu działają na zasadzie on-off przy określonej temperaturze. Z tego co widzę to jeden ma się rozłączyć powyżej 65 stopni C a drugi złączyć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Złe wskazywania na desce rozdzielczej, jak w opisie tematu.
Czyli w końcu który czujnik kupić do wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej ( numer katalogowy ) i zastąpić go na dołączonym obrazu na numerek 2?
Dziękuję za szybkie informację.
Może od razu zapytam zeby nie smiecic.
Odpalam rano na benzynce ( LPG Lovato ) na ssaniu i bez gazu spadają obroty, odpalając bez ssania również. Czyli któryś czujnik czy zanieczyszczony gaźnik?
Dodam że zmienione swiece, kopułka, palec.
Czyli w końcu który czujnik kupić do wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej ( numer katalogowy ) i zastąpić go na dołączonym obrazu na numerek 2?
Dziękuję za szybkie informację.
Może od razu zapytam zeby nie smiecic.
Odpalam rano na benzynce ( LPG Lovato ) na ssaniu i bez gazu spadają obroty, odpalając bez ssania również. Czyli któryś czujnik czy zanieczyszczony gaźnik?
Dodam że zmienione swiece, kopułka, palec.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2018, 22:51 przez DawidWu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Równie dobrze w samej desce kilka rzeczy może nie łączyć. Zobacz jaki opór będziesz miał na tych czujnikach. Pewnie jednym będzie nieskończony drugim zwarty a na trzeci coś w okolicach 5 tys. ohmów (sprawdzaj na zakresie do 20 tys.)
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga