Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Zbyt duży pobór oleju .

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

[B4 2.0 ABK] Zbyt duży pobór oleju .

Post autor: Lukas624 » 20 sty 2018, 16:00

Witam wszystkich :)
Od niedawna mam poważny bym powiedział problem ze zbyt dużym poborem oleju w moim aucie . Ogólnie silnik suchy , wkoło żadnych wycieków, po powrocie z dłuższej trasy końcówka tłumika była okopcona przez co stwierdziłem, ze olej ucieka silnikiem. I tu pytanie : Auto przy przebiegu 310k miało robioną głowice, ale z tego co wiem od poprzedniego właściciela nie były ruszane pierścienie na tlokach ani gumki uszczelniające na zaworach. I tu pytanie : możliwe , ze gumki poprostu przepuszczaja i wystarczy ich wymiana, czy może to będę pierścienie ? chyba , ze ktoś miał podobnie i zasugeruje jeszcze coś innego. Dodam , ze auto jeździ na LPG.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sty 2018, 16:15

Lukas624 pisze:I tu pytanie : możliwe , ze gumki poprostu przepuszczaja i wystarczy ich wymiana, czy może to będę pierścienie ?
może być i to o to i obie rzeczy na raz ale nikt tego raczej przez neta nie stwierdzi

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 20 sty 2018, 16:30

W przypadku gumek, z tego co wiem, idzie to zrobić bez zdejmowania głowicy ale przy wymianie pierścieni już pewnie tak ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sty 2018, 16:39

Nom, chodź znam też przypadki że i to ludziska robili bez ściągania głowicy i od spodu wkładali tłoki.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 sty 2018, 21:42

Ja bym zaczął od sprawdzenia separatora oleju. Jest w nim membrana, która z czasem sztywnieje od oparów, oleju i syfu oraz zmiany temperatur. Czasem też pęka. Koszt zamiennika to 50 PLN (niestety topran ale wystarczy). Ewentualnie wyeliminowanie go poprzez uwolnienie odmy do osobnego zbironiczka (oil catch tank).

Ale do rzeczy. Jeśli separator jest przytkany nie ma ujścia ciśnienia co powoduje pchanie całego ciśnienia w dolot. Przy okazji przepycha olej. Czasami jest tego dużo a czasami śladowe ilości.

Co do uszczelniaczy trzonków zaworowych to zrób domowy test. Odpal auto po nocnym postoju (a najlepiej dwu lub trzy dniowym). Dodaj gazu tak na 3-4k obr. i sprawdź ile tego dymu z tyłu wyleci. Jak będzie niebiesko to na 99% uszczelniacze. Jak będzie normalnie to prawdopodobnie pierścienie zgarniające już dokończyły żywota.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 22 sty 2018, 14:31

bloku pisze: Jak będzie normalnie to prawdopodobnie pierścienie zgarniające już dokończyły żywota.
Co dokladnie Masz na mysli "normalnie" ?? tak przy okazji bedę śledził temat , też ubywa mi oleju w ABK , póki co jeżdzę ale kiedys bedę musiał się temu przyjrzeć.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 22 sty 2018, 17:41

Mi ostatnio jadł litr na 2000 km. Uszczelniacze wymieniłem bo były twarde jak plastik. Oleju teraz nie bierze w sumie w cale;p

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 22 sty 2018, 20:25

beast pisze:
bloku pisze: Jak będzie normalnie to prawdopodobnie pierścienie zgarniające już dokończyły żywota.
Co dokladnie Masz na mysli "normalnie" ?? tak przy okazji bedę śledził temat , też ubywa mi oleju w ABK , póki co jeżdzę ale kiedys bedę musiał się temu przyjrzeć.
Normalnie znaczy, że nie będzie niebieskiego dymu czyli śladów spalonego oleju :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl