[B4 1.9 1Z] Zgasł, nie odpala, przestawiony rozrząd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na tym sterowniku który masz nastawnik tak działa ,trochę inaczej niż na tym drugim filmiku ,czyli krótki ruch ,ale tak działa .Można było próbować pokręcić rozrusznikiem wtedy zobaczył byś że nastawnik się wychyli ,a przy okazji bylo by widać czy pompa zaciaga i pompuje paliwo ,bo podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno zacząć się przelewać przez nastawnik .Także zrób jeszzce ten sam test i spróbuj pokręcić rozrusznikiem. Jak paliwo się przeleje a nastawnik "ruszy " to tu jest wszystko prawidlowo i przyczyna tkwi gdzie indziej .Zrób pozostałe rzeczy o których ci mówilem ....czyli wyciąg jeden wtryskiwacz ,podłacz pod przewód i kręć oberwując czy rozpyla.Jak rozpyla to będzie coś ewidentnie z początkiem wtrysku np.problem z dolnym kołem pasowym na wale .Jak nie rozpyla to albo zapowietrzenie układu zasilania co szybko zlikwidujesz pompujac ręcznie pompką gruszką ,albo coś z pompą wtryskową.Innych opcji nie widzę
Drugiego testu (zdjęta pokrywa nastawnika + kręcenie rozrusznikiem) nie zrobiłem.
Odkręciłem osprzęt i dostałem się do koła na wale korbowym - luzów nie stwierdziłem.
Nie pozostało mi nic innego jak wykręcić wtrysk i sprawdzić czy rozpyla.
Filmik z 8 stycznia:
wtryskiwacz - 8 stycznia
Nagrałem 3 próbę, wcześniejsze były słabsze.
Po teście wszystko złożyłem, do odpalenia - odpalił!!! (a nic nie naprawiłem/wymieniłem). W takim razie nagrzanie do temp. roboczej i ustawienie kąta wtrysku na 51 (tak wyszło). Samochód jeździł do ostatniego wtorku (normalna moc, nic nie stuka, odpalał jak wcześniej), aż tu po pracy podjechałem pod sklep, 10 minut postał i nie chciał zapalić (gruszką napompowałem paliwa na maxa - też nic). Oczywiście holowanie do domu, kolejne wyjęcie wtrysku bez zaczepiania niczego więcej i tu taki obraz sytuacji:
wtryskiwacz - 31 stycznia
Obstawiam pompę, nic innego mi już nie przychodzi do głowy.
A i jeszcze błędy po wtorkowym zgaśnięciu:
4 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01054 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
G28 wymienione wcześniej, przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje prędkość na VAGu, więc jakoś działa, ale widać że po zgaśnięciu generuje mi dalej błąd mimo wymiany - może jednak stary był dobry?
Odkręciłem osprzęt i dostałem się do koła na wale korbowym - luzów nie stwierdziłem.
Nie pozostało mi nic innego jak wykręcić wtrysk i sprawdzić czy rozpyla.
Filmik z 8 stycznia:
wtryskiwacz - 8 stycznia
Nagrałem 3 próbę, wcześniejsze były słabsze.
Po teście wszystko złożyłem, do odpalenia - odpalił!!! (a nic nie naprawiłem/wymieniłem). W takim razie nagrzanie do temp. roboczej i ustawienie kąta wtrysku na 51 (tak wyszło). Samochód jeździł do ostatniego wtorku (normalna moc, nic nie stuka, odpalał jak wcześniej), aż tu po pracy podjechałem pod sklep, 10 minut postał i nie chciał zapalić (gruszką napompowałem paliwa na maxa - też nic). Oczywiście holowanie do domu, kolejne wyjęcie wtrysku bez zaczepiania niczego więcej i tu taki obraz sytuacji:
wtryskiwacz - 31 stycznia
Obstawiam pompę, nic innego mi już nie przychodzi do głowy.
A i jeszcze błędy po wtorkowym zgaśnięciu:
4 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01054 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
G28 wymienione wcześniej, przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje prędkość na VAGu, więc jakoś działa, ale widać że po zgaśnięciu generuje mi dalej błąd mimo wymiany - może jednak stary był dobry?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To jest przyczyna ,wymień na inny ,ale radzę tylko ori używany żadnych nowych podrób ...a skoro już raz wymieniałeś to radzę przyjrzeć się wtyczce i kabelkomkanobos pisze:00513 - Engine Speed Sensor (G28)
Słabiutko z taką wersjąkanobos pisze:01054 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
01117 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
[ Dodano: 2018-02-01, 23:03 ]
Żadna pompa...pompa nie ma prawa zepsuc sie w sposob że działa losowo ...dzis odpali ,jutor nie ,pojutrze znowu dobra .Nie ma takiej opcji ,albo jest dobra i działa cały czas ,albo jest niesprawna i nie dziala .Bez czujnika polożenia wału nie odpalisz silnika ...jak jest bład g28 to musi być coś z czujnikiem albo nie ma gdzieś styku ,najczesciej łamie się przewód przy wtyczce czujnika , a że fabrycznie wtyczka nie została "pomyślana "do takiej naprawy ,to trzeba po prostu wymienic ją na taką samą ale z mozliwoscią rozebrania .Mam takie wtyczki bo kilka razy musiałem tak naprawiaćkanobos pisze:Obstawiam pompę, nic innego mi już nie przychodzi do głowy.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 23:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
W grudniu jak auto zgasło na dobre po odczytaniu błędów (też chodziło o G28), kupiłem używkę i wymieniłem czujnik na używany ori. Po wymianie nie odpalił.
W końcu 8.01.2018 zapalił, przejeździł 3 tygodnie i dalej te same cyrki.
To co, kupić kolejny czujnik?
A jeśli chodzi o filmiki z próby wtryskiwacza? Teraz (w porównaniu do filmiku z 8 stycznia) prawie nic nie leci, a już na to G28 nie powinien mieć wpływu
W końcu 8.01.2018 zapalił, przejeździł 3 tygodnie i dalej te same cyrki.
To co, kupić kolejny czujnik?
A jeśli chodzi o filmiki z próby wtryskiwacza? Teraz (w porównaniu do filmiku z 8 stycznia) prawie nic nie leci, a już na to G28 nie powinien mieć wpływu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ma wplyw ,bo bez sprawnego G28 nie dziala nastawnik , a jak on nie działa ,to nawet nowa pompa paliwa nie poda.Kto nie wierzy niech odepnie sobie G28 i próbuje odpalić .Takze skoro już wymieniałeś G28 to radzę przyjrzeć się kabelkom we wtyczce .Jak wtyczka czujnika nie budzi zastrzeżeń to sprawdż wtyczke którą wpinasz w czujnik czyli żeńskąkanobos pisze:A jeśli chodzi o filmiki z próby wtryskiwacza? Teraz (w porównaniu do filmiku z 8 stycznia) prawie nic nie leci, a już na to G28 nie powinien mieć wpływu