Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 DZ] Silnik podczas jazdy się nie dogrzewa.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
EneS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 sie 2017, 14:54

[B3 1.8 DZ] Silnik podczas jazdy się nie dogrzewa.

Post autor: EneS » 18 sty 2018, 11:57

Witam. Temat wałkowany na forum wiele razy i sam wiele razy zaglądałem do tych tematów. Auto podczas jazdy szybszej niż 60 km/h trzyma temperaturę ledwo ponad 70 stopni.
Wymienilem juz chyba wszystko pompę wody, jakieś 3 termostaty a aktualnie jeżdżę na oryginalnym, układ był odkamieniany jest szczelny, czujnik wymieniony i tez sprawny. Nawet zamontowalem karton.

Jedna rzecz natomiast mnie ciekawi. Kiedy wymieniałem pompę i spojrzałem jak jest umiejscowiony termostat zauważyłem ze jest za krótki i nie dochodzi do końca kanału który podejrzewam ze ma się otworzyć przy temperaturze roboczej. Postawiłem na zle dobrany termostat i pojechałem po oryginał który również był za krotki jednak pan w sklepie stwierdził że tak ma być a mój poprzedni termostat to badziewie które nie mogło działać. Moje pytanie to czy faktycznie tak ma być? I czemu ten samochód po prostu nie chce się nagrzewac. A może znacie jakieś dobre ''patenty'' na tak uparty samochód, karton juz jest ale pomógł tylko trochę.

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 18 sty 2018, 13:16

Według producenta BEHR (numer katalogowy BTX 13 71D) temperatura otwarcia wynosi 71 stopni. Więc jeśli taki masz założony to nic dziwnego, że trzyma 70 stopni. Załóż WAHLERA (numer katalogowy WA4264.87D) z temperaturą 87 stopni i po kłopocie :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sty 2018, 14:38

Dawid1995, o ile tą temp którą on widzi jest prawdziwa ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sty 2018, 15:05

Z tym termostatem co widziałeś to jesteś w błędzie to ma się zamknąć jak osiągnie temperaturę termostat jest podwójny a to co widziałeś to obieg wewnętrzny inaczej też zwany krotki

A w td czy podobne cudów bym raczej się nie spodziewał żeby to zagrać to trzeba dać po gazie i obrotach

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 sty 2018, 21:02

EneS, sprawny miernik, działająca termopara i do głowicy przytknij. Porównaj ze wskazaniem zegarów i będziesz wiedział, czy w ogóle Ci zegar dobrze działa - u mnie niestety nie i skończyło się na poprawianiu lutów w zegarach (sam stabilizator to początek zabawy).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl