Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Słabe hamulce, siła hamowania przód-tył podobna.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 20 cze 2013, 22:06

kurcze kolego tloczek czy cylinderek? rozumiem ze masz zaciski wiec tloczek przeciez nie bedzie cofal sie do konca jak nie trzyma kola po puszczeniu chamulca to wszystko jest dobrze

Awatar użytkownika
krzychu79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:31
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krzychu79 » 21 cze 2013, 00:39

Orem pisze:krzychu79 mam identyczny problem. Widzę, że nikt tutaj nie pomógł Ci w jego rozwiązaniu. Czy poradziłeś sobie ze znalezieniem przyczyny tej usterki?
Witam, niestety problem dalej nie rozwiązany. Jeżeli można tak to nazwać, bo mój mechanik twierdzi, że "ten typ tak ma" i widocznie tak ma być i już. I ogólnie już się trochę przyzwyczaiłem do tego hamulca, tylko ciągle nie daje mi spokoju to, że identyczne B4 ojca hamuje jednak lepiej ;-)

Ogólnie zmieniłem pompę i płyn hamulcowy na nowe - bez zmian.
Wymienione przednie klocki hamulcowe na Ferodo - efekt taki, że już nie piszczą, hamowanie bez zmian.
Zostały przeczyszczone i przesmarowane tłoczyska bo jedno nie odbijało - dalej bez zmian.
Cały układ odpowietrzany kilka razy - bez zmian.

Zauważyłem, że w czasie bardzo wolnej jazdy, ewentualnie w końcowej fazie hamowania np. dojeżdżając do świateł, trzymam delikatnie wciśnięty hamulec w jednej pozycji nic nie ruszając, to auto hamuje jakby pulsacyjnie...czuć jak na zmianę "trzyma i popuszcza", czuć to naprawdę bardzo delikatnie i też nie zawsze.

Z ciekawości podniosłem na lewarku każde koło po kolei i chciałem zakręcić, efekt taki, że mniej więcej w 3/4 obrotu koło chodzi dość ciężko i trzeba użyć trochę siły żeby przekręcić, natomiast w 1/4 jest luz i kręci się lekko. Zauważyłem to na każdym kole co mnie trochę zdziwiło, bo chyba tak nie powinno być? Tarcze w czasie jazdy się trochę nagrzewają, nie wiem czy w normie, bo czasem "parzą" ale felga nie jest gorąca.

Aha, dodam jeszcze, że podczas hamowania słyszę ciche syczenie, chociaż niektórzy tu na forum piszą, że tak ma być?

W każdym razie temat na razie odpuszczam, bo być może szukam dziury w całym. Ale jak tylko będzie trochę wolnej gotówki to zajmę się tym żeby uspokoić sumienie. Chyba, że ktoś ma jakieś rady "pewniaki" to chętnie wysłucham i sprawdzę.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 24 lip 2017, 21:26

Jak tam poradziles sobie z tymi hamulcami,bo umnie tez szału nie ma jak hamuje,a wydaje mi sie,ze w momencie powinien sie zatrzymac.

Biecu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:47
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: Biecu » 24 sty 2018, 21:01

Też mam taki sam problem :( wie ktoś coś jak temu zaradzić ? mysli_

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 25 sty 2018, 15:32

Z hamulcami w 80 wiecznie problem jest nie maja dobrych hamulców jak b5 czy a3 itp nie wiem czym to spowodowane

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 25 sty 2018, 16:50

U mnie też po kompletnej odbudowie zacisków, nowe tarcze,klocki,płyn jak było tak jest. Hamulec "tępy" jak nóż do krojenia chleba nie ostrzony pół roku, w innych seryjnych autach lekko dotykasz i lecisz na szybę tu można zapomnieć , i tak samo u innych bardzo podobnie, albo trzeba się pogodzić z tym faktem i jeździć jak emeryt albo swap hebli

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 25 sty 2018, 16:59

W zasadzie mam wrażenie że te hamulce nie tyle słabe tylko jakby modulacja nie taka. Trzeba by wygrzebać z przeglądu jaka siła hamowania i porównać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 sty 2018, 19:31

nie wiem dlaczego Wy tak macie ale u mnie hamulce są żyleta okok

Biecu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:47
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: Biecu » 25 sty 2018, 21:24

Mam też A3 8L i w niej jak bym pocisnął jak w 80 to nie wiem czy bym się zatrzymał na masce mijając szybę ... Myślę nad zmianą pompy na większą i po kolei szukać lepszych hebli . :|

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 sty 2018, 21:41

Biecu pisze:Myślę nad zmianą pompy na większą
Fizyki nie oszukasz, a nawet widzę że jej nie znasz..


Na waszym miejscu kupił bym sobie vacumeter bo to raczej będzie wasza przyczyna, oczywiście nie wspomnę że były serwa 9 i 10 calowe i tu moze być problem.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 26 sty 2018, 10:31

ja w ABT zmieniłem płyn, klocki,tarcze, zestawy naprawcze przód - tył nowe szczęki i tłoczki. Hamulce żyletki okok

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1065
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 sty 2018, 07:02

Biecu pisze:Myślę nad zmianą pompy na większą i po kolei szukać lepszych hebli . :|
Bez sensu. Po co kombinować. 80 B4 wystarczająco dobrze hamuje w serii. Także i ja nie mam tutaj żadnych problemów, poza nędznymi tarczami przednimi Febi - nie polecam.

[ Dodano: 2018-01-29, 07:02 ]
Dodam też, że czasami ABS mnie zaskakuje czułością, czasami na jakimś zapiaszczonym i mokrym asfalcie przy małej prędkości czuję jego działanie. Dobrze mieć taki margines bezpieczeństwa. okok

Może na prowadnicach klocków gdzieś Ci przycina? Korektor osi tylnej też już może być zmęczony. Według serwisówki wyd. AUTO sprawdza się go poprzez pompowanie hamulcem, a w tym czasie druga osoba obserwuje ruch dźwigienki korektora, nie mam pojęcia jak duży ma być ten ruch - u mnie po prostu troszkę pracuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl