Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT + lpg] Ubywa płynu chłodniczego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

[B4 2.0 ABT + lpg] Ubywa płynu chłodniczego

Post autor: timolo » 21 mar 2012, 11:43

Witam, szukałem szukałem i znaleść nie mogłem objawów takich jak u mnie. Ubywa mi płynu chłodniczego i to nawet sporo 1l dolalem po zrobieniu kolo 500km. Nie mam nigdzie wycieków sprawdzalem na kanale i wymieniane były przewody. Silnik jest po kapitalnym remoncie, oddawałem mechanikowi juz z 4 razy i nadal to samo (najpierw układ sie zapowietrzal[nie bylo ogrzewania], ale wymienione byly: chlodnica, chłodniczka, nagrzewnica i ogrzewanie wrocilo) ale teraz ubywa plynu. Przewod gorny jak i dolny gorące na rozgrzanym silniku. Po odkreceniu korka poziom plynu troche sie podwyzsza, ale pozniej po zakreceniu i jezdzie znow opada. Glowica byla planowana, uszczelka pod glowica wymieniona. temp. trzyma przed 90C chyba ze w korku stoje to rowne 90C. Nie smierdzi spalinami z zbiorniczka plynu chlodzacego. Jaka moze byc tego przyczyna ze ubywa tego plynu ? pomocy :)

aha jeszcze rano jak odpalam to na bialo dymi z rury ale po zrobieniu kilkunastu km juz nie dymi. Dodam jeszcze ze pali mi 12, 13 lpg.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 21 mar 2012, 15:57

Sprawdź czy nie masz mokrych dywaników w aucie pod nogami pasażera i kierowcy, może nagrzewnica jest nieszczelna. Kolega miał podobny problem i okazało się że ma mikroskopijną dziurkę na wężu chłodnicy która rozpylała płyn i nie było widać wycieków. Biały dym oznacza że spala płyn chłodniczy na zimnym, może być pęknięta głowica.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 mar 2012, 16:27

Oj nie strasz kolegi od razu głowicą, biała para na LPG to normalne i przy dobrej głowicy i uszczelce

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 21 mar 2012, 16:30

ja miałem wyciek przy jednym króćcu jak się nagrzał, i kapało na blok silnika, a nie było to widoczne, po zaraz na gorącym bloku odparowywało, i śladu po wycieku nie było a płynu ubywało.

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 21 mar 2012, 16:54

Głowica byla robiona, wiec peknieta nie jest napewno, w srodku suchutko, szyby nie paruja. Nie ma zadnych bombelkow powietrza w zbiorniku chlodniczym.

Przewody byly wymieniane bo kapalo mi przy parowniku i wymienilem z zaleceniem mechanika wszystkie. Naprawde nie mam pomyslu. Nagrzewnica nowa wymieniana miesiac temu.. ten bialy dym to tylko na zimnym silniku na cieplym nic.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 mar 2012, 17:00

No to gdzieś musi być dziura innego wytłumaczenia nie ma. Często jest tak że wyciek od razu paruje i go nie widać.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 21 mar 2012, 17:02

jaco80 pisze:biała para na LPG to normalne
w sumie racja bo jest więcej w wody w wydechu która wyparowuje, sprawdź króciec z tyłu silnika z niego lubi cieknąć i obudowa czujników temp. jak cieknie to na głowicy jest z reguły biały nalot (te króćce kosztują grosze).
Sprawdź i po dokręcaj opaski na wężach szczególnie na trójnikach do reduktora i przy samym reduktorze tam też lubi cieknąc (u mnie na reduktorze leciało)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 mar 2012, 17:07

Kiedyś, miałem taki przypadek, spedził mi on niezle sen z powiek bo długo nie mogłem zlokalizować wycieku. Na wolnych obreotach absolutnie nic nie było widać. Winowajcą okazało sie takie gumowe kolanko łączące króciec od pompy wody z metalowa rurka doprowadzającą płyn na tył do kolektora. Wizualnie nie było widać uczkodzenia, a sie okazało ze kolanko jest przesiane (proces starzenia gumy) i pod obrotami własnie rozpyla płyn delikatną mgiełką. Kolanko o dziwo było od ręki w autolandzie za kilka złotych i nie ma problemu <ok>

timolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2010, 11:04

Post autor: timolo » 21 mar 2012, 20:48

wymienilem korek na nowy w zbiorniczku plynu chlodzacego, narazie plyn sie utrzymuje :) zobaczymy za kilka dni ..

[ Dodano: 2012-03-22, 19:02 ]
minimalna dziurka byla na wezu co idzie do filtra powietrza, kapalo na silnik i parowalo odrazu, uterka zlokalizowana i usunieta :D

wlodi04
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 12 lip 2009, 23:47

Post autor: wlodi04 » 30 maja 2012, 21:14

Ja mam podobny problem jak kolega, czyli ucieka mi płyn chłodniczy i nie mogę go zlokalizować. Ale po przeczytaniu tego tematu, chyba już wiem co się dzieje z moim płynem chłodniczym. Zauważyłem u siebie pewne objawy, które były tu opisywane. Mianowicie: mokre dywaniki od strony kierowcy, parująca szyba przednia i podczas ogrzewania kabinowego dziwny zapach. Wydaje mi się, że raczej w 100% jest to coś z nagrzewnicą, czyli jest pęknięta albo przewód dochodzący do niej jest pęknięty lub przepuszcza. Teraz moje pytanie jest takie, jak łatwo i bez wielkich problemów dostać się do nagrzewnicy?

Umlaut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:17
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Umlaut » 06 paź 2017, 12:14

Koledzy. Ja mam Audi 80 B4 2.0 ABT z LPG Tomasetto. Miałem niedawno sporo problemów- znikał mi płyn ze zbiornika wyrównawczego choć nigdzie nie miałem widocznych wycieków. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego dobiegał bulgot z bloku silnika i płyn pojawiał się w zbiorniku ale z lekkim ubytkiem. Wszyscy mi mówili, że UPG do wymiany. Strzelił mi króciec z wężem od chłodzenia- za blokiem silnika, potem plastik na chłodnicy (NRF). Nie miałem oleju w zbiorniczku, majonezu pod korkiem, bulgotania płynu w zbiorniczku. Czasami bulgotało przy nagrzewnicy. Diagnoza ???? Kupiłem nowy korek do zbiorniczka- problemy z ubytkami płynu zniknęły, węże wodne nigdy nie są twarde. Ponieważ długo musiałem jeździć z niesprawnym korkiem i nadmiernym ciśnieniem w układzie, rozszczelnił mi się reduktor gazu, pękła chłodnica i króciec. Teraz wszystko jest naprawione, przejechałem już 6000 km- również z prędkościami ok 140 km/h na autostradzie i poziom płynu zawsze taki sam. Bulgotanie przy nagrzewnicy było spowodowane jej nieszczelnością i zapowietrzaniem się. Nagrzewnica pękła ze starości (25 lat).

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 12 paź 2017, 11:30

A jakiej marki korek kupiłeś? U mnie siedział niby Febi - bo z Allegro, ale zapakowany w firmowe opakowanie, za to na korku tylko GERMANY. No i tak jeździłem od kwietnia, a od jakiegoś miesiąca po porządnym ogarnięciu układu chłodzenia niektóre nowe albo nieco wcześniej wymieniane węże się pociły, w dodatku po trasie w Polskę zaczęło mi mocniej tłuścić szyby (wcześniej dużo mniej), a poziom płynu szybko spadał. Od 2 dni mam oryginalny korek Audi ze złomu i jak na razie wszystko poza tą nagrzewnicą, nawet same węże zdają się być na rozgrzanym motorze trochę miększe.
Czyżby Febi nawet w korkach kulało? Jak na razie mi popadli w minimalnie mniejszych tulejach wahacza - po prostu nie do montażu. A na forum są znane przeciekające ich nagrzewnice...

Krzysztofm1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2018, 20:42
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Krzysztofm1984 » 14 sty 2018, 20:50

Niekoniecznie nagrzewnica, uszczelka pod głowicą lub temu podobne sugestie. U mnie w Audi leci tylko delikatnie ciepłe powietrze, zabrałem się za rozebranie całego kokpitu. I proszę, nagrzewnica nowa, a sam problem polega na tych dziurach w klapce zamykającej dopływ zimnego powietrza. Oryginalnie znajdują się na nich gumki, które zasłaniają otwory, niestety z wiekem ulegają zniszczeniu. Mam nadzieję że pomogłem komuś:) Załączam zdjęcie jako dowód jak to wygląda. Pracy jest dużo, ale myślę że warto.
Obrazek

Awatar użytkownika
emvelmuszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2018, 12:59

Post autor: emvelmuszka » 16 sty 2018, 11:00

U mnie też ucieka płyn, na jakieś 1000km z pół litra wlałem. Uszczelka pod głowicą mokra, płyn i olej czysty. Ogrzewanie słabe, niema plam na dywanikach, jak zdiagnozowac te gumki od klapek? Jak przekręcam ogrzewanie między pozycjami szyba-nogi-kratki to pokrętło chodzi dziwnie, z nierównomiernym oporem.
I tak wogole to jaki jest w końcu prawidłowy stan w zbiorniczku? Na zimnym silniku od kreski minimum, czy 4/5 obj? Gdzieś indziej jeszcze czytałem że 2 cm pod minimum.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 sty 2018, 11:45

emvelmuszka pisze:I tak wogole to jaki jest w końcu prawidłowy stan w zbiorniczku?
Między minimum a maksimum , oczywiście na zimnym silniku sprawdzamy.
Tak samo jak stan oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl