[B4 2.0 ABT + lpg] Ubywa płynu chłodniczego
[B4 2.0 ABT + lpg] Ubywa płynu chłodniczego
Witam, szukałem szukałem i znaleść nie mogłem objawów takich jak u mnie. Ubywa mi płynu chłodniczego i to nawet sporo 1l dolalem po zrobieniu kolo 500km. Nie mam nigdzie wycieków sprawdzalem na kanale i wymieniane były przewody. Silnik jest po kapitalnym remoncie, oddawałem mechanikowi juz z 4 razy i nadal to samo (najpierw układ sie zapowietrzal[nie bylo ogrzewania], ale wymienione byly: chlodnica, chłodniczka, nagrzewnica i ogrzewanie wrocilo) ale teraz ubywa plynu. Przewod gorny jak i dolny gorące na rozgrzanym silniku. Po odkreceniu korka poziom plynu troche sie podwyzsza, ale pozniej po zakreceniu i jezdzie znow opada. Glowica byla planowana, uszczelka pod glowica wymieniona. temp. trzyma przed 90C chyba ze w korku stoje to rowne 90C. Nie smierdzi spalinami z zbiorniczka plynu chlodzacego. Jaka moze byc tego przyczyna ze ubywa tego plynu ? pomocy
aha jeszcze rano jak odpalam to na bialo dymi z rury ale po zrobieniu kilkunastu km juz nie dymi. Dodam jeszcze ze pali mi 12, 13 lpg.
aha jeszcze rano jak odpalam to na bialo dymi z rury ale po zrobieniu kilkunastu km juz nie dymi. Dodam jeszcze ze pali mi 12, 13 lpg.
Sprawdź czy nie masz mokrych dywaników w aucie pod nogami pasażera i kierowcy, może nagrzewnica jest nieszczelna. Kolega miał podobny problem i okazało się że ma mikroskopijną dziurkę na wężu chłodnicy która rozpylała płyn i nie było widać wycieków. Biały dym oznacza że spala płyn chłodniczy na zimnym, może być pęknięta głowica.
Głowica byla robiona, wiec peknieta nie jest napewno, w srodku suchutko, szyby nie paruja. Nie ma zadnych bombelkow powietrza w zbiorniku chlodniczym.
Przewody byly wymieniane bo kapalo mi przy parowniku i wymienilem z zaleceniem mechanika wszystkie. Naprawde nie mam pomyslu. Nagrzewnica nowa wymieniana miesiac temu.. ten bialy dym to tylko na zimnym silniku na cieplym nic.
Przewody byly wymieniane bo kapalo mi przy parowniku i wymienilem z zaleceniem mechanika wszystkie. Naprawde nie mam pomyslu. Nagrzewnica nowa wymieniana miesiac temu.. ten bialy dym to tylko na zimnym silniku na cieplym nic.
w sumie racja bo jest więcej w wody w wydechu która wyparowuje, sprawdź króciec z tyłu silnika z niego lubi cieknąć i obudowa czujników temp. jak cieknie to na głowicy jest z reguły biały nalot (te króćce kosztują grosze).jaco80 pisze:biała para na LPG to normalne
Sprawdź i po dokręcaj opaski na wężach szczególnie na trójnikach do reduktora i przy samym reduktorze tam też lubi cieknąc (u mnie na reduktorze leciało)
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Kiedyś, miałem taki przypadek, spedził mi on niezle sen z powiek bo długo nie mogłem zlokalizować wycieku. Na wolnych obreotach absolutnie nic nie było widać. Winowajcą okazało sie takie gumowe kolanko łączące króciec od pompy wody z metalowa rurka doprowadzającą płyn na tył do kolektora. Wizualnie nie było widać uczkodzenia, a sie okazało ze kolanko jest przesiane (proces starzenia gumy) i pod obrotami własnie rozpyla płyn delikatną mgiełką. Kolanko o dziwo było od ręki w autolandzie za kilka złotych i nie ma problemu <ok>
Ja mam podobny problem jak kolega, czyli ucieka mi płyn chłodniczy i nie mogę go zlokalizować. Ale po przeczytaniu tego tematu, chyba już wiem co się dzieje z moim płynem chłodniczym. Zauważyłem u siebie pewne objawy, które były tu opisywane. Mianowicie: mokre dywaniki od strony kierowcy, parująca szyba przednia i podczas ogrzewania kabinowego dziwny zapach. Wydaje mi się, że raczej w 100% jest to coś z nagrzewnicą, czyli jest pęknięta albo przewód dochodzący do niej jest pęknięty lub przepuszcza. Teraz moje pytanie jest takie, jak łatwo i bez wielkich problemów dostać się do nagrzewnicy?
Koledzy. Ja mam Audi 80 B4 2.0 ABT z LPG Tomasetto. Miałem niedawno sporo problemów- znikał mi płyn ze zbiornika wyrównawczego choć nigdzie nie miałem widocznych wycieków. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego dobiegał bulgot z bloku silnika i płyn pojawiał się w zbiorniku ale z lekkim ubytkiem. Wszyscy mi mówili, że UPG do wymiany. Strzelił mi króciec z wężem od chłodzenia- za blokiem silnika, potem plastik na chłodnicy (NRF). Nie miałem oleju w zbiorniczku, majonezu pod korkiem, bulgotania płynu w zbiorniczku. Czasami bulgotało przy nagrzewnicy. Diagnoza ???? Kupiłem nowy korek do zbiorniczka- problemy z ubytkami płynu zniknęły, węże wodne nigdy nie są twarde. Ponieważ długo musiałem jeździć z niesprawnym korkiem i nadmiernym ciśnieniem w układzie, rozszczelnił mi się reduktor gazu, pękła chłodnica i króciec. Teraz wszystko jest naprawione, przejechałem już 6000 km- również z prędkościami ok 140 km/h na autostradzie i poziom płynu zawsze taki sam. Bulgotanie przy nagrzewnicy było spowodowane jej nieszczelnością i zapowietrzaniem się. Nagrzewnica pękła ze starości (25 lat).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
A jakiej marki korek kupiłeś? U mnie siedział niby Febi - bo z Allegro, ale zapakowany w firmowe opakowanie, za to na korku tylko GERMANY. No i tak jeździłem od kwietnia, a od jakiegoś miesiąca po porządnym ogarnięciu układu chłodzenia niektóre nowe albo nieco wcześniej wymieniane węże się pociły, w dodatku po trasie w Polskę zaczęło mi mocniej tłuścić szyby (wcześniej dużo mniej), a poziom płynu szybko spadał. Od 2 dni mam oryginalny korek Audi ze złomu i jak na razie wszystko poza tą nagrzewnicą, nawet same węże zdają się być na rozgrzanym motorze trochę miększe.
Czyżby Febi nawet w korkach kulało? Jak na razie mi popadli w minimalnie mniejszych tulejach wahacza - po prostu nie do montażu. A na forum są znane przeciekające ich nagrzewnice...
Czyżby Febi nawet w korkach kulało? Jak na razie mi popadli w minimalnie mniejszych tulejach wahacza - po prostu nie do montażu. A na forum są znane przeciekające ich nagrzewnice...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sty 2018, 20:42
- Lokalizacja: Strzegom
Niekoniecznie nagrzewnica, uszczelka pod głowicą lub temu podobne sugestie. U mnie w Audi leci tylko delikatnie ciepłe powietrze, zabrałem się za rozebranie całego kokpitu. I proszę, nagrzewnica nowa, a sam problem polega na tych dziurach w klapce zamykającej dopływ zimnego powietrza. Oryginalnie znajdują się na nich gumki, które zasłaniają otwory, niestety z wiekem ulegają zniszczeniu. Mam nadzieję że pomogłem komuś:) Załączam zdjęcie jako dowód jak to wygląda. Pracy jest dużo, ale myślę że warto.
- emvelmuszka
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 sty 2018, 12:59
U mnie też ucieka płyn, na jakieś 1000km z pół litra wlałem. Uszczelka pod głowicą mokra, płyn i olej czysty. Ogrzewanie słabe, niema plam na dywanikach, jak zdiagnozowac te gumki od klapek? Jak przekręcam ogrzewanie między pozycjami szyba-nogi-kratki to pokrętło chodzi dziwnie, z nierównomiernym oporem.
I tak wogole to jaki jest w końcu prawidłowy stan w zbiorniczku? Na zimnym silniku od kreski minimum, czy 4/5 obj? Gdzieś indziej jeszcze czytałem że 2 cm pod minimum.
I tak wogole to jaki jest w końcu prawidłowy stan w zbiorniczku? Na zimnym silniku od kreski minimum, czy 4/5 obj? Gdzieś indziej jeszcze czytałem że 2 cm pod minimum.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko