Witam wszystkich
Od niedawna mam poważny bym powiedział problem ze zbyt dużym poborem oleju w moim aucie . Ogólnie silnik suchy , wkoło żadnych wycieków, po powrocie z dłuższej trasy końcówka tłumika była okopcona przez co stwierdziłem, ze olej ucieka silnikiem. I tu pytanie : Auto przy przebiegu 310k miało robioną głowice, ale z tego co wiem od poprzedniego właściciela nie były ruszane pierścienie na tlokach ani gumki uszczelniające na zaworach. I tu pytanie : możliwe , ze gumki poprostu przepuszczaja i wystarczy ich wymiana, czy może to będę pierścienie ? chyba , ze ktoś miał podobnie i zasugeruje jeszcze coś innego. Dodam , ze auto jeździ na LPG.
[B4 2.0 ABK] Zbyt duży pobór oleju .
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Ja bym zaczął od sprawdzenia separatora oleju. Jest w nim membrana, która z czasem sztywnieje od oparów, oleju i syfu oraz zmiany temperatur. Czasem też pęka. Koszt zamiennika to 50 PLN (niestety topran ale wystarczy). Ewentualnie wyeliminowanie go poprzez uwolnienie odmy do osobnego zbironiczka (oil catch tank).
Ale do rzeczy. Jeśli separator jest przytkany nie ma ujścia ciśnienia co powoduje pchanie całego ciśnienia w dolot. Przy okazji przepycha olej. Czasami jest tego dużo a czasami śladowe ilości.
Co do uszczelniaczy trzonków zaworowych to zrób domowy test. Odpal auto po nocnym postoju (a najlepiej dwu lub trzy dniowym). Dodaj gazu tak na 3-4k obr. i sprawdź ile tego dymu z tyłu wyleci. Jak będzie niebiesko to na 99% uszczelniacze. Jak będzie normalnie to prawdopodobnie pierścienie zgarniające już dokończyły żywota.
Ale do rzeczy. Jeśli separator jest przytkany nie ma ujścia ciśnienia co powoduje pchanie całego ciśnienia w dolot. Przy okazji przepycha olej. Czasami jest tego dużo a czasami śladowe ilości.
Co do uszczelniaczy trzonków zaworowych to zrób domowy test. Odpal auto po nocnym postoju (a najlepiej dwu lub trzy dniowym). Dodaj gazu tak na 3-4k obr. i sprawdź ile tego dymu z tyłu wyleci. Jak będzie niebiesko to na 99% uszczelniacze. Jak będzie normalnie to prawdopodobnie pierścienie zgarniające już dokończyły żywota.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Normalnie znaczy, że nie będzie niebieskiego dymu czyli śladów spalonego olejubeast pisze:Co dokladnie Masz na mysli "normalnie" ?? tak przy okazji bedę śledził temat , też ubywa mi oleju w ABK , póki co jeżdzę ale kiedys bedę musiał się temu przyjrzeć.bloku pisze: Jak będzie normalnie to prawdopodobnie pierścienie zgarniające już dokończyły żywota.